آخرین خبرها

بلفاروپلاستی (جراحی زیبایی پلک)

بلفاروپلاستی (جراحی زیبایی پلک)

 

قطعاً شما نیز با گذشت زمان با چین و چروک در صورت خود روبرو می‌شوید و برای برطرف کردن آن از روش‌های مختلف برای جوانسازی در پوست استفاده خواهید کرد. در بین مشکلات پوستی، افتادگی در پلک‌ها یکی از شایع‌ترین شکایات برای افراد می‌باشد البته که افتادگی در پلک تنها به دلیل افزایش سن اتفاق نمی‌افتد و به هر دلیلی لیفت پلک، بلفاروپلاستی یا جراحی پلک این روزها یکی از پرمخاطب‌ترین عمل‌های زیبایی به شمار می‌رود اگر که فکر می‌کنید که به انجام بلفاروپلاستی نیاز دارید یا به دنبال خطرات یا مزایای این روش درمانی هستید تا پایان این مقاله با ما همراه شوید ذکر نکات نیز واجب است که قبل از انجام هرگونه عمل زیبایی چشم مانند بلفاروپلاستی با یک چشم پزشک و یک دکتر زیبایی مشورت داشته باشید.

شما می‌توانید جهت معاینه و مشورت برای انجام بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد مراجعه فرمایید و زیر نظر متخصصین با تجربه و حرفه‌ای این کلینیک مورد مشاوره و معاینه قرار گیرید.

کلینیک زیبایی آراد
کلینیک بین المللی پوست، مو و زیبایی آراد

 

جراحی زیبایی پلک چیست؟

جراحی پلک یا همان بلفاروپلاستی به معنای برداشتن بافت اضافه در پیرامون چشم می‌باشد که شامل پوست عضلات و چربی است، شامل جراحی پلک بالایی، جراحی پلک پایینی یا هر دو می باشد.

 

افتادگی پلک چگونه اتفاق می‌افتد؟

با افزایش سن پوست به طور طبیعی کلاژن خود را از دست خواهد داد، کلاژن پروتئینی می‌باشد که پوست را صفت نگه خواهد داشت با از دست رفتن کلاژن چین و چروک و خطوط بر روی صورت و قسمت‌های مختلف پوست خود را نمایان می‌کنند نواحی پلک و ابرو بیشتر در معرض چین و چروک قرار می‌گیرند چون پوست این مناطق و اطراف چشم در مقایسه با سایر نواحی صورت بسیار نازک‌تر و حساس‌تر می‌باشد.

با افزایش سن پوست به تدریج قابلیت ارتجاعی خود را از دست خواهد داد از دست رفتن قابلیت ارتجاعی در پوست به همراه کشش مداوم نیروی جاذبه سبب جمع شدگی پوست اضافه در ناحیه پلک بالا و پایین خواهد شد علاوه بر این عضلات حمایت کننده از پلک‌ها نیز ضعیف خواهند شد در نتیجه می‌تواند افتادگی پلک را ایجاد کند. ممکن است چربی اضافه در بالا و پایین پلک‌ها تجمع پیدا کند و سبب افتادگی در ابروها، افتادگی در پلک بالایی و پایینی شود گاهی نیز در زیر پلک پایینی کیسه‌های چربی ایجاد می‌شود و زیر چشم پف کرده به نظر می‌رسد.

 

افتادگی پلک چه تاثیراتی بر روی چهره دارد؟

افتادگی در پوست اطراف چشم‌ها و پلک‌ها علاوه بر آنکه می‌تواند فرد را پیرتر از سن واقعی نشان دهد می‌تواند باعث کاهش دید و کاهش بینایی نیز شود، چین و چروک‌های اضافه در پوست پلک می‌تواند روی مژه‌ها آویزان شود و مانع دید شود. بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک می‌تواند مشکلات و اختلالات بینایی را کاهش دهد و با از بین بردن آنها سبب شود چشم‌ها جوان‌تر و شاداب‌تر از قبل به نظر برسند.

 

بلفاروپلاستی بدون جراحی

در حالی که گزینه جراحی برای درمان افتادگی در پلک‌ها در دسترس می‌باشد، درمان‌های غیر جراحی که به عنوان بلفاروپلاستی غیر جراحی نیز شناخته می‌شوند در حال افزایش می‌باشند در این روش با کمک گرفتن از فیلر، بوتاکس، لیزر، پلسکر، prp و تزریق چربی می‌توان به مشکلات ناحیه چشم پرداخت. لیفت پلک بدون جراحی، روش دائمی نخواهد بود برای پایداری نتایج باید روش‌های درمانی در مدت مشخص شده تکرار شود برای انجام بلفاروپلاسی غیر جراحی باید با یک جراح پلاستیک مشورت داشته باشید.

 

در چه صورت باید بلفاروپلاستی (جراحی زیبایی پلک) انجام داد؟

افرادی که سن آنها بالاتر از ۳۵ سال است یا افرادی که افتادگی پلک در آنها به صورت خانوادگی و ارثی می‌باشد، بیشترین کاندیدا برای انجام جراحی پلک می‌باشند. جراحی پلک با اهداف زیر انجام می‌گیرد:

  • درمان افتادگی پوست اضافه در پلک‌ها
  • حذف کردن چربی‌های اضافه که به شکل پوست در زیر چشم تجمع پیدا کرده است
  • صاف کردن چین و چروک‌های ظریف در پلک بالا و پایین
  • کمک به بهبود بینایی زیرا در بعضی مواقع افتادگی در پلک می‌تواند سبب کاهش میدان دید شود
  • زیبایی صورت و چشم‌ها.

 

جراحی پلک توسط چه متخصصانی انجام می‌گیرد؟

جراحی پلک توسط متخصصان عمومی ،متخصصان چشم ،پزشک متخصص پوست، متخصص گوش حلق و بینی متخصص جراح پلاستیک می‌تواند انجام شود.

 

جراحی زیبایی پلک چگونه انجام می‌شود؟

جراحی زیبایی پلک معمولاً کمتر از دو ساعت زمان نیاز دارد اگر تصمیم دارید هر دو پلک را مورد جراحی قرار دهید پزشک شما کار خود را با جراحی در پلک بالا آغاز خواهد کرد.

بلفاروپلاستی
بلفاروپلاستی-کلینیک بین المللی پوست، مو و زیبایی آراد

جراحی پلک بالایی:

در جراحی پلک بالایی با ایجاد برش در اطراف چین‌های طبیعی در پلک درمان آغاز می‌شود این کار به جراح اجازه خواهد داد تا بافت چربی و همچنین پوست اضافه را با کمک تیغ جراحی جدا کند مجدد لبه‌های پوست را تنظیم خواهد کرد و سپس بخیه زده می‌شود.

جراحی پلک پایینی:

در جراحی پلک پایینی با ایجاد یک برش در زیر مژه‌ها جراحی آغاز می‌شود، پوست و بافت چربی اضافه در این ناحیه خارج خواهد شد گاهی هم هیچ پوستی برداشته نمی‌شود این موضوع بستگی به میزان بافت چربی موجود در ناحیه زیر چشم دارد خط برش بعد از مدت کوتاهی کمرنگ خواهد شد.

 

جراحی زیبایی پلک با کمک لیزر

بدین منظور است که از دستگاه‌های لیزر برای برش در پوست، برداشتن بافت اضافه و بند آوردن خونریزی در عروق کوچک استفاده می‌شود که در زمان جراحی دچار خونریزی می‌شود، میزان از دست دادن خون در این روش بسیار کم خواهد بود بعضی پزشکان در زمان انجام جراحی برای جلوگیری از خشکی چشم از پمادهای چشمی استفاده خواهند کرد که این موضوع می‌تواند باعث ایجاد تاری موقت چشم در برخی افراد شود. شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک بین‌المللی پوست و مو و زیبایی آراد زیر نظر متخصصین با تجربه و حرفه‌ای این کلینیک به انجام بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک بپردازید و از نتایج به دست آمده آن لذت ببرید.

 

اقدامات لازم قبل از انجام بلفاروپلاستی

قبل از تعیین زمان بلفاروپلاستی با پزشک خود باید مشورت کنید و در خصوص اهداف و همچنین انتظارات جراحی، ابتلا به بیماری‌های پزشکی، سابقه جراحی‌های قبلی یا داروهایی که مصرف می‌کنید با پزشک صحبت کنید.

جراح، چشم و پلک‌های شما را از نظر میزان افتادگی در پوست، مقدار شل شدگی، میزان چربی در زیر پوست ،عضلات چشم و بینایی مورد معاینه و بررسی قرار خواهد داد.

قبل از انجام بلفاروپلاستی از زوایای مختلف از چشمان خود باید عکس بگیرید این عکس‌ها به برنامه‌ریزی برای انجام جراحی، ارزیابی اثرات انجام این جراحی و همچنین میزان تغییرات در چهره شما بعد از انجام جراحی کمک خواهد کرد.

گاهی قبل از انجام بلفاروپلاسی لازم است آزمایشاتی صورت گیرد مانند آزمایش خون، نوار قلب و …..

باید از مصرف داروهای ضد التهابی یا رقیق کننده خون تا ۵ روز قبل از انجام جراحی خودداری کنید زیرا این داروها می‌تواند سبب ایجاد خونریزی شود از جمله این داروها می‌توان به آسپرین، ایبوپروفن، وارافارین و ناپروکسن اشاره کرد..

برای جلوگیری از عوارض احتمالی بعد از انجام جراحی زیبایی پلک در صورت استفاده از داروهای گیاهی و ویتامین‌ها به پزشک یا جراح خود اطلاع دهید.

حداقل به مدت دو هفته قبل از انجام جراحی از سیگار کشیدن باید خودداری کنید سیگار کشیدن می‌تواند باعث شود که قطر رگ‌های خونی کاهش پیدا کند و این موضوع می‌تواند توانایی بدن برای رساندن خون و اکسیژن به قسمت‌های گوناگون بدن از جمله پلک‌ها را کاهش دهد و در نتیجه روند بهبودی اختلال ایجاد کند و حتی خطرات ایجاد عفونت را افزایش دهد.

 

بعد از انجام جراحی زیبایی پلک بلفاروپلاستی چه کنیم؟

خیلی از افراد به دنبال بهبود هرچه سریع‌تر بعد از بلفاروپلاستی می‌باشند اگر می‌خواهید هرچه سریع‌تر بعد از انجام این جراحی بهبود پیدا کنید می‌توانید این اقدامات را انجام دهید:

کاهش تورم

کبودی و تورم ناشی از بلفاروپلاستی می‌تواند که بین ۱۰ تا ۱۴ روز فروکش کند از بین رفتن جای زخم ناشی از انجام جراحی زیبایی پلک ممکن است که ماه‌ها زمان ببرد.

طی ۴۸ ساعت بعد از انجام بلفاروپلاسی هر یک ساعت یک بار باید به مدت ۱۰ دقیقه از کمپرس سرد روی چشمان خود استفاده کنید روزهای بعد ۴ تا ۵ بار در طول روز می‌توانید از کمپرس سرد روی چشمان خود استفاده کنید این کار به کاهش تورم و کبودی کمک خواهد کرد، دو هفته بعد از انجام جراحی زیبایی پلک اثرات کبودی و تورم از بین خواهد رفت.

از قطره‌های چشمی و پمادهای تجویز شده توسط پزشک خود استفاده کنید برای استفاده از پماد و قطره‌های چشمی سر خود را به طرف عقب خم کنید پلک‌های خود را با کمک یک انگشت به پایین بکشید قطره را درون پلک پایینی خود بیندازید چشم‌ها را به مدت ۶۰ ثانیه ببندید تا قطره یا پماد به اطراف حرکت کند، نوک تیوپ پماد یا قطره نباید که با مژه‌ها و یا سطح دیگر تماس پیدا کند.

 

استراحت کافی

بهتر است بعد از انجام جراحی بلفاروپلاستی شخصی شما را همراهی کند و به منزل بازگرداند.

بهتر است که بعد از انجام جراحی برای شب اول فردی در کنار شما باقی بماند و شما را یاری کند تا بتوانید بهبودی بهتری به دست آورید.

به مدت یک هفته بعد از انجام بلفاروپلاستی از فعالیت‌های سنگین و از کارهایی که سبب ایجاد فشار می‌شود مانند وزنه‌برداری و شنا باید خودداری کنید.

در مدت یک هفته بعد از انجام بلفاروپلاستی از انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین مانند تمرینات هوازی، وزنه‌برداری، دوچرخه سواری یا آهسته دویدن باید خودداری کنید بیشتر افراد طی ۷ تا ۱۰ روز بعد از انجام بلفاروپلاستی می‌توانند به فعالیت‌های عادی خود بازگردند.

به مدت دو هفته از شنا کردن، غوطه ور شدن در آب گرم ،باغبانی و تماس با گرد و غبار باید خودداری کنید.

به چشم‌ها نباید هیچ گونه فشاری وارد کنید در هفته اول باید از نگاه کردن به کتاب، گوشی تلفن و تلویزیون خودداری نمایید این فعالیت‌ها سبب می‌شود که چشم خشک شود اگر می‌خواهید بهبودی بهتر و سریع‌تری را به دست آورید باید از انجام این کارها خودداری کنید.

تا یک هفته از هرگونه مالش چشم‌ها باید خودداری کنید پلک‌ها را باید به آرامی تمیز نمایید.

تا چند روز بعد از انجام بلفاروپلاستی زمان خواب باید سر خود را بالاتر از سطح بدن قرار دهید خوابیدن در حالتی که سردر زاویه ۴۵ درجه بالاتر از روی زمین قرار دارد می‌تواند به کاهش تورم و کبودی کمک کند.

توصیه می‌کنیم تا چهار هفته به پهلو نخوابید.

 

اجتناب از استفاده از لوازم آرایشی

به مدت ۱۰ روز بعد از انجام بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک موهای خود را رنگ یا کراتینه نکنید.

اگر که از لنزهای طبی چشمی استفاده می‌کنید توصیه ما به شما این است تا حدود دو هفته بعد از انجام جراحی از آنها استفاده نکنید.

در طول هفته اول بعد از انجام جراحی از تماس آب، صابون، شوینده، اسپری و لوسیون با چشم باید خودداری شود.

حفاظت چشم در مقابل آفتاب بسیار مهم می‌باشد مراقبت از پوست ظریف پلک‌ها در مقابل نور شدید خورشید می‌تواند در بهبودی جای زخم کمک کننده باشد، زمانی که در فضای باز هستید برای حفاظت از پوست و حفظ نتایج انجام بلفاروپلاستی حتماً از ضد آفتاب استفاده کنید همچنین از عینک‌های آفتابی نیز می‌توانید کمک بگیرید.

تا بهبودی محل برش‌های ایجاد شده بر روی چشم یا اطراف آن هیچ گونه آرایشی انجام ندهید.

برای حفاظت از چشمان در مقابل نور خورشید و گرد و غبار حتماً از عینک‌های آفتابی تیره استفاده کنید.

 

دوری از مصرف دخانیات

مصرف دخانیات می‌تواند باعث کاهش سرعت روند بهبودی پوست شود و همچنین اثرات این روش درمانی را از بین ببرد حداقل تا دو هفته از استعمال دخانیات باید خودداری کنید.

 

عدم استفاده از بعضی داروها

برای یک هفته بعد از انجام بلفاروپلاستی از مصرف داروهایی چون آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و داروها یا مکمل‌های گیاهی که ممکن است باعث ایجاد خونریزی شود خودداری کنید در صورت نیاز می‌توانید از استامینوفن استفاده کنید.

 

کشیدن بخیه

بعد از گذشت ۵ روز الی یک هفته به مطب پزشک باید مراجعه کنید تا بخیه‌ها کشیده شود بعضی اوقات از بخیه‌های قابل جذب استفاده می‌شود که نیاز به کشیدن ندارند و خود به خود جذب بدن می‌شوند.

خطرات و عوارض احتمالی بلفاروپلاستی ( جراحی زیبایی پلک)

به دلیل پیچیدگی و ماهیت پیچیدگی آناتومی در پلک‌ها بلفاروپلاستی می‌تواند عوارضی را با خود ایجاد کند علاوه بر ارزیابی دقیق قبل از انجام جراحی و برنامه‌ریزی برای این جراحی مدیریت عوارض نیز اهمیت بسیار زیادی دارد بعضی از عوارض احتمالی بعد از انجام جراحی زیبایی پلک شامل موارد زیر می‌باشد:

ایجاد کبودی سطحی در پوست که یکی از عوارض مورد انتظار در این جراحی به شمار می‌رود.

عدم تقارن در پلک‌ها که یکی از شایع‌ترین عوارض است.

تورم در چشم‌ها.

تغییر در احساس و یا بی‌حسی در مژه‌ها.

حس خارش و سوزش در چشم‌ها.

خشکی چشم‌ها.

احساس حساسیت به نور شدید از جمله نور خورشید.

چرخش پلک پایین به طرف بیرون.

افتادگی در پلک پایین.

مشکل در زمان بستن چشم‌ها که این امر به دلیل برداشتن بیش از اندازه پوست می‌تواند ایجاد شود.

تغییرات موقت یا دائمی در بینایی که می‌تواند شامل دو بینی، تاری دید به طور موقت و یا به ندرت کاهش بینایی شود.

عفونت و خونریزی.

باقیماندن جای زخم و اسکار بعد از جراحی.

آسیب رسیدن به عضلات چشم که می‌تواند سبب افتادگی در پلک‌ها شود.

آسیب رسیدن به قرنیه و ملتحمه و دیگر ساختارهای چشم.

تغییر در رنگ پوست نواحی پیرامون چشم.

نیاز داشتن به جراحی ترمیمی.

واکنش به بیهوشی و بی‌حسی‌های موضعی.

برای انجام جراحی زیبایی پلک حتماً باید به یک پزشک معتبر مراجعه فرمایید زیرا یک جراحی ناموفق می‌تواند عواقب غیر قابل برگشتی را برای شما رقم بزند شما می‌توانید با خیالی آسوده بلفاروپلاستی (جراحی زیبایی پلک) را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد زیر نظر متخصصین با تجربه و حرفه‌ای این کلینیک انجام دهید و از هرگونه عوارض ناخواسته و جبران ناپذیر در این روش درمانی در امان باشید.

در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو زیر نظر متخصصین با تجربه و حرفه‌ای صورت می‌گیرد که می‌توانید از این خدمات با خیالی آسوده زیر نظر متخصصین با تجربه و حرفه‌ای بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

 

بعد از انجام جراحی بلفاروپلاستی در چه صورت لازم است با پزشک تماس بگیریم؟

در صورت مشاهده موارد زیر شما باید بلافاصله با پزشک یا مرکز درمانی تماس حاصل فرمایید:

تنگی نفس

ضربان قلب غیر طبیعی

درد در قفسه سینه

درد شدید در چشم‌ها

مشکلات در بینایی

التهاب و قرمزی شدید در نواحی پیرامون چشم

تب بالای ۳۸ درجه

خروج ترشحات سبز یا زرد رنگ از محل جراحی

خونریزی غیرطبیعی و غیر قابل کنترل

بعد از انجام جراحی زیبایی پلک ممکن است در زمان خوابیدن متوجه شوید که پلک‌های شما به طور کامل بسته نمی‌شود در این صورت در مورد این مسئله باید با پزشک خود مشورت داشته باشید در این شرایط استفاده کردن از قطره‌های چشمی و یا ژل در چشم می‌تواند که به حفظ رطوبت در چشم‌ها کمک کند.

 

چه افرادی نمی‌توانند بلفاروپلاستی (جراحی زیبایی پلک )انجام دهند؟

افراد زیر نمی‌توانند بلفاروپلاستی را انجام دهند:

افرادی که مبتلا به بیماری‌های کنترل نشده می‌باشند مانند دیابت و فشار خون بالا

افرادی که سابقه انجام جراحی‌های قبلی روی چشم‌ها داشته‌اند

افرادی که به یک بیماری التهابی پوستی مبتلا هستند مانند اگزما یا پسوریازیس

افرادی که انتظارات غیر واقعی از نتیجه انجام این جراحی دارند.

بلفاروپلاستی
بلفاروپلاستی-کلینیک بین المللی پوست، مو و زیبایی آراد

معایب بلفاروپلاستی

نتایج جراحی پلک مانند هر جراحی دیگر نیاز به زمان دارد و ممکن است که تا چند هفته زمان نیاز داشته باشد هرگونه جراحی در صورت مانند بلفاروپلاستی نیاز به برش‌هایی دارد که به دلیل ماهیت فرایند سبب ایجاد تورم اولیه یا کبودی بلافاصله بعد از انجام جراحی خواهد شد با این حال بیشتر افراد واجد شرایط با انتخاب یک پزشک متخصص در این زمینه می‌توانند خطرات ایجاد شده را به حداقل خود برسانند. گاهی اوقات جراحی پلک ممکن است که سبب ایجاد دو بینی موقت یا مشکل در کامل بستن چشم‌ها شود این تنها تا چند ساعت بعد از انجام جراحی ادامه دارد و بیمار می‌تواند در یک روز بینایی کامل خود را به دست آورد.

اگر ابروهای افتاده یا چین و چروک در پیشانی دارید بلفاروپلاستی کافی نخواهد بود و ممکن است که نیاز به انجام لیفت ابرو نیز داشته باشید ممکن است بعد از چند سال نیاز به انجام مجدد بلفاروپلاستی پیدا کنید زیرا این جراحی از پیری چشم نمی‌تواند جلوگیری کند، از آنجایی که چشم یکی از عضوهای اصلی در بدن هستند با افزایش سن در آینده می‌تواند دچار تغییر شود ممکن است لازم باشد چروک‌های جدید و مشکلات پوستی اطراف چشم را با کمک جراحی تکمیلی برطرف کنید.

 

اثرات و نتایج بلفاروپلاستی ( جراحی زیبایی پلک)

همانطور که از پیر شدن نمی‌توان جلوگیری کرد افتاده شدن بافت‌های پوستی نیز اجتناب ناپذیر می‌باشد البته نتایج بلفاروپلاستی حداقل می‌تواند تا ۷ سال با خو ماندگاری داشته باشد برای ماندگاری بیشتر نتایج جراحی زیبایی پلک می‌توانید با مراقبت‌های بیشتر از پلک نتایج را تا ۱۲ سال نیز نگه دارید نتایج جراحی زیبایی پلک برای طولانی مدت می‌تواند باقی بماند با اینکه این عمل درد بسیار کمی دارد ممکن است بعد از آن شما دچار تورم و کبودی شوید. بیشتر افراد می‌توانند بعد از گذشت ۱۰ الی ۱۴ روز بعد از انجام درمان به مکان‌های عمومی بروند با این وجود ممکن است چندین ماه زمان ببرد تا بهبودی کامل حاصل شود اگرچه انتظار می‌رود جراحی پلک نواقص پلک را به طور دائمی اصلاح می‌کند اما روند پیری پوست را نمی‌تواند مختل کند. حفاظت کردن پوست در مقابل نور خورشید نتایج جراحی را می‌تواند افزایش دهد اگرچه نتایج خوب از این جراحی انتظار می‌رود اما هیچ تضمینی نیز برای آن وجود ندارد در بعضی شرایط دست یافتن به نتایج مناسب با یک جراحی ممکن نیست و ممکن است نیاز به جراحی‌های دیگر باشد پیروی از توصیه‌های بعد از انجام عمل در موفقیت آمیز بودن آن بسیار ضرورت دارد، نکته مهم این است که برش‌های ایجاد شده در انجام جراحی در زمان بهبودی تحت تاثیر سایش و حرکت بیش از اندازه قرار نگیرد.

 

دوره نقاهت بلفاروپلاستی جراحی زیبایی پلک

عمل پلک افتاده بدون نیاز به بیهوشی و در دوره نقاهت کوتاه‌تری نسبت به بیهوشی انجام می‌گیرد در کل روند بهبودی این جراحی بسیار آسان است اما فرد متقاضی باید انتظار داشته باشد که دوره نقاهت حداقل یک هفته بعد از انجام بلفاروپلاستی به طول بیانجامد بعضی از افراد در کنار تورم و کبودی با عوارض جزئی مانند خشکی در چشم و یا تاری دید به صورت موقت مواجه می‌شوند، بخیه‌های نازک مورد استفاده شده در این روش بعد از گذشت ۷ روز برداشته می‌شوند و کبودی نیز به مرور زمان فروکش خواهد کرد. برطرف شدن بعضی تورم‌ها می‌تواند زمان بیشتری به طول بیانجامد اما افراد بعد از از بین رفتن کبودی می‌توانند نتایج اولیه آن را مشاهده کنند دشواری دوره نقاهت بستگی به نوع انجام جراحی و نحوه رعایت توصیه‌های بعد از عمل دارد.

 

تعداد جلسات

جراحی بلفاروپلاستی در یک جلسه انجام می‌گیرد و نیازی به تکرار مجدد و دوباره آن نخواهید داشت و در این جلسه درمانی بافت اضافه همراه با چربی انباشته شده در زیر پلک‌ها خارج می‌شود و سبب جوانسازی و لیفت پلک‌ها خواهد شد در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد جراحی بلفاروپلاسی توسط پزشکان متخصص و با تجربه در این زمینه انجام می‌گیرد مشاوره در خصوص تعداد جلسات مورد نیاز برای زیباجویان عزیز به صورت کاملاً رایگان برای شما و همراهان عزیز در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد با کادری با تجربه و متخصص انجام خواهد شد.

 

سوالات متداول در خصوص بلفاروپلاستی ( جراحی زیبایی پلک)

بلفاروپلاستی چقدر ماندگاری دارد؟

در برخی افراد نتیجه انجام این جراحی می‌تواند بین ۵ تا ۱۵ سال با خود ماندگاری داشته باشد اما در برخی دیگر افتادگی در پلک‌ها ممکن است دوباره عود کند.

 

آیا بیمه درمانی هزینه جراحی زیبایی پلک را پوشش می‌دهد؟

بیشتر بیمه‌های درمانی به دلیل اینکه بلفاروپلاستی جز عمل‌های زیبایی به شمار می‌رود هزینه آن را پوشش نخواهند داد با این حال اگر دلیل پزشکی برای آن وجود داشته باشد ممکن است که بیمه مبالغی از هزینه‌های آن را تقبل کند.

 

آیا جراحی زیبایی پلک با بیهوشی انجام می‌شود؟

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی معمولاً به صورت سرپایی در مطب پزشک یا مراکز جراحی انجام می‌گیرد و برای کاهش درد از بی‌حسی‌های موضعی استفاده خواهد شد با توجه به عوارضی که داروهای بیهوشی می‌توانند برای افراد به خصوص افراد با سن بالا ایجاد کند سعی می‌شود در بلفلروپلاستی از بی‌حسی‌های موضعی استفاده شود علاوه بر این در مطب پزشک و در اتاق عمل به روش نیمه بیهوشی نیز می‌تواند انجام گیرد در این روش علاوه بر اینکه پیرامون چشم توسط پزشک بی‌حس می‌شود متخصص بیهوشی نیز داروهای ضد درد و آرامبخش را از طریق وریدی به بیمار تزریق خواهد کرد تا درد و همچنین استرس در او کاهش پیدا کند انتخاب نوع انجام عمل به آستانه تحمل فرد بستگی دارد.

 

مزایای بلفاروپلاستی چیست؟

جوان شدن چشم‌ها و صورت می‌تواند از مزایای اصلی این روش درمانی باشد اغلب افراد به دلیل بالا رفتن سن یا ایجاد مشکل در ساختمان پلک چشم نیاز به انجام جراحی بلفروپلاستی پیدا می‌کنند که در این صورت باید با بعضی از مزایای این روش درمانی آشنا شوید در خصوص عمل بلفاروپلاستی باید کاملاً واقع بین باشید این عمل می‌تواند باعث ایجاد زیبایی در حالت چشم‌ها شود و اعتماد به نفس را افزایش دهد بعضی از افراد انتظار دارند که این عمل ظاهر آنها را به شدت تغییر دهد.

از جمله مزایای بلفاروپلاستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این عمل می‌تواند در بهبود بعضی مشکلات بینایی اثر بسیار زیادی داشته باشد عمل بلفاروپلاستی با از بین بردن هرگونه چربی و یا مشکل در روی پلک‌ها سبب می‌شود تا میدان دید شما بهتر گردد، خط دید را خیلی بهتر می‌کند و زیبایی خیلی خوبی را برای چهره شما ایجاد خواهد کرد.

با انجام جراحی زیبایی پلک چشمان شما شاداب‌تر و جذاب‌تر خواهد شد

بعد از انجام بلفاروپلاستی ممکن است جوش‌های سرسفیدی روی پوست ظاهر شوند که بروز آنها کاملاً طبیعی می‌باشد و از طریق سوزن‌های بسیار ریز به راحتی می‌توانید آنها را از بین ببرید.

در بعضی موارد ممکن است فرد در بینایی به اختلالاتی از جمله دوبین یا کوری موقت دچار شود که کاملاً طبیعی می‌باشد و چند ساعت بعد از انجام عمل این مشکل برطرف می‌شود.

یکی از بهترین مزایای بلفروپلاستی زیباسازی پیرامون چشم می‌باشد این عمل حالت چشم‌ها را زیبا خواهد کرد و سبب جوانسازی خواهد شد.

در این حالت پلک‌ها همه انسان‌ها دارای پوست نازک و ظریف می‌باشد پوست انسان دارای کلاژن کمتر است، کلاژن پوست را لیفت می‌کند و سبب جوانسازی خواهد شد که به دلیل کم بودن کلاژن پلک چشم دچار افتادگی می‌شود که با انجام بلفاروپلاستی مشکل به راحتی برطرف خواهد شد.

عمل بلفاروپلاستی سبب افزایش اعتماد به نفس خواهد شد این عمل می‌تواند وزنی از روی شانه‌های شما بردارد و چهره شما را زیباتر و جذاب‌تر کند.

این عمل سبب تصحیح اختلال دید خواهد شد و میدان دید را می‌تواند افزایش دهد افتادگی در پلک در خیلی از افراد زیاد است که همین امر سبب می‌شود که میدان دید ان‌ها با اختلال روبه رو شود.

 

سن ایده آل برای انجام عمل بلفاروپلاستی جراحی زیبایی پلک

عمل بلفاروپلاستی جز عمل‌های زیبایی و حساس به شمار می‌رود بهترین مزایای انجام این جراحی از بین بردن افتادگی و برجستگی حالت چشم‌ها می‌باشد اغلب عمل افتادگی پلک چشم در سن ۳۰ سالگی به بالا انجام می‌گیرد اما در خیلی موارد در سنین پایین نیز می‌تواند این جراحی انجام شود پزشکان اغلب توصیه می‌کنند که در صورت لزوم این عمل در سن ۱۸ سالگی به بالا انجام شود اگر جوان هستید و افتادگی پلک شما را اذیت می‌کند می‌توانید این جراحی را انجام دهید در این شرایط این عمل خاص انجام می‌گیرد.

 

آیا بعد از انجام بلفاروپلاستی روی صورت بریدگی باقی می‌ماند؟

پوست پلک جزو پوست‌هایی با کیفیت مناسب می‌باشد بعد از انجام این جراحی پوست به راحتی می‌تواند خود را ترمیم کند و جای هیچ گونه نگرانی وجود نخواهد داشت در طی چندین سال اخیر این عمل بسیار موفقیت آمیز بوده است بدین صورت که برش در داخل پلک ایجاد می‌شود در این صورت نیازی به برش روی پلک نخواهید داشت در این روش بعد از ایجاد برش چربی اضافه به راحتی خارج خواهد شد. بلفاروپلاستی معمولاً امروزه از طریق روش‌های دیگری از جمله لیزر نیز می‌تواند انجام گیرد در این روش تمام خطوط بافتی به راحتی از بین خواهد رفت و جای هیچگونه نگرانی در خصوص آن وجود ندارد.

 

آیا بلفاروپلاستی می‌تواند تمام چین و چروک‌ها را به صورت کامل از بین ببرد؟

بعضی از افراد روی پوست پلک خود، پوست و کیسه‌هایی در اطراف ناحیه چشم دارند به علاوه دارای اختلالات بافتی نیز هستند افرادی که صافی پوست و بلفاروپلاستی را انجام می‌دهند به صورت همزمان قادر هستند که این اختلالات بافتی را نیز به طور کامل از بین ببرند برای درمان این بیماری روش‌های بسیار زیادی وجود دارد از جمله لیزر، که در این جراحی به صورت کامل چربی و اضافه‌های پوست را برمی‌دارند.

 

آیا فردی که عمل بلفاروپلاستی انجام می‌دهد در طول انجام عمل می‌تواند بیدار و هوشیار باشد؟

بله جراحی زیبایی پلک می‌تواند با بی‌حسی موضعی انجام گیرد بعد از انجام عمل نیز باید یک فرد کاملاً بالغ و هوشیار همراه بیمار باشد نکته مهم این است که فردی که عمل بلفاروپلاستی را انجام می‌دهد تا مدت کوتاه نباید که رانندگی داشته باشد.

 

هایفوتراپی
لیفت صورت-کلینیک بین المللی پوست، مو و زیبایی آراد-شماره تماس: 09130323292

نتیجه گیری

افزایش سن، عوامل ژنتیکی و ارثی می‌تواند که باعث افتادگی پوست در نواحی مختلف از جمله پلک‌ها شود که این امر می‌تواند زیبایی و جذابیت چشم‌ها را کاهش دهد بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک می‌تواند با برداشتن بافت اضافه در پیرامون چشم که شامل پوست، عضلات و چربی است جوانی و زیبایی را بار دیگر به پلک‌ها بازگرداند همانطور که می‌دانید با افزایش سن پوست به طور طبیعی کلاژن را از دست می‌دهد کلاژن پروتئینی می‌باشد که می‌تواند پوست را صاف و سفت نگه دارد با از دست دادن کلاژن خطوط ظریف و چین و چروک بر روی پوست ظاهر می‌شود

پلک و نواحی چشم در معرض بیشتر این چین و چروک هستند زیرا پوست این نواحی بسیار نازک و حساس می‌باشد در بعضی مواقع نیز در زیر پلک پایین کیسه‌های چربی ایجاد می‌شود که این امر می‌تواند سبب ایجاد توده و پف در زیر چشم‌ها شود.‌ افتادگی پوست در اطراف چشم و پلک می‌تواند چهره را پیرتر نشان دهد و همچنین می‌تواند سبب کاهش میدان دید و بینایی شود که با انجام بلفاروپلاستی می‌توانید سبب چشمان جوان‌تر، شاداب‌تر شوید و بینایی نیز افزایش پیدا کند.

اگر شما نیز علاقه به انجام بلفاروپلاستی جراحی زیبایی پلک را دارید می‌توانید با مراجعه به کلینیک بین‌المللی پوست و مو و زیبایی آراد زیر نظر متخصصین با تجربه و حرفه‌ای این کلینیک به انجام این جراحی زیبایی و درمانی بپردازید و از نتایج بیشمار آن بهره‌مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو زیر نظر متخصصین با تجربه و حرفه‌ای صورت می‌گیرد که می‌توانید از این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

کلینیک زیبایی آراد
کلینیک بین المللی پوست، مو و زیبایی آراد

کلینیک بین المللی پوست، مو و زیبایی الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

آپارات:

https://aparat.com/v/mIwVC

نماشا:

https://www.namasha.com/v/Dgdo5PJe

درباره‌ی samin omrani

همچنین ببینید

بلفاروپلاستی کجا خوبه

بلفاروپلاستی کجا خوبه

بلفاروپلاستی کجا خوبه افتادگی در پلک‌ها و پف کردن آنها از مشکلات ظاهری است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *