آخرین خبرها

آیا پیکرتراشی خوبه

آیا پیکرتراشی خوبه

لاغر شدن و خارج شدن از بحران چاقی این روزها یکی از معضلات اساسی در افراد است. اما به راستی چند درصد از افراد که به دنبال لاغری هستند و عمل جراحی انجام می‌دهند به سلامت خود فکر می‌کنند.
آیا پیکرتراشی خوبه؟
آیا عوارض و خطراتی برای افراد ایجاد می‌کند یا خیر؟
با ما همراه شویدتا به سوالات متداول شما پاسخ دهیم.

آیا پیکر تراشی خوبه
آیا پیکر تراشی خوبه-کلینیک بین المللی پوست، مو و زیبایی آراد -شماره تماس:09130323292

پیکر تراشی چیست؟

خیلی از افراد که تحمل سختی در کم کردن وزن خود را ندارند روش‌های آسان‌تر از جمله پیکرتراشی یا روش‌های مختلف را در نظر می‌گیرند. اکثر افراد برای کاهش وزن خود حاضر به انجام هر روشی، بدون اینکه در نظر بگیرند آیا عارضه‌ای برای آنها رقم می‌خورد یا خیر اقدام به انجام روش می‌نمایند.
به همین دلیل قبل از اقدام برای انجام پیکرتراشی بهتر است راجع به نکاتی در خصوص پیکرتراشی اطلاعاتی را به دست آورید.
به طور کلی پیکرتراشی به انواع روش‌های تهاجمی و غیر تهاجمی گفته می‌شود که به کمک آنها  قسمت‌های مختلف بدن را که دارای چاقی موضعی است لاغر کنید و به شکل و اندام ایده آل خود درآورید.
دستگاه‌های پیکرتراشی لیپوماتیک که  توسط آنها انجام می‌گیرد یکی از دستگاه‌های لیپولیزر می‌باشد. پیکر تراشی به تخلیه چربی از ناحیه‌های مختلف بدن با کمک دستگاه‌هایی با نام لیپولیز لیپوماتیک با دیجت یا لیپوساکشن گفته می‌شود این روش درمانی برای افرادی مناسبت که توده بدنی آنها بیشتر از ۲۵ یا ۳۰ باشد. در حالت کلی انجام این روش برای افرادی که دچار چاقی در پایین تنه هستند گزینه مناسب به شمار می‌رود.
عمل‌های پیکرتراشی با فرم‌دهی به قسمت‌های مختلف بدن با روش‌های تخلیه چربی انجام می‌گیرد که ما در زیر به آنها می‌پردازیم.
لیپوماتیک در کلینیک‌ها به صورت سرپایی انجام می‌گیرد و معمولاً نیاز به داروهای بی‌هوشی نخواهید داشت. در طول انجامد درمان مقدار زیادی چربی بدن با کمترین مشکلات برداشت خواهد شد. از طریق این روش درمانی پوست  شل یا آویزان نخواهد شد. لیپوماتیک همچنین برای بدن  به عنوان تقویت کننده می‌باشد و نکته مهم این است که کاهش سایز برای طولانی مدت ادامه دارد. همچنین می‌تواند سلولیت را حذف کند.

کاندیدای مناسب پیکر تراشی:

سوال خیلی از افراد این است که آیا پیکر تراشی خوبه یا من کاندیدای مناسب پیکرتراشی هستم یا خیر.
باید بیان کنیم که معمولاً هدف اصلی و نهایی افرادی که از این روش استفاده می‌کنند رسیدن به یک تناسب اندام اید آل می‌باشد.  از اصلی‌ترین نواحی بدن که در تناسب اندام اثرگذار است می‌توان به شکم و پهلو اشاره کرد که چربی‌های اضافه در این نواحی سبب نارضایتی فرد خواهد شد. به همین دلیل افرادی که چربی‌های اضافه در این ناحیه دارند بهترین گزینه برای آنها پیکرتراشی می‌باشد. همچنین از این روش برای زیبا کردن نواحی مختلف دیگر بدن از جمله بازوها، ران‌ها، غبغب، گردن استفاده می‌گردد.
یکی دیگر از نکات مهمی که قبل از انجام این روش درمانی باید در نظر بگیرید بررسی وضعیت پوستی شما است.
اگر دارای مشکلات پوستی هستید بهتر است که از این روش درمانی استفاده نکنید در واقع پیکرتراشی برای افرادی که مشکلات چاقی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین افرادی که دارای ترک خوردگی‌های بسیار زیاد روی بدن خود نیستند می‌توانند کاندیدای مناسب برای روش درمانی باشند.
نکته مهم در این رابطه داشتن انتظارات و توقعات منطقی از نتیجه تکنیک‌های پیکرتراشی می‌باشد.

روش‌های پیکر تراشی

پیکرتراشی یا کانتورینگ بدن با روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد بسته به نوع اندام و تشخیص پزشک یکی از این روش‌ها  برای شما در نظر گرفته می‌شود.
ما در ادامه در خصوص آنها مطالبی را بیان می‌کنیم.

روش لیپو ساکشن:

در این روش از پیکرتراشی برش کوچکی در ناحیه مورد نظر ایجاد خواهد شد دستگاه مکش از طریق سوراخ به وجود آمده چربی را خارج خواهد کرد. چربی‌هایی که با این دستگاه از بدن خارج می‌شوند قابلیت استفاده خواهند داشت.
لیپوساکشن می‌تواند برای نواحی خاص بدن از جمله شکم، پهلو، پشت ران، بازوها، غبغب استفاده می‌شود.
این تکنیک موثر دارای دوره نقاهت چند هفته می‌باشد و عوارض زیادی را نیز در پی نخواهد داشت از عوارض آن می‌توان به کبودی، تورم، قرمزی و درد اشاره کرد که خیلی زود برطرف می‌شود. البته اینکه آیا پیکرتراشی با لیپوساکشن برای شما مناسب است یا خیر بستگی به نظر پزشک متخصص شما دارد که بعد از معاینه مشخص خواهد شد.

پیکر تراشی با روش لیپوست:

لیپوست نیز یکی دیگر از روش‌های پیکرتراشی می‌باشد که با کمک دستگاه انجام می‌گیرد. در این روش از دو تکنیک به صورت حرکات رفت و برگشتی استفاده خواهد شد و بدین گونه سلول‌های طبیعی از بافت‌ها جدا می‌شود و هیچگونه اثری از آنها باقی نخواهد ماند. در این روش از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. چربی‌های خارج شده در این روش قابلیت استفاده مجدد را دارند. این روش معمولاً در چندین جلسه انجام خواهد گرفت تا نتایج خوبی را رقم بزند. از مزایای مهم این روش درمانی ایمنی بالای آن می‌باشد. در واقع با انجام این روش هیچگونه آسیبی به فرد وارد نخواهد شد.
از دیگر مزایای آن می‌توان بدون نیاز به بیهوشی، استفاده همزمان از دو روش ویبریشن و ساکشن و قابلیت استفاده مجدد چربی‌های استخراج شده اشاره کرد.

پیکر تراشی با ابدو مینو پلاستی:

معمولاً چربی‌های اضافه در ناحیه شکم و پهلو حالت افتاده به خود بمی‌گیرد که با کمک از ابدومینوپلاستی چربی‌ها در این ناحیه را می‌توان خارج کرد. همچنین با کمک این روش پوست اضافه در شکم را نیز می‌توانید از بین ببرید و شکمی صاف و یک دست داشته باشید. در این روش پوست شکم فرد برش زده چربی‌های مورد نظر خارج  و بعد بخیه زده خواهد شد که بعد از مدتی بهبودی کامل حاصل خواهد شد.

آیا پیکر تراشی خوبه
آیا پیکر تراشی خوبه-کلینیک بین المللی پوست، مو و زیبایی آراد -شماره تماس:09130323292

روش لیپولیز:

همانطور که از عنوان این روش درمانی نیز مشخص است از لیزر در این روش استفاده می‌شود حرارت ایجاد شده توسط دستگاه‌های لیزر سبب از بین رفتن چربی‌ها خواهد شد‌. از این روش برای چربی‌های غبغب، شکم، ران، پهلو و … استفاده می‌گردد.
وضعیت اصلی این روش عدم افتادگی و آویزان شدن پوست بعد از پیکرتراشی می‌باشد. دلیل آ‌ن تحریک کلاژن سازی توسط لیپولیزر می‌باشد. البته این روش ممنوعیت هایی را با خود به دنبال دارد. انجام این روش برای افرادی که دچار سرطان هستند، بیماری‌های قلبی، کلیوی دارند یا دیابت دارند ممنوع می‌باشد. همچنین برای زنان باردار و در دوران شیردهی نیز قابل انجام نخواهد بود.
این روش  عوارضی مانند تورم، کبودی و درد را با خود به دنبال دارد.
قبل از انجام این روش مثل دیگر روش‌های جراحی زیبایی باید جلسات مشاوره با پزشک برگزار شود تا بدانید آیا پیکر تراشی با لیپولیزر برای شما خوب است یا خیر.
روش لیپولیزر به دلیل امکان خطر سوختگی در پوست در حال حاضر کاربرد زیاد ندارد و خیلی از پزشکان از آن استفاده نمی‌کنند.

روش بادی جت:

این درمان  یکی دیگر از روش‌های پیکرتراشی برای حذف چربی‌های اضافه است که در این روش از فشار آب استفاده خواهد شد. برخورد آب با فشار بسیار زیاد به ساختار چربی سبب از بین رفتن آنها خواهد شد و بدین ترتیب چربی‌ها از بین می‌رود.
چربی‌های خارج شده قابلیت استفاده مجدد نخواهند داشت در این مجموعه این روش ماندگاری و دوام طولانی مدت را نیز ندارد.

روش الترازد:

یکی دیگر از روش‌های مدرن در پیکرتراشی استفاده کردن از امواج اولتراسونت یا فرا صوت می‌باشد. این امواج با تحریک پوست به تولید کلاژن بیشتر آن را تحریک می‌کند. در این روش چربی‌های اضافه در ناحیه مورد نظر آب می‌شود و توسط بدن خارج خواهد شد. با خارج شدن چربی اندام مورد نظر به تناسب ایده آل خواهند رسید. قبل از انجام این روش نیز باید با پزشک مشورت‌های لازم را انجام دهید. معمولاً قبل از انجام این روش فرد نباید داروهای رقیق کننده استفاده کند.
همچنین مصرف دخانیات و مشروبات الکلی تا یک ماه قبل و بعد از انجام این درمان ممنوع می‌باشد از عوارض اصلی این روش می‌توان به ایجاد تورم، حالت تهوع، کبودی و … اشاره کرد.

روش لیپوماتیک چگونه کار می‌کند؟

در روش لیپوماتیک با کمک از امواج مادون صوت یا همان اولتراسانت عمل شل کردن چربی‌ها صورت خواهد گرفت. در واقع امواج اولتراسون بعد از برخورد کردن با بافت چربی آنها را تخریب خواهند کرد. استفاده از این روش بسیار دقیق و ظریف می‌باشد و  برای برطرف کردن چربی در نواحی بالای سینه  و اطراف سینه آقایان، پهلو، برطرف کردن چربی‌های انباشته شده در نواحی شکم، برای برطرف کردن لیفت و غبغب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
علاوه بر این موارد  در لیپوماتیک آسیبی به سلول‌های چربی خارج شده نمی‌رسد. بنابراین می‌توان بعد از خارج شدن چربی‌ها از بدن برای تزریق به نواحی دیگر بدن مانند سینه و باسن استفاده کرد.

لیپوماتیک در چه قسمت‌هایی از بدن استفاده می‌شود:
تمام نقاط بدن از جمله شکم، پهلو، بازو، باسن، ساق پا، پشت  و غبغب.

پیکرتراشی لیپوماتیک و مزایای آن:

یکپارچگی چربی در زیر پوست و مانند دیگر دستگاه‌های مکش چربی را در زیر پوست بر نمی‌دارد.
به دست آمدن فرم مورد نظر برای بدن در انجام این روش بسیار کوتاه مدت است و حدود دو هفته زمان می‌برد.
جمع شدن پوست و شکل دادن به آن بهتر از روش جراحی می‌باشد.
در این جراحی از بی‌حسی‌های موضعی کمک گرفته می‌شود.
تورم و ترشح در این روش درمانی بسیار پایین است.
احتمال ایجاد عفونت بسیار کم است.
آمبولی چربی در این روش بسیار پایین است و تاکنون هیچ پرونده‌ای گزارش نشده است.
نیاز نیست فرد در بیمارستان بستری شود و بعد از پایان درمان می‌تواند مرخص شود.
خستگی و آسیب جسمی در این روش درمانی بسیار کمتر از روش‌های جراحی دیگر می‌باشد.
از آن می‌توان به عنوان یک روش موثر و آسان یاد کرد
اگر کانولا هیچ بافت چربی را نبیند سیستم ایمنی فعال دستگاه اجازه توقف فوری را خواهد داد.
درد و ناراحتی بسیار کمی در این روش درمانی وجود دارد.
امکان انقباض عالی در پوست وجود دارد.
بهبودی بسیار سریع و آسان
هزینه مناسب آن نسبت به روش‌هایی مانند جراحی.

معایب و عوارض لیپوماتیک:

کبودی ممکن است تا چند هفته ادامه داشته باشد.
تورم، بهبودی و  ورم حاصل از این روش درمانی ممکن. است که تا ۶ ماه ادامه داشته باشد‌. همچنین ممکن است ترشح مایعات از زخم‌ها نیز تا مدت ادامه داشته باشد.
ترومبو فلبیت: شامل ایجاد لخته خون درون یکی از رگ‌ها می‌شود که این امر سبب التهاب و عوارض دیگر خواهد شد.
عدم تقارن در فرم‌دهی به قسمت‌های مختلف بدن در صورتی که قابلیت کشسانی پوست پایین باشد و زخم‌ها به شکل غیر طبیعی بهبود پیدا کنند. یا اگر برداشت چربی از قسمت‌های مختلف بدن با دقت و اندازه‌گیری مناسب انجام نگیرد، پوست بدن بعد از انجام این درمان خشک، چین خورده و برآمده خواهد شد.
بی‌حسی : ممکن است که محل تحت درمان دچار بی‌حسی شود البته این حالت  موقت می‌باشد و خیلی زود نیز برطرف خواهد شد.
عفونت: ممکن است در موارد بسیار بسیار نادر عمل لیپوماتیک موجب ایجاد عفونت پوستی شود در برخی موارد این مشکل تنها با جراحی برطرف می‌شود و ممکن است جای برش روی پوست باقی بماند
سوراخ شدن: ارگان‌های داخلی در بدن که این مشکل نیز بسیار نادر می‌باشد.
واکنش آلژیک: بعضی افراد ممکن است به دارو یا مواد استفاده شده دی انجام این درمان حساسیت داشته باشند.
االبته اگر شما در انتخاب کلینیک و پزشک دقت کامل را داشته باشید و پیکرتراشی با کمک لیپوماتیک را زیر نظر متخصص با تجربه و حرفه‌ای انجام دهید، هرگز با عوارض ناخواسته روبرو نخواهد شد.

تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن:

لیپوماتیک و لیپوساکشن هر دو از روش‌های موضعی برای لاغری به شمار می‌روند اما در روش لیپوماتیک از حرارت استفاده نخواهد شد. بلکه تنها با وارد کردن ضربه و کاملاً به صورت فیزیکی چربی‌های تخریب می‌شود و از بدن خارج خواهد شد. در حالتی که در روش لیپوساکشن چربی‌ها با کمک حرارت سوزانده و از طریق دستگاه مکش از بدن خارج خواهد شد.
از تفاوت‌های دیگر این دو روش پیکرتراشی می‌توان گفت که در روش لیپوماتیک احتمال انتقال چربی به دیگر نقاط بدن  وجود دارد. در حالی که در لیپوستاک چنین مشکل را ندارد زیرا چربی‌ها سوزانده خواهند شد و از بین می‌روند.

تفاوت بادی جت و لیپوماتیک:

همانطور که بیان کردیم در روش لیپوماتیک تنها توسط ضربه و امواج مشخص شده چربی از بدن خارج خواهد شد اما در روش بادی‌جت با انجام نیروی بالایی فشار آب چربی‌ها شکسته و از بدن خارج می‌گردند.
در روش بادی‌جت علاوه بر تحمل درد و ناراحتی بسیار کم دوره نقاهت کوتاه‌تری نیز رقم می‌خورد و عوارض جانبی آن نیز بسیار کمتر خواهد بود. پس می‌توان بیان کرد که پیکر تراشی با لیپوماتیک می‌تواند عالی باشد.

تفاوت لیپولیز و لیپوماتیک:

در روش لیپولیس توسط امواج اولتراسونیک چربی‌ها در بدن ذوب و از بدن خارج خواهند شد و چون چربی‌ها توسط حرارت ذوب شده دیگر قابل استفاده برای دیگر نقاط بدن نیستند، در حالی که در روش لیپوماتیک چربی‌ها با کمک امواج و به شکل فیزیکی شکسته و خارج خواهند شد با این وجود اینکه مایع است می‌توان از آن برای دیگر نقاط بدن استفاده کرد.

هزینه لیپوماتیک:

هزینه لیپوماتیک  به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله عواملی که می‌تواند روی هزینه این درمان تاثیرگذار باشد عبارتند از مقدار و  میزان چربی در ناحیه مورد نظر که قرار است با کمک از این روش استخراج شود. از دیگر عواملی که می‌توان در این روش درمانی به آن اشاره کرد تعداد جلسات مورد نیاز می‌باشد.
همچنین ناحیه تحت درمان  در هزینه انجام این روش درمانی تاثیرگذار است. برای مثال هزینه لیپوماتیک بازو با لیپوماتیک شکم و پهلو یکسان نمی‌باشد.
جهت اطلاع پیدا کردن از هزینه‌های مربوط به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبای آراد می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما در این زمینه گفتگو داشته باشید خدمات مشاوره در این کلینیک به صورت کاملاً رایگان می‌باشد.

قبل از انجام لیپوماتیک باید اقدامات زیر را انجام دهید .
دو روز قبل از انجام جراحی از مصرف دخانیات باید خودداری کنید.
به مدت ۱۰ روز قبل از انجام درمان آسپرین مرسولات حاوی ویتامین‌ E و داروهای ضد التهابی خودداری کنید.
حداقل تا دو روز قبل از انجام جراحی داروهای گشاد کننده عروق یا داروهای آسم نباید مصرف شود.
در روز انجام جراحی داروهای تیروئید استفاده نکنید.
حداقل دو روز قبل از انجام جراحی رژیم غذایی خود را متوقف کنید.
لاک ناخن‌هایتان را پاک کنید.
قبل از انجام جراحی یک صبحانه یا ناهار سبک بخورید
از یک روز قبل از انجام جراحی از مصرف کافئین خودداری کنید.
روز جراحی با خود پماد بیاورید روز قبل از انجام جراحی روز جراحی و هر روز بعد از پایان آن مصرف آنتی بیوتیک‌های خوراکی را باید آغاز کنید.
لباس‌های گشاد بپوشید مانند شلوار کردی آرایش نکنید و از جواهرات نیز استفاده نکنید. جوراب‌های گرم و لباس بیاورید کفش‌های آسان بپوشید.

آیا پیکر تراشی خوبه
آیا پیکر تراشی خوبه-کلینیک بین المللی پوست، مو و زیبایی آراد -شماره تماس:09130323292

مراقبت‌های بعد از انجام لیپوماتیک:

نگهداری و مراقبت بعد از انجام جراحی برای رسیدن به نتایج بعد از انجام لیپوماتیک بسیار اهمیت دارد. بعد از انجام لیپوماتیک ناحیه تحت درمان به اندازه قبل سلول‌های چربی نخواهد داشت. در زمانی که بزرگسالان به بلوغ فیزیکی می‌رسند تعداد سلول‌های چربی در بدن آنها ثابت خواهد شد. تعداد سلول‌های چربی در این ناحیه  از بدن کاهش خواهد داد. اما اگر وزن شما افزایش پیدا کند هر آنچه از سلول‌ها باقی ماندند می‌توانند دوباره رشد و گسترش پیدا کنند‌.
اگر کنترل خود را از دست بدهید و وزن خود را زیاد کنید نواحی که تحت درمان قرار نگرفته مانند صورت، بازو، باسن، گردن یا سینه می‌تواند پف کرده و باد کند و همچنین سلول‌های چربی دو درون ناحیه درمان شده ایجاد شود. بنابراین اگر بعد از انجام جراحی از بدن خود مراقبت نداشته باشید رژیم غذایی مناسبی را دنبال نکنید ورزش خود را کنترل نکنید نتیجه انجام این درمان از بین خواهد رفت.

زمان استراحت کافی برای خود تنظیم کنید:

اینکه آیا شما عمل جراحی خود را در یک بیمارستان یا به صورت سرپایی در کلینیک انجام می‌دهید حداقل چند روز استراحت نیاز خواهید داشت. به طور کلی بعد از انجام این درمان می‌توانید به کار یا فعالیت‌های عادی خود بازگردید. در خصوص میزان زمان استراحتی که ممکن است نیاز داشته باشید باید با پزشک در این زمینه مشورت کنید.
دوره بهبودی به طور متوسط به اندازه ناحیه جراحی و مقدار چربی که قرار است حذف شود مربوط می‌شود. اگر این ناحیه بزرگ تحت درمان قرار گیرد ممکن است نیاز داشته باشید زمان بیشتری برای بهبودی پشت سر بگذارید. قبل و بعد از انجام جراحی خانه و اتاق خواب خود را آماده کنید محیطی راحت از جمله تشک راحت بالش و ملافه‌ها می‌تواند به شما کمک کند که استراحت بهتر و موثرت را داشته باشید تا بهبودی سریع‌تری ایجاد شود.

مراقب زخمتان باشید:

فرد باید انتظارات خروج مقدار زیادی خون آبه و همچنین ماده بی‌حس کننده را از محل ايجاد برش در طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از تخلیه چربی داشته باشد. هرچه تخلیه مایعات بیشتر باشد تورم و کبودی نیز کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین باید با ماساژ محل تحت درمان به سمت پایین در حمام به تخلیه هرچه بیشتر این مایعات از محل تحت درمان خود کمک کنید زیرا مایعات باقیمانده شده بعد از بسته شدن منافذ سبب درد و بزرگی سایز شده و به کندی به وسیله بدن دفع خواهند شد.
دفع مایعات تا ۵ روز کاملاً طبیعی می‌باشد در صورتی که قبل از اتمام مایعات سوراخ‌ها بسته شدند مایع می‌تواند در محل مورد نظر تجمع پیدا کند.
به صورت بزرگ شدن تدریجی ناحیه عمل تشدید درد و گاهی قرمزی پوست می‌انجامد که بایستی محل دوباره برش زده شده و مجدد باز شود در صورتی که خودتان قادر به باز کردن آن نبودید با پزشک هماهنگ شوید زمانی که ترشح مایعات تمام شد به مدت ۲۴ ساعت از محل برش مایع خارج نخواهد شد و نیازی به پانسمان مجدد نخواهید داشت از پدهای گرمایی یا آیس بک استفاده نکنید تا بسته شدن کامل منافذ از نشستن در استخر وان سونا و یا شنا کردن در دریا که احتمال آلودگی دارد را خود اجتناب کنید.
در اسرع وقت پیاده‌روی کنید.
نکته مهم:  به محض اینکه بتوانید آرام شروع به حرکت کنید، باید قدم بزنید. قدم زدن سبب جلوگیری از لخته شدن خون در پاها می‌گردد. حرکات آرام به شما کمک می‌کند که بهبودی زودتری ایجاد شود. توصیه می‌شود که در اولین فرصت پیاده‌روی انجام دهید یا به طور ملایم حرکت کنید. ولی یک ماه بعد از عمل جراحی می‌توان فعالیت‌های سنگین را از سر بگیرید.

درد و تورم را با دارو کنترل کنید:

ممکن است کمی احساس بی‌حسی تورم و درد بعد از انجام پیکر تراشی با لیپوماتیک را داشته باشید.
درد و تورم را با کمک داروهای مسکن بدون نسخه پزشک یا مسکن‌های تجویز شده کاهش دهید. بیشتر افراد یک یا دو هفته زمان می‌برد تا بعد از انجام پیکر تراشی لیپماتیک احساس بهتری داشته باشند. برای این مدت زمان ممکن است نیاز به داروهای مسکن پیدا کنید. از داروهای ضد درد بدون نسخه پزشک بعد از انجام جراحی کمک بگیرید، در صورتی که داروهای مسکن بدون نسخه تاثیری نداشت  پزشک شما ممکن است داروهای ضد درد را برای شما تجویز کند. شما می‌توانید داروهای مسکن بدون نسخه و داروهای تجویزی را از داروخانه‌ها تهیه و مصرف کنید.
آنتی بیوتیک‌های تجویز شده را برای جلوگیری از عفونت حتما مصرف کنید.
پزشک ممکن است آنتی بیوتیک را بعد از انجام پیکر تراشی با کمک لیپوماتیک برای شما تجویز کند تا خطر عفونت را به حداقل خود برساند، مهم است که تمام داروهای تجویز شده، آنتی بیوتیک را مصرف کنید تا خطر ابتلا به عفونت  در این درمان را کاهش دهید‌ تحقیقات اخیر نشان داده که بعد از انجام پیکرتراشی با کمک لیپوماتیک شاید آنتی بیوتیک لازم نباشد‌ بنابراین با پزشک خود در این زمینه مشورت داشته باشید.
ممکن است یک عارضه مانند تبخال برای شما ایجاد شود که نیاز به مصرف دارو برای جلوگیری از ایجاد عفونت یا شیوع آن باشد.

لباس‌های فشرده سازی بپوشید:

بعد از انجام پیکر تراشی با کمک لیپوماتیک پزشک باند و احتمالا لباس‌های فشرده نیز برای شما اعمال خواهد کرد. استفاده از باند و لباس‌های فشرده به حفظ فشار روی ناحیه تحت درمان کمک می‌کند تا خونریزی را متوقف  و کانتورهای به دست آمده از جراحی را حفظ کند.
بعضی از پزشکان لباس‌های فشرده سازی را ارائه نمی‌دهند شما باید قبل، یا بلافاصله بعد از انجام پیکر تراشی با لیپوماتیک این لباس‌ها را خودتان خریداری کنید. شما می‌توانید این لباس‌ها را در فروشگاه‌های عرضه پزشکی و داروخانه‌ها پیدا کنید. پوشیدن لباس‌های فشرده سازی اهمیت زیادی دارد آنها بعد از انجام جراحی از نواحی تحت درمان  محافظت می‌کند همچنین به کاهش تورم و کبودی و بهبود گردش خون کمک خواهند کرد که بهبودی سریع‌تری را به دنبال دارد.
برای مثال اگر روی ران‌هایتان لیپوماتیک صورت گرفته دو عدد لباس فشرده سازی برای قرار دادن اطراف ناحیه هر یک از ران‌ها نیاز دارید. ممکن است نیاز داشته باشید که به مدت دو هفته بعد از انجام پیکر تراشی با لیپوماتیک از باند استفاده کنید در حالی که بیشتر افراد به مدت چند هفته لباس‌های فشرده سازی می‌پوشند.

وزن خود را کنترل کنید:

پیکر تراشی با کمک لیپوماتیک سلول‌های چربی را به طور دائم حذف خواهد کرد اما اگر وزن به دست آورید ممکن است نتایج برای شما تغییر کند یا چربی‌ها ممکن است به محلی که جراحی شده بازگردد. وزن خود را برای کمک به حفظ ظاهر نتایج آنگونه که می‌خواهید باید حفظ کنید. که بهترین راه ثابت نگه داشتن وزن می‌باشد. در حالی که اضافه کردن تنها ۱ تا ۲ کیلو وزن به طور قابل توجهی روی بدن شما اثر نمی گذارد و مقادیر بالا می‌تواند نتایج شما را به طور قابل توجهی تغییر دهد.
فعال ماندن و داشتن یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به شما در حفظ وزنتان کمک کند.

وعده‌های غذای منظم و سالم بخورید:

خوردن وعده‌های غذایی منظم و سالم متعادل به حفظ وزن شما کمک خواهد کرد. برای مثال غذاهایی که دارای چربی‌های متوسط کربوهیدرات‌های پیچیده و حاوی مقدار بسیار زیاد مواد مغذی هستند برای سلامت شما مناسب هستند.
یک رژیم غذایی سالم از ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ کالری غنی از مواد مغذی را بسته به اینکه چقدر فعالیت دارید دنبال کنید. در صورتی که غذاها را از ۵ گروه غذایی در روز در رژیم غذایی خود جای دهید مواد مغذی مناسب را دریافت خواهید کرد این پنج گروه عبارتند از: میوه‌جات، سبزیجات، غلات، پروتئین و لبنیات شما نیاز به ۱ تا یک و نیم فنجان میوه در روز دارید که از خوردن تمام میوه‌ها مانند تمشک، توت فرنگی، زغال اخته و یا نوشیدن آب میوه ۱۰۰ طبیعی دریافت کنید.  میوه‌هایی که در نظر می‌گیرید را تغییر دهید تا طیف وسیعی از مواد مغذی را برای بدن خود دریافت کنید. برای مثال خوردن یک فنجان توت‌ خالص بسیار پاک‌تر از خوردن انواع توت‌ها روی کیک است.

شما باید حدود سه فنجان سبزی در روز مصرف کنید. که از خوردن کل سبزیجات مانند بروکلی، فلفل، هویج و  آب سبزیجات ۱۰۰ طبیعی دریافت کنید.
اطمینان حاصل کنید که  سبزیجاتی که انتخاب می‌کنید طیف وسیعی از مواد مغذی را دارد.
میوه و سبزیجات منبع عالی فیبر می‌باشند.
فیبر همچنین به شما در حفظ وزنتان کمک خواهد کرد شما بین ۵ تا ۸ اونس غلات باید در روز مصرف کنید که شامل غلات و حبوبات کامل می‌باشد که  آنها را در برنج قهوه‌ای، ماکارونی، گندم،نان، بلغور جو دوسر یا غلات دریافت کنید.  در غلات ویتامین B  موجود است که می‌تواند به شما  در هضم غذا کمک کند.

همچنین از مقادیر بیش از اندازه سدیم در رژیم غذایی خود باید خودداری کنید.
حس چشای شما با بالا رفتن سن  کاهش پیدا می‌کند و شما ممکن است بخواهید به غذاهایتان نمک بیشتر اضافه کنید. سعی کنید از چاشنی‌های دیگر مانند سیر یا گیاهان استفاده کنید تا از اضافه شدن سدیم بیش از اندازه به غذایتان و اضافه وزن، جلوگیری کنید.

از غذاهای ناسالم خودداری کنید:

اگر سعی در از دست دادن وزن دارید ایده خوبی برای جلوگیری از خوردن غذاهای ناسالم است که باید از آنها جلوگیری کنید. بسیاری از این غذاها از چربی و کالری بالایی برخوردار هستند. پس هنگام خریدن غذاهای میان وعده و هله حوله در فروشگاه‌ها دقت داشته باشید.
چیپس، سیب زمینی، پیتزا، برگر، کیک و بستنی به کاهش وزن کمک نخواهد کرد.
از مواد نشاسته‌ای کربوهیدرات تصفیه شده مانند نان، ماکارونی، برنج،  غلات و محصولات پخته شده دور بمانید.
حذف این غذاها  به شما در حفظ وزنتان کمک میکند مراقب قند پنهان در انتخاب غذا باشید که می‌تواند سبب اضافه وزن شما شود.

مراحل درمان:

استفاده از روش‌های پیکرتراشی به دلیل حساسیت بالایی که دارد نیاز است که یک متخصص با تجربه و با دانش بالا آن را انجام دهد. برای خارج کردن چربی‌های موضعی از دستگاه‌های مخصوص استفاده می‌شود دستگاه پیکر تراشی با کمک از لوله کانولا و با کمترین برش ممکن وارد بافت چربی مورد نظر خواهند شد.
بعد از وارد شدن لوله به ناحیه مورد نظر دستگاه کار تخلیه چربی را شروع می‌کند.
این دستگاه با حرکات ارتعاشی دورانی و عقب و جلو رفتن چربی‌ها را خارج می‌کند.

اینکه کدام اندام تخلیه چربی نیاز دارد بستگی به سلیقه شخصی فرد و نظر پزشک متخصص دارد.
این روش چربی‌های بدن را از بین نمی‌برد و برای همین بعد از انجام جراحی می‌توان  از چربی‌ها برای تزریق به نواحی دیگر استفاده کرد.
بیشترین روش‌های پیکر تراشی نیاز به بیهوشی ندارد اما در صورت تشخیص ممکن است که از بیهوشی نیز استفاده شود‌ در صورتی که روش در نظر گرفته شده نیاز به بیهوشی داشته باشد بستری شدن نیز در کنار آن وجود دارد. البته مدت زمان بستری و دوره نقاهت کوتاه می‌باشد معمولاً تکنیک بدون نیاز به بیهوشی چیزی در حدود یک ساعت به طول خواهد انجامید.

اما اگر از روش جراحی استفاده شود مدت درمان آن به حدود ۳ ساعت می‌رسد در روش‌های تهاجمی تیم جراحی تمام مراحل انجام این عمل را با ایمنی بالا پشت سر خواهند گذاشت. بعد از انجام بررسی‌ها بیهوشی‌ها بی‌حسی انجام می‌گیرد‌ همچنین باید پوست محل جراحی با مواد مخصوص تمیز و ضدعفونی شود. اگر به درستی پوست تمیز نشود احتمال ایجاد عفونت بعد از انجام جراحی وجود دارد.

بعد از آماده شدن پوست در محل مورد نظر برش‌هایی توسط جراح ایجاد می‌شود.
بعد از ایجاد برش پزشک چربی‌های مورد نظر را خارج می‌کند در این مرحله بسته به میزان چربی و درخواست فرد تخلیه تعویض شروع می‌شود.
با تخلیه چربی شکل مورد نظر ایجاد خواهد شد در بعضی روش‌های پیکر تراشی مثل سفت کردن عضلات نیز در حین تکنیک رایج است به طور کلی باید پوست اضافه در محل مورد نظر برداشته شود.
بهتر است ترکیب چند روش برای تخلیه چربی استفاده شود تا نتایج بهتری رقم بخورد.
بعد از پایان جراحی برش‌های محل باید بخیه زده و بانداژ شوند.
رعایت کردن بهداشت در این مرحله از جلوگیری از عفونت بسیار مهم می‌باشد.

شاید این مطالب برای شما جالب باشد:

https://clinicarad.ir/%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%86-%d9%86%d8%b9%d9%88%d8%b8-%d8%ad%db%8c%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7%d9%87/

https://clinicarad.ir/%d8%b9%d9%85%d9%84-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82-%d8%a8%d9%84%d9%81%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c/

https://clinicarad.ir/%d8%b7%d8%a8-%d8%b3%d9%86%d8%aa%db%8c-%d9%88-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d9%82%d8%b7%d8%b1-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%84%db%8c-%d9%85%d8%b1%d8%af%d8%a7/

نتیجه‌گیری:

پیکرتراشی از روش‌های بسیار ساده برای رسیدن به اندامی ایده آل می‌باشد. این روش با تکنیک‌های مختلفی صورت می‌گیرد و نتایج بسیار خوبی را  با خود رقم میزند‌ اما سوال اینجاست که آیا پیکر تراشی خوبه یا خیر.
باید بیان کنیم که تشخیص اینکه کدام تکنیک برای چه افرادی مناسب است بر عهده پزشک معالج می‌باشد و نباید به نظرات نادرست و غیرعلمی در خصوص آن توجه داشته باشید.
پزشک با توجه به وضعیت جسمانی و همچنین میزان چربی‌های اضافه در بدن شما تصمیم به تخلیه چربی با یکی از تکنیک‌های رایج را خواهد گرفت.
ما در این مقاله در خصوص انواع تکنیک‌های پیکر تراشی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم و در خصوص مراقبت‌های بعد از انجام این درمان نیز با شما صحبت کردیم.
اگر علاقه به انجام پیکر تراشی را دارید و می‌خواهید به نتایج خوبی از این روش درمانی دست پیدا کنید و از عوارض احتمالی و جبران ناپذیر در امان باشید می‌توانید با مراجعه به کلینیک بین‌المللی پوست و مو و زیبایی آراد زیر نظر متخصصین با تجربه و حرفه این کلینیک مورد معاینه و بررسی قرار گیریدو بهترین روش را برای رسیدن به تناسب اندام انتخاب  و از آن لذت ببرید.
در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو انجام می‌گیرد که با توجه به نیاز و خواسته خود می‌توانید از آنها نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

لیفت بینی با نخ
لیفت بینی با نخ-کلینیک بین المللی پوست، مو و زیبایی آراد -شماره تماس:09130323292

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicarad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه تهران توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

clinicarad.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

تلگرام

https://t.me/clinic_arad

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicarad

ایتا

https://eitaa.com/clinicarad

روبیکا

https://eitaa.com/clinicarad

آپارات:

https://aparat.com/v/SfgRO

نماشا:

https://www.namasha.com/v/IxBXzOQc

درباره‌ی عسل محمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *