آخرین خبرها

با پف چشم چکار کنیم

با پف چشم چکار کنیم

چشم یک جزء حساس و برجسته چهره است که اغلب توجه افراد را به طرف ظاهر جلب می‌ کنند پس بیشتر اشخاص دوست دارند که این عضو از چهره آن ها زیبایی خاص و فوقالعاده ای داشته باشد. همینطور پوست نواحی اطراف چشم یکی از قسمت های حساس بدن به شمار می‌ رود که به مراقبت زیادتری احتیاج دارد زیرا به علت نازکی و حساس بودن آن عوامل محیطی و زیاد شدن سن با گذشت زمان زیبایی آن را از بین می‌ برد و سایر عوامل دیگر نظیر آلودگی های محیطی، نور خورشید،  ضربات فیزیکی و غیره… این قسمت از صورت را آسیب پذیر تر خواهد کرد.  اما، با در نظر گرفتن به سبک زندگی و بالا رفتن سن نمی ‌توان جلوی فرآیند پیری پوست را گرفت اما می توان با متد های مراقبتی فرآیند پیری پوست و صدمه های محیطی را کم کند.  یکی از رایج ترین مشکلاتی که در بالا و پایین چشم دیده می شود پف چشم می باشد که اثرات ناخوشایند ی بر زیبایی چهره و اعتماد به نفس اشخاص دارد. چون حتی هنگامی که اشخاص به خوبی استراحت کرده اند همچنان چهره آن ها غمگین و خسته به چشم می رسد. خوشبختانه امروزه می توان با عمل جراحی پلک این مشکل را مورد درمان قرار داد حتی سایر ناهنجاری های دیگر نظیر افتادگی پلک  نیز درمان شده و چشم ها حالتی جوان و شاداب به خود می گیرند. اما نتیجه به وجود آمده از این جراحی بلافاصله و به آسانی و سادگی قابل دیدن نیست و قطعاً شما بایستی بعد از جراحی با عوارض رایج و شایع آن دست و پنجه نرم کنید.  به همین علت اگر شما هم تصمیم به انجام چنین جراحی دارید صلاح است در رابطه با عوارض اطلاعات دقیق حاصل کنید.  به علت اهمیت این مسئله ما سعی داریم در این مطلب شما را با چگونگی این جراحی و عوارض بعد از آن همچنین تاثیرات عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی را به شما معرفی کنیم.  بنابراین در ادامه این مقاله در وب سایت کلینیک زیبایی زیبارویان آراد اصفهان با ما همراه باشید.

کلینیک زیبایی آراد
کلینیک بین المللی پوست، مو و زیبایی آراد

برداشتن پف چشم با بلفاروپلاستی

صلاح است پیش از این که با این عمل جراحی آشنا شوید اول علت بروز پف در بالا و پایین چشم ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. زیرا با تعیین و تشخیص دلیل اصلی و اساسی ایجاد این مشکل بهتر و صحیح تر می توان از راه حل های درمانی نتیجه رضایت بخشی به وجود آورد. دیدن پف چشم به علت هایی نظیر:

  • زیاد شدن سن
  • ژنتیک
  • کم خوابی
  • کم‌آبی بدن
  • استفاده بعضی از دارو ها
  • استعمال دخانیات
  • اختلال در عملکرد غدد بدن
  • بیماری ها
  • نور خورشید
  • گریه کردن بیش از انداره
  • فشار های عصبی
  • مالیدن چشم ها و

موارد بی شمار دیگر می باشد.

 اما در صورت کلی علت بروز این مشکل را می توان تجمع مایعات در زیر پلک بالا و پایین چشم معرفی کرد. زمانی که مایعات و چربی ها در زیر پلک جمع می شوند و با گذشت زمان پوست وضعیت طبیعی خود را از دست می دهد وضعیت جهت ایجاد پف چشم به وجود می آید. در این وضعیت صلاح است که حتماً به کلینیک های معتبر و تخصصی مراجعه کنید و با در مورد مشکلات خود با متخصص مشورت کنید.  متخصصین بعد از اجرای معاینات بدنی و تجویز آزمایش های مورد نیاز دلیل ایجاد این مشکل را تعییندو مشخص خواهد کرد و بر حسب راه کار درمانی ارائه خواهد شد . اگر پف چشم به علت زیاد شدن سن و ژنتیک اتفاق افتاده باشد بهترین راه حل  درمانی بلفاروپلاستی یا جراحی پلک خواهد بود.  در این جراحی متخصصین با ایجاد برش در بالا و پایین پلک مایعات و چربی های حذف شده در این نواحی را استخراج می کنند تا چشم وضعیتی طبیعی و زیبا به خود بگیرد .

همچنین جراحی برای رفع کردن التهابی به وجود آمده شده بر سطح پلک ها اجرا خواهد شد و اثر مطلوبی بر زیاد شدن میدان دید خواهد داشت. خوشبختانه عمل جراحی بلفاروپلاستی نوعی عمل سرپایی است احتیاجی اصلا به بیهوشی ندارد.  بلکه مراحل اجرای آن با بی حسی موضعی طی خواهد شد.  عوارض به وجود آمده از این جراحی در مدت زمان کوتاهی بهبود می یابد البته لازم به ذکر است، اگر شما برای جراحی به مراکز معتبر و باسابقه و تخصصی مراجعه کنید.  اگر شما در انتخاب پزشک دقت و توجه کافی داشته باشید این جراحی یکی از بی خطر ترین عمل های زیبایی به حساب می آید. بعضی از مراجعه کنندگان این جراحی را با عمل پتوز اشتباه می‌ گیرند در واقع هدف از اجرای این جراحی کاملا متفاوت است.  در عمل جراحی پتوز عضلات و بافت های نواحی اطراف چشم کشیده و سفت خواهد شد اما در عمل افتادگی پلک پوست اضافه همراه با مایعات حذف می شود  اما در طول هر دو جراحی مشکلاتی نظیر پف چشم و افتادگی پلک ها مورد درمان قرار می گیرد.

کاربردهای بلفاروپلاستی

عمل زیبایی و جراحی بلفاروپلاستی با دو هدف اصلی مهم و اساسی نظیر زیبایی و درمانی صورت می گیرد. افرادی که تصمیم دارند این جراحی را به منظور درمان پف و تورم پلک ها برای زیبایی چشم ها انجام دهند بایستی از جراحان پلاستیک، متخصصین چشم و گوش و حلق و بینی کمک بگیرند و متخصصین احتیاجی جهت اجرای این نوع جراحی نخواهند داشت و تنها می تواند شادابی و جوانی را به چهره هدیه کند.

کاربرد دیگری که برای اجرای عمل بلفاروپلاستی  از بین بردن افتادگی پوست و هنگامی است که موجب مختل شدن بینایی شود. هنگامی که به علت زیاد شدن سن، مایعات و چربی ها در زیر پلک جمع شوند استفاده از عینک یا لنز طبی را برای مراجعه کنندگان دشوار می کند. پس اجرای این جراحی لازم خواهد بود.  همچنین هنگامی که پوست بالای پلک حالت افتاده و شل پیدا می کند با قرار گرفتن در برابر مردمک چشم میدان دید را کاهش می دهد.  در نهایت اشخاص بایستی فشار بسیار زیادی به عضلات پیشانی و گردن وارد کنند تا بتوانند اطراف خود را مشاهده کنند. در این وضعیت نیز عمل بلفاروپلاستی گزینه بسیار موثری به منظور بر طرف کردن این مشکلات خواهد بود.  در صورت کلی عمل بلفاروپلاستی به منظور:

  • درمان و برداشتن پف چشم
  • درمان افتادگی پلک
  • ایجاد تقارن در چشم
  • زیادشدن اعتماد به نفس
  • زیبایی چهره
  • بر طرف کردن سنگینی و خستگی چشم ها
  • تغییر و تحول حالت چشم

 صورت می گیرد و نتیجه قطعی و همیشگی به دنبال دارد.

مراحل انجام برداشتن پف چشم با بلفاروپلاستی

۱. انتخاب کلینیک معتبر و تخصصی

مهمترین و اصلی ترین اقدام برای انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی مراجعه به مراکز تخصصی و تحقیق در مورد مهارت و تخصص پزشک می باشد.  شما با تحقیق کردن در مورد این مسئله می توانید نتیجه عالی و رضایت بخشی بعد از جراحی به وجود بیاورد.

۲. حضور در جلسه مشاوره

بعد از انتخاب کلینیک معتبر و پزشک ماهر و باسایقه بایستی حتما در جلسه مشاوره شرکت کنید.  در این جلسه متخصصین بعد از معاینه پلک ها به دلیل ایجاد پف چشم و افتادگی پلک ها را بررسی و ارزیابی خواهند کرد و با تشخیص درست متخصص پزشک می‌ تواند شما را کمک کند که در کوتاهترین زمان مشکلات پوست پیرامون اطراف چشم خود را درمان کنید.  متخصصین جهت رسیدن به وضعیت بدنی شما آزمایش های بینایی سنجی،  آزمایش خون و عکسبرداری از پلک ها را صورت می دهند و مراحل جراحی را طبق این موارد پیش خواهد رفت.

۳. مراحل جراحی

متخصصین هنگامی که چشم های شما را معاینه و بررسی می کنند محل دقیق برش پلک را مشخص و تعیین خواهند کرد.‌ این جراحی احتیاج به بیهوشی ندارد بلکه با بی حسی موضعی صورت می گیرد .‌البته لازم به ذکر است که در وضعیت خاص متخصصین از بی هوشی استفاده می کنند. طبق این که پف در بالا یا پایین پلک فرار دارد مراحل جراحی شروع می شود. البته،  این جراحی را می توان به صورت همزمان برای هر دو پلک صورت داد.

متخصصین جهت برداشتن پف در بالای پلک پس از بی حسی  برش ظریفی همتراز با چین های طبیعی پلک به وجود می آورند و به آهستگی مایعات و بالشتک های چربی را استخراج خواهند کرد.  بعد از پشت سر گذاشتن این مرحله پوست اضافه پلک نیز حذف خواهد شد و در نتیجه با ایجاد بخیه های غیر جذبی برش بسته می شود.

اگر این جراحی در پلک پایین ایجاد شود مراحل جراحی گوناگون است در این تکنیک متخصصین برش ظریفی در زیر خط مژه به وجود نی آورند تا محتویات زیر پلک را استخراج کنند.  در بعضی وقت ها نیز جراحی از درون چشم صورت می گیرد و احتیاج به هیچ گونه برشی بر سطح پوست نخواهد بود.  بعد از استخراج چربی ها و مایعات و برداشتن پوست اضافه برش ها با بخیه های ظریفی بسته می‌ شود در این جلسه بعد از اتمام جراحی کارشناسان ما در کلینیک زیبا رویان آراد اصفهان توضیحات کاملی در رابطه با چگونگی مراقبت ها در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.  اگر می خواهید سرعت بهبودی خود را بیشتر کنید حتما مراقبت های پیشنهاد شده را به طرز صحیح انجام دهید. این جراحی در حدود ۳۰ الی ۶۰ دقیقه طول می کشد و بعد از اتمام مراحل آن زیبا جویان می تواند کلینیک را ترک کنند و دوره نقاهت را در خانه سپری کنند.

مزایای عمل بلفاروپلاستی

همان گونه که در قسمت های های قبلی بیان کردیم تمام مراحل این جراحی به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی سپری می شود. بنابراین احتیاج به بستری شدن در بیمارستان و تجربه عوارض بعد از بیهوشی نمی باشد.

البته در وضعیت خاص متخصصین از بی هوشی نیز استفاده خواهند کرد با انتخاب کلینیک معتبر و متخصصین با تجربه شما بعد از جراحی شاهد عارضه خطرناکی نخواهید بود.

 عمل جراحی بلفاروپلاستی ۶۰ دقیقه طول می کشد بعد  زمان زیادی از شما صرف نخواهد کرد .‌نتیجه به وجود آمده از این جراحی دائمی است اما احتمال دارد با گذشت زمان و بعد از ۱۰ الی ۱۵ سال به علت فرآیند پیری پوست شما به عمل اصلاحی دوباره احتیاج پیدا کنید.

 در این روش  انواع مشکلات پوست پیرامون چشم به طور همزمان درمان خواهد شد حتی می توانید این روش را با عمل های زیبایی دیگر نیز ترکیب کنید.

کاندیدای مناسب برداشتن پف چشم با بلفاروپلاستی چه کسانی است ؟

  • کسانی که به طور ژنتیکی از بدو تولد با مشکل پف در بالا و پایین چشم های خود مواجه هستند می توانند با عمل بلفاروپلاستی زیبایی را به چشمان خود هدیه دهند.
  • افرادی که به دلیل افزایش سن چشمانی پف کرده و افتاده دارد.
  • کسانی که به زیبایی چشم های خود اهمیت می دهند و دوست دارند چهره ای شاداب و جوان را تجربه کنند.
  • کسانی که به دلیل پف در بالا و پایین چشم بینایی آن ها دچار مشکل شده است و استفاده از لنز های طبی و عینک برای آن ها بسیار سخت است .
  • کسانی که به دنبال نتایج قطعی هستند و می خواهند برای همیشه مشکلات پیرامون چشم های خود را درمان کنند.

کاندیدای مناسبی محسوب می شوند.

البته ، با توجه به موارد ذکر شده ابتدا باید متقاضیان از شرایط بدنی مساعدی برخوردار باشند در نتیجه کسانی که به بیماری های خاص مانند دیابت، بیماری های مربوط به سیستم ایمنی،  سیستم گردش خون بیماری های قلبی، بیماری های کلیوی و … مبتلا هستند شانس خود را برای جراحی از دست می‌ دهند و باید سلامتی خود را در اولویت قرار دهند و از انجام عمل های غیر ضروری خودداری کنند.

  • کسانی که اهل دخانیات هستند نیز نمی‌ توانند با این جراحی نتایج مطلوبی حاصل کنند. زیرا ،با اختلال در سیستم گردش خون روند بهبودی برای آن ها طولانی می شود و شاهد عوارض نا خوشایند ی خواهند بود.

 بنابراین متخصصین چند هفته قبل از جراحی توصیه می کنند مصرف دخانیات  را کنار بگذارند.  شما عزیزان می توانید برای این که متوجه شوید کاندیدای مناسبی برای جراحی بلفارو پلاستی هستید یا خیر می توانید با کارشناسان و مشاوران ما در کلینیک زیبایی زیبا رویان آراد اصفهان مشورت کنید و با دریافت وقت حضوری در مورد معاینه پزشکان و متخصصین در این کلینیک قرار بگیرید.

عوارض برداشتن پف چشم با بلفاروپلاستی چیست ؟

عمل زیبایی و درمانی بلفاروپلاستی جزء عمل های پیچیده و تخصصی است که در کلینیک های معتبر و توسط پزشکان حرفه‌ ای  انجام می شود.  با توجه به نتایج بی نظیر این جراحی و زمانی که برای آن در نظر گرفته می شود مزایای آن فوق العاده خواهد بود.  به هر حال هر عمل جراحی با عوارض جانبی همراه است که در این بخش در مورد آن‌ها گفت و گو می کنیم.

بخیه هایی که در ناحیه پیرامون چشم زده می شود پس از یک هفته برداشته می شود با وجود این که این جراحی دوره بهبودی کوتاه مدتی نیاز دارد اما متقاضیان عوارض جانبی را در این دوره تجربه می‌ کنند . البته، این عوارض موقتی هستند.  به یاد داشته باشید که شما با رعایت مراقبت های لازم می توانید میزان عوارض را کاهش دهید و سرعت بهبودی را بیافزایید.

  • تورم و کبودی در اطراف چشم

بیشترین عارضه ای که پس از جراحی در روز های اول مشاهده می شود تورم پلک هاست حتی تورم به قدری زیاد است که باز و بسته کردن چشم‌ ها برای متقاضیان بسیار دشوار است.  در این شرایط استفاده از کمپرس سرد  می تواند شدت آن را کاهش دهد.  پس بهتر است که در روز های اول با استفاده از بسته های یخ به مرور زمان شدت تورم را کاهش دهید.  علت اصلی تورم جمع شدن مایعات چشمی در زیر پلک ها خواهد بود و باعث فشار به کره چشم می شود.  این عارضه جای نگرانی ندارد و پس از یک تا دو هفته از بین خواهد شد . توصیه می شود  در صورت شدت یافتن و پایداری آن باید با پزشک خود مشورت کنید.

کبودی اطراف چشم عارضه دیگر این جراحی است که حتی ممکن است تا گونه ها و پیشانی پیش برود.  دلیل تورم و کبودی اطراف چشم مشاهده نتایج تا بهبودی کامل امکان پذیر نمی باشد . میزان و  مدت تورم ممکن است نسبت به کبودی متفاوت باشد اما این عارضه نیز در طی چند هفته برطرف می شود.

  • احساس درد پس از جراحی

به دلیل تغییراتی که در پلک ها در طی جراحی ایجاد شده بافت این ناحیه تحریک می شود.  بنابراین احساس درد در دوره نقاهت امری کاملاً طبیعی است.  این عارضه به مرور زمان و با مصرف مسکن های تجویز شده به تدریج از بین می رود.

  • خشکی و سوزش چشم

برخی از متقاضیان ممکن است پس از جراحی پلک دچار عارضه قرمزی، خشکی و سوزش چشم ها شوند.  متخصصین برای حفظ رطوبت چشم ها قطره ها یا اشک مصنوعی را تجویز می کنند.  توصیه می‌ شود در دوره بهبودی از خاراندن یا مالیدن چشم ها جدا خودداری شود زیرا با افزایش تحریک  پوست این ناحیه روند بهبودی به تاخیر می‌ افتد.

  • قرمزی و سوزش بعد از جراحی

پلک زدن سخت پس از جراحی و  آبریزش در روز های اول به دلیل تغییراتی که در پلک ها ایجاد شده اتفاق می افتد و تورم چشم ها نیز بستن چشم ها را دشوار می کند.  قطعاً شما در این شرایط احساس  خوشایند ی نخواهید داشت و  کم کم با کاهش تورم و بهبود زخم های ناشی از جراحی متوجه مشکلات خواهید شد.  در برخی مواقع مخصوصاً زمانی که جراحی برای پلک پایین انجام می شود به دلیل تحریک حفره اشکی،  اشک ریزی و آبریزش چشم اتفاق می افتد که این موضوع امری کاملا طبیعی و موقتی است.  در صورت طولانی شدن این عارضه باید پزشک خود را در جریان قرار دهید.

  • تاری دید و حساسیت به نور

ممکن است  در دوره نقاهت با مشکل تاری دید مواجه  شوید البته این عارضه نیز طبیعی است پس نباید شما چشمان خود را خسته کنید و  استفاده از موبایل،  تلویزیون و …  را کاهش دهید.  در برخی مواقع نادر نیز پس از جراحی متقاضیان با مشکل دو بینی یا نا بینایی موقتی مواجه می‌ شوند که البته این مشکلات چند ساعت بیشتر طول نمی کشد.

به دلیل حساس شدن چشم ها در روز های اول،  نسبت به نور حساس خواهند شد و با قرار گرفتن در این شرایط دچار آبریزش و اشک ریزی می شوند. بنابراین توصیه می‌ شود پس از جراحی در معرض نور خورشید قرار نگیرند و حتماً از عینک آفتابی مناسب آفتابی استفاده کنند.

  • ایجاد زخم، اسکار، عفونت و خونریزی شدید در ناحیه برش

زمانی که برش های ایجاد شده در اطراف چشم با دقت بالایی انجام نمی‌ شود و متقاضیان پس از جراحی به خوبی از چشمان خود مراقبت نکنند شاهد چنین عوارضی خواهند بود . حتی احتمال باقی ماندن جای برش و  اسکار دائمی می شود البته این مشکلات فقط مربوط به عمل بلفاروپلاستی نیست و پس از هر جراحی  باید مراقبت های خاص به خوبی انجام شود . در صورت مشاهده عفونت در سطح  پلک ها حتماً باید پزشک خود را در جریان قرار دهید  مشاهد  کیست های ریز سفید رنگ پس از جراحی بی خطر هستند اما بهتر است برای برداشتن آن ها به کلینیک مراجعه کنید تا پزشک طی یک عمل بسیار ساده کیست ها را خارج کند.

 اگر از محل برش دچار خونریزی شدید متخصصین مجدد محل برش را باز می کنند تا به بررسی علت بروز خونریزی بپردازند.  ممکن است به دلیل وجود لخته خون عارضه خونریزی اتفاق بیفتد.

ممکن است پس از کشیدن بخیه ها هنوز جای برش ها به خوبی جوش نخورده باشند و هنگام باز و بستن پلک ها بخیه ها باز شود. در این  شرایط متخصصین از چسب های بخیه مخصوص یا بخیه زدن مجدد استفاده می کنند.

اگر اندازه پوست اضافه به مقدار کافی برداشته نشود   حتی ممکن است شما شاهد فرو رفتگی یا شیاف در سطح پلک شوید.

در جراحی پلک اگر پزشک مهارت کافی نداشته باشد و مقدار بیشتری از پوست اضافه را بردارد امکان بستن چشم ها وجود نخواهد داشت و با مشکلاتی مانند خشکی چشم یا سوزش و مشکلات دیگر همراه می شود . همچنین مشکل دائمی در بستن چشم ها را به همراه دارد زیرا فشار زیادی به حفره های اشکی وارد می شود در این شرایط در کنار از دست دادن زیبایی مشکلات چشمی را نیز به همراه خواهد داشت.

  • برگشتن به افتادگی پلک

یکی دیگر عمل بلفاروپلاستی و جراحی غیر استاندارد برگشتن پلک ها می باشد که به دلیل کشیدگی زیاد پیدا کرد اتفاق می‌ افتد . به طوری که ممکن است به سمت بیرون یا داخل باشد.  در این جراحی اگر عضلات بالابرنده یا کنترل کننده  دچار آسیب شود.و  متقاضیان با افتادگی پلک مواجه می شوند‌.  البته، این عارضه باعث آسیب عضلات پلک می شود  و موقتی خواهد بود.

متقاضیان زمانی  که پس از جراحی دچار تیرگی پوست اطراف چشم می شوند  باید در این زمینه با متخصصین مربوطه مشورت کنند تا با استفاده از پماد ها یا لیزر درمانی شادابی و زیبایی را به پوست اطراف چشم های خود باز گردانند همچنین توصیه می شود پس از جراحی تا مدتی در معرض نور خورشید قرار نگیرند.

پس اگر شما می خواهید پس از عمل بلفاروپلاستی شاهد عارضه خاصی نباشید و شدت عوارض رایج را نیز کاهش دهید توصیه می ‌کنیم حتما به مراکز تخصصی و معتبر مراجعه کنید زیرا در این مراکز می توانید از مهارت و تخصص پزشکان حرفه ای و کار بلد بهره مند شوید.  شما با مراجعه به این مراکز می توانند تا ۹۰ درصد میزان عوارض را کاهش دهید.  کلینیک زیبایی زیبا رویان آراد اصفهان یکی از کلینیک های معتبر و مطرح در کشور ایران و خاورمیانه می باشد.  هدف کادر درمان در این کلینیک به حداقل رساندن عوارض و  جلب رضایت متقاضیان می باشد. تا کنون هیچ  گزارشی مبنی بر عوارض خطرناک و احتمال در این کلینیک ارائه نشده است و روز به روز به مراجعه کنند گان این مرکز  برای دریافت خدمات زیبایی افزوده می شود.

هزینه برداشتن پف چشم با بلفاروپلاستی چقدر است ؟

عمل جراحی بلفاروپلاستی یکی از عمل های پر طرفدار و محبوب در سر تا سر جهان می باشد که مزایای بی  نظیری به همراه دارد.  بنابراین شما نباید  انتظار داشته باشید که برای این جراحی هزینه پایینی پرداخت کنید؛  همچنین هدف متقاضیان برای انجام این جراحی متفاوت است.  عوامل مختلفی هزینه های این عمل را تحت تاثیر قرار می دهد که عبارت است از:

  • میزان مشکلاتی مانند پف در بالا و پایین چشم ها
  • مدت زمان انجام جراحی
  • هزینه های اتاق عمل
  • هزینه دارو ها ، معاینات، عکسبرداری و آزمایش های انجام شده
  • میزان تخصص مهارت پزشک
  • موقعیت جغرافیایی کلینیک
  • نوع جراحی

 در کلینیک زیبایی زیبارویان آراد اصفهان هزینه ها با تعرفه استاندارد محاسبه می شود شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها در این کلینیک با کارشناسان و مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.  مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک کاملاً رایگان می باشد.

مراقبت های قبل از برداشتن پف چشم با بلفاروپلاستی

  • برای این که عوارض پس از جراحی را به حداقل برسانید باید برخی نکات را قبل از جراحی جدی بگیرید بنابراین میزان مهارت و تخصص پزشک در این زمینه اهمیت زیادی دارد پس سعی کنید قبل از هر اقدامی در مورد معتبر بودن کلینیک و مهارت پزشک به خوبی تحقیق کنید.
  • پس از انتخاب پزشک ماهر و با تجربه در جلسه مشاوره شرکت کنید و در مورد انتظارات و اهداف خود با پزشک گفت و گو کنید.
  • همچنین می توانید با مشاهده نمونه کار های پزشک از مهارت پزشک مطمئن شوید و درک واقع بینانه ای نسبت به نتایج جراحی داشته باشید.
  • دو هفته قبل از جراحی برای پیشگیری از خونریزی و عوارض پس از آن توصیه می شود مصرف انواع دارو های رقیق کننده خون و ضد التهابی مانند آسپرین، پروفن، انواع دارو های گیاهی،  ویتامین ها،  مکمل ها و …  خودداری کنید.
  • استعمال دخانیات و مشروبات الکلی دو هفته قبل از جراحی ممنوع می باشد زیرا با اختلال در سیستم گردش خون شدت عوارض را افزایش داده و روند بهبودی کند تر خواهد شد.
  •  شب قبل از جراحی سعی کنید استرس خود را مدیریت کنید و به خوبی استراحت کنید.
  • برنامه های خود را به گونه‌ ای طراحی کنید که پس از جراحی چند روزی در منزل استراحت کامل داشته باشید همچنین از یکی از اعضای خانواده بخواهید در روز جراحی تا کلینیک شما را همراهی کند تا هنگام بازگشت به خانه مراقب شما باشد.
  • اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید و یا مجبور ید دارو مصرف کنید حتما در جلسه مشاوره پزشک خود را در جریان قرار دهید.
  • چند روز قبل از عمل جراحی آزمایش های لازم را انجام دهید و نتایج آن را در اختیار پزشک خود قرار دهید.

مراقبت های پس از برداشتن پف چشم با بلفاروپلاستی

  • پس از پایان مراحل جراحی شما از کلینیک مرخص می شوید و باید دوره نقاهت را در منزل سپری کنید.
  • تا چند روز استراحت کامل داشته باشید. هنگام استراحت زیر سر خود را کمی بلند تر نگه دارید.
  • از خاراندن، دست زدن و مالیدن چشم ها خودداری کنید.
  • از ایجاد هر گونه فشار به چشم ها بپرهیزید تا یک هفته از نگاه کردن به صفحه موبایل، تلویزیون و مطالعه کردن خودداری کنید.
  • برای کاهش تورم و کبودی توصیه می شود از کمپرس سرد استفاده کنید. کمپرس را هر یک ساعت یکبار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در سطح پلک ها قرار دهید.
  • پس از سه روز استفاده از کمپرس گرم می‌ تواند در سرعت روند بهبود به شما کمک کند.
  • تا بهبودی کامل از انجام فعالیت های شدید بدنی، ورزش کردن، جا به جایی اشیای سنگین خودداری کنید.
  • از رفتن به سونا، استخر،  جکوزی،  دوش پر فشار پس از جراحی تا بهبودی کامل خودداری کنید .
  • تغذیه مناسب داشته باشید و از مصرف غذا های شور، حساسیت زا و چرب بپرهیزید زیرا، باعث افزایش تورم در اطراف چشم خواهد شد.
  • میوه ها و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
  • در دوره بهبودی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی‌های محیطی و گرد و غبار بپرهیزید و حتماً از عینک آفتابی استفاده کنید.

اثرات و نتایج

به دلیل ایجاد  برش ها و تغییراتی که در پلک ها ایجاد می شود؛  مشاهده نتایج پس از جراحی بلافاصله امکان پذیر نمی باشد بلکه شما برای مشاهده نتایج نهایی باید صبور باشید.  تا چند هفته تورم و کبودی در اطراف چشم مانع از دیدن نتایج ها خواهد شد اما به مرور زمان و اعمال مراقبت های توصیه شده عوارض کاهش می‌ یابد و اثرات اولیه جراحی مشاهده می شود و بخیه هایی که در این ناحیه زده شده پس از ۵ تا ۷ روز برداشته می شود.

این جراحی در کنار افزایش زیبایی چهره و اعتماد به نفس میدان دید را نیز افزایش خواهد داد و نتایجی دائمی به همراه دارد.  البته،  این موضوع به روند پیری پوست و نحوه زندگی شما بستگی خواهد داشت.  شما با مراقبت درست از پوست اطراف چشم خواب کافی،  سبک صحیح در زندگی و تغذیه سالم می توانید تا آخر عمر از نتایج بی نظیر آن بهره مند شوید حتی برخی افراد نیز پس از ۱۰ تا ۱۵ سال ممکن است به عمل ترمیمی نیاز پیدا کنند.  نتایج قطعی عمل بلفاروپلاستی پس از ۶ تا ۹ ماه به وضوح قابل مشاهده خواهد بود . این جراحی علاوه بر برداشتن پف در بالا و پایین پلک یا افتادگی پلک و مشکلات چشمی را برطرف می کند.

پف چشم
کلینیک بین المللی پوست، مو و زیبایی آراد – پف چشم

دوره نقاهت پس از برداشتن پف چشم با بلفاروپلاستی چقدر است ؟

بلفاروپلاستی جزء عمل های کاملاً جراحی است که به صورت سرپایی انجام می شود و نیاز به بیهوشی ندارد البته ، در شرایط خاص مراحل جراحی با بیهوشی سپری خواهد شد.  بنابراین  این افراد عوارضی مانند

  • سردرد
  • حالت تهوع
  • تداوم در بی حسی پلک ها را تجربه خواهند کرد که در طی دو تا سه روز برطرف می شود.

 متقاضیان پس از پایان مراحل جراحی بدون نیاز به بستری شدن کلینیک را ترک می کنند و دوره بهبودی را در منزل پشت سر خواهند گذاشت.  دوره بهبودی برای همه افراد متفاوت است و به نوع جراحی، مهارت پزشک، شرایط بدنی و  اعمال مراقبت ها بستگی دارد.  معمولاً متقاضیان می توانند پس از ۵ تا ۷ روز به محل کار خود باز گردند اما همچنان تورم و کبودی در اطراف چشم مشاهده می شود.

استفاده از کمپرس سرد می تواند شدت این عوارض را کاهش دهد.  متخصصین برای عوارضی از قبیل عفونت،  درد، خونریزی و …  دارو های مناسبی از قبیل پماد ها،  ژل ها، آنتی بیوتیک، استریل های چشمی، اشک های مصنوعی تجویز می کنند.  این دارو ها باید به موقع و به اندازه کافی مصرف شود . در دوره بهبودی سعی کنید تغذیه سالمی داشته باشید.

شما با مصرف سبزیجات و میوه های تازه می توانید سرعت بهبودی را افزایش دهید.   استفاده از عینک آفتابی در برابر نور خورشید حساسیت چشم را کاهش داده همچنین از آبریزش چشم ها جلوگیری می کند.  فعالیت های شدید بدنی و جا به جایی اشیا سنگین ممکن است باعث باز شدن بخیه ها و خونریزی شود بنابراین توصیه می شود تا چهار هفته از انواع فعالیت های بدنی و سنگین خودداری کنید.

تعداد جلسات برداشتن پف چشم با بلفاروپلاستی چقدر است ؟

قبل از این که عمل جراحی بلفاروپلاستی انجام شود ابتدا شما باید در جلسه مشاوره شرکت کنید در این جلسه توضیحات کاملی در مورد نحوه جراحی، اعمال مراقبت ها و عوارضی که ممکن است پس از بلفاروپلاستی تجربه کنید در اختیار شما قرار داده خواهد شد تا شما به طور آگاهانه این جراحی را انجام دهید؛  سپس در صورت مساعد بودن شرایط شما، زمان مشخصی برای جراحی تعیین می شود .

در روز جراحی باید با آمادگی کامل در کلینیک حضور داشته باشید.  سعی کنید در این جلسه استرس خود را کاهش دهید و به پزشک خود اعتماد کنید.  عمل جراحی بلفاروپلاستی در طی یک جلسه به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه انجام می‌ شود این فاصله زمانی به میزان مشکلات پوست اطراف چشم بستگی دارد.‌ پس از پایان مراحل جراحی شما از کلینیک مرخص می شوید و دوره نقاهت را در منزل سپری خواهید کرد . البته ۵ تا ۷ روز پس از جراحی نیز باید برای برداشتن بخیه ها و بررسی نتایج جراحی به کلینیک مراجعه کنید در این شرایط پزشک در صورت نیاز دارو های لازم را تجویز خواهد کرد.

نتیجه گیری

پف چشم یکی از عارضه های ناخوشایند در بالا و پایین چشم است که تاثیر زیادی در زیبایی چهره و اعتماد به نفس افراد خواهد داشت.  کسانی که با پف دائمی در اطراف چشم های خود مواجه هستند همیشه احساس نا رضایتی دارند زیرا چهره آن ها همیشه خسته و غمگین به نظر می رسد.  علت اصلی پف کردن چشم ها جمع شدن مایعات یا بالشتک های چربی در زیر پلک خواهد بود.  برخی افراد به طور موقتی با این عارضه مواجه می شوند که می توانند با استفاده از کمپرس سرد و راه کار های خانگی دیگر مشکل خود را برطرف کنند.

در برخی مواقع نیز این عارضه به دلیل حساسیت و واکنش های آلرژیک اتفاق می‌ افتد که متخصصین با تجویز دارو های مناسب این مشکل را برطرف می‌ کنند؛  اما در برخی افراد به طور ژنتیکی یا افزایش سن این عارضه رخ می دهد  که در این شرایط عمل زیبایی بلفاروپلاستی بهترین گزینه برای درمان همیشگی خواهد بود.  در طی این جراحی متخصصین با استخراج مایعات و چربی های جمع شده در زیر پلک ها مجدداً زیبایی و شادابی را به چهره و چشم ها باز می گردانند.  اگر این جراحی توسط فرد متخصص و با تجربه انجام شود شما شاهد هیچ عارضه خطرناکی نخواهید بود و در مدت زمان کوتاهی می توانید زیبایی چشم های خود را حاصل کنید.  پس باید قبل از انجام این جراحی در مورد مهارت پزشک و معتبر بودن کلینیک به‌ خوبی تحقیق کنید.

شما می توانید با مراجعه به فضاهای مجازی، گفت و گو با کسانی که عمل بلفاروپلاستی انجام داده اند و  مراجعه به کلینیک های زیبایی مختلف اطلاعات دقیقی در مورد این جراحی حاصل کنید.  در کلینیک زیبایی زیبارویان آراد اصفهان عمل های زیبایی مختلف چشم از قبیل بلفاروپلاستی ، کانتوپلاستی، اپی کانتوپلاستی  توسط متخصصین حرفه ای و با تجربه انجام می‌ شود . همچنین در این کلینیک روش  های غیر جراحی مانند تزریق ژل، تزریق بوتاکس، لیفت با نخ،  پلاسماجت نیز می شود تا همه متقاضیان بتوانند چهره ای شاداب و زیبا داشته باشند.  شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع خدمات در این کلینیک با کارشناسان و مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.  مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک کاملا رایگان می باشد.

کلینیک زیبایی آراد
کلینیک بین المللی پوست، مو و زیبایی آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

تلگرام

https://t.me/cliniczibaeiiarad

گپ

https://gap.im/join/OTM4NzkxMjUwNDIzMDU5MDgxMjM4NTI1NDExODY1MjI1NTI5OTM3MDQ1MDIwODY0MzMyNjA3NTMzNjEzMTIyOTU3NTUzMjYyNjA1NTH

سروش

https://splus.ir/cliniczibaiiarad

ایتا

https://eitaa.com/cliniczibaiiarad

روبیکا

https://rubika.ir/clinicarad

نماشا:

https://www.namasha.com/v/DFPuySyN

درباره‌ی فیروزه حدادی

همچنین ببینید

بلفاروپلاستی کجا خوبه

بلفاروپلاستی کجا خوبه

بلفاروپلاستی کجا خوبه افتادگی در پلک‌ها و پف کردن آنها از مشکلات ظاهری است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *