آخرین خبرها

مراقبت های بعد از لیپوماتیک

مراقبت های بعد از لیپوماتیک

شیوه های پیکرتراشی متعددی وجود دارد که کمک می نماید تا اشخاص اندام و فرم زیبا تری نیز داشته باشند. در واقع هر کدام از این شیوه های پیکرتراشی از شایع ترین اعمال جراحی میباشد که برای تناسب اندام و فرم زیبا تر مورد استفاده افرادی قرار می گیرد. از بین تمامی این تکنیک ها لیپوماتیک طرفداران خاص مخصوص به خود را دارد. با پیشرفت بسیار علم و تکنولوژی با استفاده از دستگاه های نوین نظیر لیزر لیپولیز، امواج اولتراسوند و دستگاه پال عمل لیپوماتیک را می توان به چندین طریق صورت گرفت. اما آنچه در نتیجه و اثرات جراحی تأثیر مهمی می گذارد مراقبت های بعد از جراحی میباشد که برای رسیدن به اثرات و نتیجه عالی و مطلوب می توانید به ادامه این مبحث بپردازید تا به آگاهی در این زمینه دست یابید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد

مراقبت های بعد از لیپوماتیک

مراقبت های بعد از جراحی لیپوماتیک تأثیر بسیار مهمی در اثر و نتیجه جراحی خواهد داشت، که در ادامه مطلب به شرح هر کدام از این توصیه ها می پردازیم.

تورم و پوشیدن گن پس از لیپوماتیک

تورم بعد از جراحی لیپوماتیک بدین صورت میباشد که در چند روز اول بعد از جراحی بیشتر می‌شود، به نوعی که شخص تصور می کند سایز و وزن کم نکرده است، اما به مرور زمان در هفته های دوم و سوم بعد از جراحی تورم نیز کم می‌شود.

به طور معمول حدود هفتاد درصد از التهاب و تورم جراحی در دو ماه ابتدایی و حدود نود تا نود و پنج درصد در شش ماه کم می‌شود. در صورت کلی بگوییم، که به علت کم شدن تورم نود و پنج درصدی بعد از شش ماه، لذا اثرات و نتیجه جراحی بعد از شش ماه مشخص می‌گردد.

پوشیدن گن به مدت ۲ ماه بعد از جراحی بسیار ضروری میباشد و بهتر است بین هجده تا بیست ساعت در روز از گن نیز استفاده شود. در این میان استفاده از گن کمک بسیار می نماید تا تورم و التهاب ناشی از جراحی با فشار ایجاد شده ناشی از جراحی رفع شود.

تخلیه مایعات خونابه

به طور معمول به مدت بیست و چهار تا چهل و هشت ساعت از قسمت های سوراخ هایی که کانولا وارد شده است، استخراج مایعات به شکل خونابه وجود خواهد داشت و این یک امر طبیعی و نرمال است. سایر جراحان توصیه می نمایند تا شخص بعد از جراحی ماساژ انجام دهد، در اصل ماساژ بعد از جراحی لیپوماتیک برای تخلیه خونابه اهمیت چندانی ندارد زیرا خونابه ها ناخودآگاه جذب‌بدن خواهند شد.

نحوه خوابیدن پس از لیپوماتیک

بعد از جراحی طریقه خوابیدن بسیار خاصی توصیه نمی شود، به طور معمول شخص می تواند به هر نحوه ای که آسان است، استراحت نماید. به طور مثال شخصی که عمل لیپوماتیک شکم و پهلو را انجام داده است، بهترین طریقه خوابیدن به پشت نیز می باشد زیرا در چنین شرایطی شخص راحت و بهتر خواهد بود.

همچنین شخصی که تحت جراحی لیپوماتیک پهلو و پشت قرار گرفته مناسب ترین نحوه خوابیدن به شکم می باشد. لذا طریقه خوابیدن شخص بعد از جراحی بسته به ناحیه جراحی و احساس راحتی اشخاص بستگی دارد.

تغذیه پس از عمل لیپوماتیک

تغذیه بعد از جراحی لیپوماتیک بسیار اهمیت بسزایی دارد، شخصی که تحت جراحی قرار می گیرد می بایست کالری که دریافت می کند تحت کنترل باشد و میزان کالری دریافتی به درستی رعایت شود. زیرا در صورت آن که شخصی بیشتر از حد کالری دریافت نماید، مجدد چربی  کشیده شده جایگزین آن خواهد شد.

فیبروز و سفتی پس از عمل لیپوماتیک

فیبروز و سفتی و محکمی بعد از جراحی ایجاد خواهد شد و دلیل تشکیل آن ناشی از جراحی و دست کاری بافت بدن فرد می باشد. همچنین دلیل سفت و محکم شدن یعد از جراحی این میباشد که هر گونه دست کاری در بافت بدن انجام شود به دلیل روند ترمیم در آن قسمت و رسوب بافت های فیبروزه در بخش هایی که دچار آسیب و ضرر شده اند دچار سفتی و محکمی می شود.

به طور معمول این محکمی حدود ۶ ماه می باشد و بعد از شش ماه نرم شده و به حالت طبیعی و نرمال خود باز می گردد.

اما اگر لیپوماتیک به حالت یکسان انجام نشده باشد، پس از آن که تورم و التهاب می خوابد امکان دارد حالت پستی و بلندی داشته باشد که یک حالت پستی و بلندی و ناهمواری داشته باشد که اصلاح آن بسیار مشکل ساز خواهد بود.

فعالیت ورزشی پس از لیپوماتیک

انجام فعالیت های ورزشی سبک پس از دو تا سه هفته از جراحی لیپوماتیک بلامانع میباشد و در حالت آن که قصد به انجام فعالیت های ورزشی سنگین و دشوار دارید بهتر است به مدت ۲ ماه صبر کنید و پس از این زمان تعیین شده اقدام به فعالیت های ورزشی سنگین نمایید.

استراحت پس از جراحی لیپوماتیک

استراحت بعد از عمل لیپوماتیک بسته به شرایط شخص خواهد بود. در صورت آن که اندام های تحتانی تحت جراحی لیپوماتیک قرار گرفته اند بهتر است شخص زمان ایستادن و راه رفتن را کم کند تا تورم و التهاب ناشی از فشار هیدرواستاتیگ کم شود.

همچنین می توانید با مراجعه به مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی زیبا رویان آراد تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و اگر علاقه به این روش درمانی دارید می‌توانید زیر نظر پزشک با تجربه و حرفه ای به انجام این روش بپردازید و از نتایج حاصله لذت ببرید.

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک به لیپوساکشن یا پیکر تراشی نیز معروف شده است و با استفاده از نهایی ترین تکنولوژی‌ ها برای از بین بردن چربی‌ های اضافی اجرا می‌شود. پیش از اقدام به لیپوساکشن با لیپوماتیک می‌بایست یک معاینه کلی انجام شود. در این مراحل محاسبه حذف چربی از قسمت های متفاوت بدن نیز انجام می‌گیرد. دستگاه لیپوماتیک یک دستگاه ارتعاشی با امواج صوتیِ فرکانس بسیار پایین می‌باشد. طی این مراحل، چربی در قسمت مربوط ذوب شده و در آخر، با تخلیه توسط مکش خلاء در فرآیند پایانی تکمیل می‌شود. شیوه لیپوماتیک کم و بیش مشابه لیپوساکشن میباشد. لیپوماتیک از فناوری صدای مادون صوت، ارتعاش و نوتاسیون برای شکستن سلول‌ های چربی صورت می‌گیرد. لوله کانولا به داخل بافت‌ های چربی وارد می‌شود و با یک حرکت چرخشی و ارتعاش آن‌ ها را برطرف می‌سازد. این حرکات به عروق و سلول‌ های چربی هیچگونه آسیب و ضرری نمی‌رساند. با استفاده از این فناوری، امکان مکش کامل چربی بدون هیچ آسیب و ضرری وجود دارد. سلول‌ های چربی که توسط لیپوماتیک، ساکشن می‌شوند، مجدداً قابل استفاده پزشکان میباشند و می‌توانند برای پر کردن بخش های دیگر بدن، نظیر سینه، لگن، صورت و غیره تزریق شوند. جراحی با توجه به میانگین چربی‌ های مکیده شده عرض 3-2 ساعت به طور کامل تکمیل می‌شود. از آن‌ جایی که روش لیپوماتیک با لیپوساکشن مختلف است، از دست دادن خون و اسکار در این شیوه حداقل است.

اقدامات و مراحل قبل از لیپوماتیک

برای انجام عمل لیپوماتیک نیاز است مقدماتی را فراهم سازید. قدم به قدم جلو رفتن، یکی از تأثیرگذار ترین عوامل در اثرات و نتیجه‌ی موفق پیکر تراشی میباشد. افراد باید با رعایت این اصول، بهترین و مناسب‌ ترین شرایط را برای دستیابی به نتیجه مطلوب و عالی ایجاد کنید. در ادامه به جزئیات دقیق‌ تری از طریقه اقدام برای لیپوماتیک اشاره می‌کنیم:

۱- تحقیق و انتخاب یک پزشک متخصص و حاذق

یکی از مهم‌ترین فرآیند پس از تصمیم گیری به انجام لیپوماتیک، انتخاب پزشک متخصص پیکر تراشی و ماهر در این زمینه می‌باشد. متأسفانه در سال‌ های اخیر شاهد ورود اشخاص غیر متخصص و بدون صلاحیت در حوزه پیکر تراشی بوده ایم. آسیب‌ و ضرر های جبران ناپذیر روحی، جسمی و حتی جانی، از پیامد و عوارض های مراجعه به چنین اشخاصی میباشد. پس اگر دغدغه و نگرانی شما زیبایی اندام‌تان می‌باشد، باید سلامتی خود را در اولویت موضوع قرار دهید و به پزشک متخصص و معتبری مراجعه کنید. تحقیق در خصوص سوابق پزشک متخصص، مشاهده نمونه کار های واقعی افراد و پرس‌وجو از متقاضیان و در آخر، شرکت در جلسه مشاوره همان پزشک، از بهترین راه‌ حل های انتخاب بهترین و مناسب‌ ترین پزشک متخصص برای انجام لیپوماتیک میباشد.

۲ – شرکت در جلسه مشاوره با پزشک متخصص لیپوماتیک

عجله و تحقیقات ناقص و نصفه نیمه سبب‌ ناآگاهی اشخاص و در آخر، آسیب‌ و ضرر های جدی به زیبایی و سلامت آن‌ ها نیز می‌گردد. پس بهترین روش برای جلوگيری از چنین وقایعی، مشارکت در جلسه مشاوره با پزشک متخصص انتخابی تان میباشد. شما پس از انجام تحقیقات و انتخاب پزشک متخصص، باید برای جلسه مشاوره آماده شوید و وقت بگیرید. تلاش کنید در این جلسه همگی انتظاراتی که از انجام جراحی لیپوماتیک دارید، را برای پزشک بیان کنید. پیدا کردن پاسخ همگی سوال های ذهنی، به افراد کمک بسیار می‌کند تا بهترین اثر و نتیجه را از عمل لیپوماتیک مشاهده کنید.

به خاطر داشته باشید که در این جلسه مشاوره، باید در خصوص مراقبت‌ ها، تعداد جلسات ها، مزایا و عوارض احتمالی لیپوماتیک سوال کنید. حتما لوازم مورد نیاز پس از لیپوماتیک را به درستی بشناسید و پیش از تاریخ انجام جراحی پیکر تراشی، تهیه کنید؛ تا با آمادگی بسیار زیاد در روز عمل حاضر شوید.

تلاش کنید در همین گفتگو و مشاوره با پزشک متخصصتان، میزان تعهد پزشک به اثر و نتیجه جراحی لیپوماتیک، تجربه و تخصص و پزشک و پرسنل متعهد در مطب را ارزیابی و بررسی کنید و در صورت تمایل به درمان لیپوماتیک توسط پزشک متخصص، وقت عمل لیپوماتیک را تنظیم کنید. در صورتی‌ که سابقه بیماری خاصی در خود دارید، حتما با پزشک متخصص‌تان در میان بگذارید.

۳ – آمادگی قبل از لیپوماتیک

یکی از مهم‌ترین کار هایی که قبل از عمل‌ های جراحی زیبایی، به شما کمک بسیار زیادی می‌کند تا نتیجه و اثرات خوبی از عمل خود مشاهده کنید، آمادگی فراوان برای انجام آن میباشد. پزشک متخصص در جلسه مشاوره، در صورتی‌ که زمان جراحی لیپوماتیک بگیرید، برگه آزمایشی برای‌تان می‌نویسد تا قبل از عمل جراحی چکاپ‌ های مورد نیاز را به درستی انجام دهید.

۴ – طریقه انجام لیپوماتیک توسط پزشک متخصص

اگر در تاریخ تعیین شده توسط پزشک متخصص به کلینیک جراحی یا بیمارستان مراجعه کنید، با طی کردن فرآیند پذیرش به اتاق عمل جراحی جهت لیپوماتیک راهی می‌شوید (پزشکان برحسب تشخیص در خصوص نیاز به بی‌هوشی یا نیاز نبودن به آن، جراحی را در مرکز یا بیمارستان انجام می دهند).

پزشکان متخصص در صورت نیاز اقدام به بی‌هوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی می‌کند. سپس با استفاده از دیامتر سوراخ‌ های مورد نیاز را در قسمت های مشخص شده ای ایجاد می‌کند تا امکان ورود لوله کانول به داخل بدن افراد وجود داشته باشد. برحسب نوع دستگاهی که پزشک متخصص از آن بهره می‌برد، عملکرد و کارایی آن در مواجهه با چربی‌ ها مختلف است. دستگاه لیپوماتیک بدون ایجاد آسیب و حساسیت‌ در بافت پوست، عصب و عضلات، اقدام به شکستن بافت چربی می‌کند.

از لیپوماتیک برای کدام قسمت‌های بدن می‌توان استفاده کرد؟

قسمت هایی که توسط لیپوماتیک مورد زیباسازی قرار می‌گیرند، عبارت اند از:

▪︎شکم

▪︎باسن

▪︎سینه

▪︎پشت زانو ها

▪︎باسن

▪︎پهلو

▪︎خط گردنو ناحیه زیر چانه

▪︎ران‌ ها

▪︎بخش بالای بازو ها

لیپوماتیک چه تفاوتی با لیپوساکشن دارد؟

هر چند ایده اصلی در حقیقت لیپوماتیک و لیپوساکشن یکسان میباشد، اما این دو شیوه تفاوت‌ های بسیاری با یکدیگر دارند. طبق گفته یک سایت بسیار معتبر، لیپوساکشن در عرض چهار دهه به‌ شکل چشمگیری تکامل پیدا کرده است و حالا به یکی از بيشترين عمل‌ های جراحی زیبایی تبدیل شده است. کم شدن تلاش‌ های فیزیکی پزشک جراح، بیشتر شدن اثربخشی و به کاهش رسیدن درد و ناراحتی فرد بیمار حین درمان، از مهم‌ترین تفاوت‌ های لیپوماتیک و لیپوساکشن میباشد.

لیپوماتیک و لیپوساکشن در عوارض و معایب جانبی، مدت زمان دوره نقاهت و بهبودی و نتیجه پایانی نیز با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند. از آنجایی که در پیکر تراشی با لیپوماتیک از نهایی ترین فناوری استفاده می‌شود، عوارض و خطرات ناشی از آن کمتر، طول دوران نقاهت و بهبودی آن کوتاهتر و کمتر و همچنین نتیجه پایانی مطلوب‌ تر میباشد. در بعضی از موارد، بافت‌ های گلوله‌ای چربی زیر پوست پس از لیپوساکشن قابل مشاهده می‌شود؛ در صورتی که قسمت تحت‌ درمان پس از لیپوماتیک کاملا یکدست و صاف میباشد.

مزایای لیپوماتیک

در بخش مقایسه این شیوه با لیپوساکشن به مزایا و کاربرد های اصلی این نوع پیکرتراشی اشاره کردیم که ریسک و خطر کمتری به ‌نسبت لیپوساکشن دارد، اما لیپوماتیک مزایا و کاربرد دیگری هم دارد که سبب می‌شود یک سر و گردن بالا تر از شیوه لیپوساکشن قرار بگیرد. در ادامه سایر مزایای این شيوه را بیان کرده ایم:

▪︎درد و ناراحتی کمتر

▪︎کبودی ترومایی کمتر

▪︎بهبود و بازیابی سریع و بهتر

▪︎زمان کوتاه عمل جراحی

▪︎واکنش‌ پذیری عالی پوست موجب شده که ظاهر پوستی یکدست و صافی ایجاد شود.

شما هم می توانید از مزایای بیشمار لیپوماتیک در مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی زیبا رویان آراد زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه ی مجموعه بهره مند شوید .همچنین در این مجموعه انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره مند شوید.

عوارض لیپوماتیک

یکی از عوارض و خطرات لیپوماتیک، مدت زمان انجام عمل جراحی میباشد؛ زیرا در این شیوه چون بر اثر تکان‌ های شدید و یا ویبریشن دستگاه، چربی‌ ها تفکیک می‌شوند؛ عمل زمان‌بر بوده و امکان دارد پزشک متخصص و بیمار هر دو خسته شوند. همچنین پزشک متخصصی که اقدام به عمل جراحی لیپوماتیک می‌کند باید حوصله، تخصص و دقت و توجه کافی داشته باشد تا نتیجه کار رضایت بخش باشد. لیپوماتیک جهت برداشتن چربی‌ های اضافه ران‌ ها ، بازو‌ ها و قسمت شکم بسیار مناسب است. دیگر عوارض و خطرات لیپوماتیک این میباشد که چون تحت بی‌حسی موضعی صورن می‌گیرد، امکان دارد دچار عفونت ناحیه جراحی شود. از سایر اختلالات و عوارض لیپوماتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

▪︎ایجاد اختلال برای کلیه یا قلب

▪︎گاهی اوقات ایجاد واکنش‌ های آلرژیک

▪︎سوختگی پوست

▪︎افتادگی و شل شدن پوست

▪︎خارش پوست

▪︎بالا رفتن دمای بدن

▪︎حالت تهوع

▪︎احساس ضعف

▪︎سرگیجه

بعد از عمل لیپوماتیک بافت چربی زیر پوست شما خالی شده و این سبب شل شدن و افتادگی پوست بدن می‌شود که برای برگشت آن حتما باید از گن استفاده کرد و بعد از عمل جراحی لیپوماتیک در ناحیه شکم تا سه ساعت باید درازکش بود تا پوست شکم چین و چروک برندارد.

شما می توانید لیپوماتیک را با خیالی آسوده زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه ی مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی مجموعه انجام دهید و از هرگونه عوارض جانبی در امان باشید و بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید.

چه کسی بهترین کاندید برای انجام لیپوماتیک است؟

اضافه وزن و چاقی، تأثیر آن روی ناحیه های متفاوت بدن و انباشته شدن چربی در اندام‌ هایی مانند شکم و پهلو ها، ران، پا ها، بازو ها و غیره یکی از رایج ترین شکایت‌ هایی است که اشخاص ناراضی از بدن خود عنوان می‌کنند. به‌ صورت کلی، اشخاصی که چاقی موضعی و انباشته شدن چربی در سایر بخش های بدن دارند که با کل بدن تناسب ندارد بهترین گزینه برای این عمل جراحی هستند. برای اینکه بتوانید پیکرتراشی با لیپو را انجام دهید باید چنین شرایطی داشته باشید:

▪︎در یک سال اخیر وزنتان ثابت باشد.

▪︎چربی موضعی داشته باشید.

▪︎سایر شیوه های غیرتهاجمی و غیرجراحی مانند ورزش و رژیم غذایی روی شما جواب نداده باشد.

▪︎از سلامت عمومی جسمی و روحی برخوردار باشید.

▪︎بیماری زمینه‌ای جدی و خطرناکی نداشته باشید.

▪︎دارای بیماری جدی نباشند.

اگر شما هم جزو کاندیدای مناسب لیپوماتیک به شمار می روید و علاقه دارید از این روش درمانی و زیبایی بهره مند شوید می توانید با مراجعه به مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این مجموعه به انجام این درمان بپردازید و از نتایج بی شمار این روش درمانی بهره مند شوید. همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

لیپوماتیک
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی تخصصی آراد – لیپوماتیک

چه افرادی برای انجام لیپوساکشن مناسب نیستند؟

اشخاصی که کلاً چاق هستند گزینه مناسبی برای این شیوه به ‌شمار نمی‌آیند. به‌ صورت کلی، این شیوه برای اشخاص زیر مناسب نیست:

▪︎اشخاصی که سابقه بیماری جدی و خطرناکی دارند (نظیر فشارخون، مشکلات قلبی، بیماری‌ های ریوی، بیماری‌ های عفونی، دیابت، بیماری‌ های سیستم ایمنی و غیره)

▪︎کسانی که افزایش وزن و چاقی شدید دارند.

▪︎افرادی که دارو های خاصی مصرف می‌کنند نظیر آسپرین، کومادین، وارفارین یا دارو های ضد التهاب غیراستروئیدی.

▪︎سن اهمیت بسیار زیادی در این عمل دارد و به زیر ۲۰ ساله‌ ها توصیه نمی‌شود.

▪︎آن‌ هایی که خاصیت الاستیسیته و انعطاف‌پذیری پوستشان پایین است گزینه مناسبی برای لیپوماتیک نیستند.

▪︎سیگاری‌ ها و اشخاصی که مشروبات الکلی مصرف می‌کنند هم بهتر است این شیوه را انجام دهند.

▪︎اشخاصی که اضطراب و استرس زیاد دارند.

مراحل انجام لیپوماتیک

دستگاه لیپوماتیک نوعی دستگاه پیشرفته ساکشن می‌باشد که چربی‌ های موضعی را با تکنولوژی مختلف با شیوه لیپوساکشن از بدن افراد دفع می‌کند. این دستگاه پیوند سلول‌ های چربی را از طریق ویبراسیون سلول‌ ها و امواج اینفراسونیک تخریب می‌کند.

پزشک متخصص بعد از شناسایی ناحیه مورد نظر، سوراخ ۲ تا ۵ میلی‌ متری، ایجاد و کانولی دستگاه را از این سوراخ وارد بدن (بافت چربی زیر پوست) می‌کند. امواج مادون صوت از طریق همین وسیله به بافت چربی جمع شده زیر پوست حمله می‌کند و موجب از بین رفتن پیوند سلولی می‌شود. همزمان هم برای بی‌حسی موضعی و پیشگیری از خون‌ریزی احتمالی، محلولی وارد بافت چربی می‌شود. در نهایت، مایع بی‌حسی و چربی دفع شده از همین سوراخ خارج می‌شوند. دستگاه لیپوماتیک اینفراسونیک مجهز به سیستم ایمنی است که اگر به بافت غیر چربی برخورد کند از کار می‌افتد. در نتیجه، ریسک و خطر پارگی اندام درونی یا پرفوراسیون پایین است.

دوران بهبودی و نقاهت پس از لیپوساکشن

این جراحی معمولاً دو الی سه ساعت به طول می انجامد و همان روز بعد از جراحی مرخص شده و می توانید به منزل برگردید، با این حال، اگر مقدار قابل توجهی چربی برداشته شود، امکان دارد لازم باشد یک شب برای بررسی و نظارت بیشتر در بیمارستان بستری بمانید.

 صرف نظر از اینکه مجبور هستید یک شب بستری بمانید یا نه، به کسی نیاز خواهید داشت که همراه شما باشد و شما را به منزل برساند . کمی درد پس از عمل لیپوماتیک طبیعی می باشد و احتمالاً اثرات باقیمانده داروی بیهوشی یا مسکن را احساس خواهید کرد، بنابراین استفاده از وسیله نقلیه و رانندگی به هیچ عنوان برای شما ایمن نیست.

▪︎سه روز اول

یک باندِ کشی، شکم بند یا گن طبی  پس از عمل به شما داده می شود تا دور نواحی درمان بپیچید وی ا گن طبی خود را بپوشید.  استفاده از گن طبی به کم شدن تورم بعد از عمل و همچنین التیام زخم ها و فرم دهی انداتان کمک می کند. همچنین اگر جراحی شما همزمان با ابدومینوپلاستی انجام شود امکان دارد درن های کوچکی در محل های جراحی قرار داشته باشد.  این درن ها از انباشته شدن مایع در پیرامون زخم ها پیشگیری می کنند و می تواند سرعت روند بهبود را افزایش دهند.

در چند روز اول بهبودی، می توانید انتظار درد خفیف تا حد متوسط ​​را داشته باشید.  که جراح به شما مسکن های ضعیف و یا داروی ضد درد می دهد تا این ناراحتی قابل کنترل باشد، بنابراین در این مدت مصرف دارو های خود را به دقت انجام دهید.

 انجام فعالیت های سنگین بعد از جراحی لیپوماتیک ممنوع می باشد البته. شکم بند یا گن  نیز امکان دارد حرکات شما را تا حدودی محدود کند.  توصیه می شود در روز های اولیه پس از عمل در منزل بمانید و از یک نفر از اعضای خانواده کمک بگیرید، به خصوص اگر بچه های خردسال دارید.

▪︎هفته اول و دوم

 بعد از چند روز استراحت کامل میزان قابل توجهی از درد  و کوفتگی شما کم می‌شود. بسیاری از اشخاص می توانند بعد از یک هفته الی ده روز به سر کار بازگردند، اما اگر شغل فیزیکی یا دشواری دارید، امکان دارد بخواهید برای بهبودی کامل تر، زمان بیشتری را برای استراحت در نظر بگیرید. در این مدت همچنان باید گن یا شکم بند خود را بپوشید.

▪︎هفته سوم تا پنجم

 حدودا یک ماه پس از جراحی، بیماران معمولاً دیگر احساس درد یا ناراحتی ندارند.  امکان همچنان تورم مشاهده کنید که پ این مسأله طبیعی و نرمال است.  ورم ها امکان دارد ماه ها زمان ببرد تا به طور کامل فروکش کند. در این مرحله، احتمالاً نتایج و اثرات قابل انتظار را نیز مشاهده خواهید کرد.  به یاد داشته باشید که نتایج و اثرات بدسه آمده از جراحی با ادامه بهبود تورم و کبودی بهبود خواهد یافت.

بعد از حدودا چهار هفته، بیشتر اشخاص می‌ توانند ورزش سبک را از سر بگیرند، اما همچنان باید از هرگونه فعالیت سنگین یا شدید دوری شود.

▪︎هفته شش به بعد

شش هفته هنگامی است که اکثر کبودی ها و تورم ها باید از بین برود، اما تورم طولانی مدت برای برخی می تواند اتفاق بیفتد.

احتمالاً در این مرحله دیگر نیازی به گن یا شکم بند طبی نخواهید داشت و سطح فعالیت شما دیگر محدود نخواهد شد مگر اینکه پزشکتان دستور دیگری بدهد. در این مرحله، احتمالاً می توانید نتایج کامل جراحی خود را مشاهده کنید.

شما می توانید از اثرات و نتایج لیپوماتیک در مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این مجموعه بهره مند شوید همچنین در این مجموعه انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص باتجربه صورت می‌گیرد که می‌توانید از اثرات و نتایج این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی را برای خود به دنبال داشته باشید.

لیپوماتیک
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی تخصصی آراد – لیپوماتیک

هزینه عمل لیپوساکشن

این شید چون یک تکنیک زیبایی محسوب می‌شود، تحت هیچ نوع بیمه‌ای قرار نمی‌گیرد و فرد بیمار باید شخصاً کلیه هزینه‌ های آن را پرداخت نماید. با توجه به حجم چربی که برداشته می‌شود؛ یعنی مدت زمانی که شما در اتاق عمل جراحی قرار می‌گیرید، هزینه‌ های اتاق عمل، بی‌حسی، پزشک متخصص و… تغییر می‌کند. همچنین میزان دستمزد پزشکی که عمل لیپوماتیک را انجام می‌دهد و بسته به تجربه و کارایی او، مختلف است.

بعد از عمل لیپوماتیک شما به مقداری دارو نیاز دارید که هزینه آن نیز به این عمل اضافه می‌شود. با این همه با توجه به اینکه این عمل به‌ صورت فوری انجام شده و تأثیر آن را نیز به‌ صورت آنی متوجه می‌شوید و یک عمل موضعی است؛ برای بیماران عمل جذابی به حساب می‌آید و بسیاری از اشخاص هزینه آن را متقبل می‌شوند.‌ همواره در نظر داشته باشید که این عمل برای کم شدن وزن مناسب نیست و تنها برای پیکر تراشی و ایجاد تناسب اندامی مناسب و حذف چربی‌ های موضعی مانند ران، شکم، بازو ها، قسمت زانو ها، چانه و غبغب و بالای سینه‌ ها مناسب  میباشد.

جهت اطلاع پیدا کردن از هزینه‌ های مربوط به مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد با مشاوران و کارشناسان حرفه ای این مجموعه تماس بگیرید ، با آنها گفت‌ و گو داشته باشید ، از هزینه انجام درمان و هر سوال دیگری که در خصوص این روش درمانی دارید اطلاعات کامل به دست آورید ، مشاوره در این کلینیک به صورت رایگان می باشد همچنین میتوانید با اطلاع پیدا کردن از تخفیفات ویژه این کلینیک از آنها نیز بهره‌مند شوید.

سوالات متداول شما

  1. چقدر طول می کشد تا نتیجه لیپوماتیک به طور کامل مشاهده شود؟

مشاهده اثرات و نتایج بسته به بدن هر شخص و ناحیه جراحی‌ شده تفاوت دارد. بسته به اینکه چقدر چربی از بدن تخلیه شده است، نتایج جراحی را می‌توان بین ۱ تا ۳ ماه بعد از عمل به‌ طور کامل مشاهده کرد.

  1. از چه سنی می توان لیپوماتیک انجام داد؟

بعد از ۲۰ سالگی، با مشورت با پزشک متخصص تغذیه و در صورت تأیید مزشک جراح می‌توانید این عمل را انجام دهید.

  1. آیا شیوه لاغری لیپوماتیک برای همه انواع چاقی مؤثر است؟

خیر، این شیوه لاغری برای چاقی‌ های مزمن مناسب نمیباشید.

  1. تغذیه مناسب برای بعد از لیپوماتیک چیست؟

گوشت بدون چربی مثل سینه مرغ، ماهی، لوبیا، آجیل و مغز ها، غلات کامل، سبزیجات برگ سبز، گوشت قرمز و مکمل پروتئین.

  1. لیپوماتیک بهتر است یا عمل لاغری؟

در حال حاضر، انواع عمل لاغری در دنیا وجود دارند مثل عمل بای پس معده، حلقه معده، و عمل اسلیو معده که هر کدام محاسن و معایب خاص خود را دارند، به‌ علاوه اینکه این عمل‌ های لاغری، شیوه ساده و سریع کاهش وزن نیستند.

تمام این عمل‌ های لاغری صرفاً به فرایند کم شدن وزن کمک می‌کنند و باید با رژیم غذایی مناسب و ورزش همراه باشند تا نتیجه بدهند. بیشتر عمل‌ های لاغری مثل بای‌پس معده و اسلیو معده، ساختار معده را تغییر می‌دهند. در نتیجه این نوع عمل‌ های لاغری برای اشخاصی که اضافه وزن زیادی ندارند مناسب نیستند و صرفاً اشخاص با چاقی مفرط که شاخص توده بدنی‌شان از ۴۰ بیشتر است می‌توانند از این گزینه استفاده کنند.

  1. آیا لیپوماتیک خطرناک است؟

هر چند که این شیوه، عمل جراحی ساده‌ای است، اما گاهی عوارض آن می‌تواند خطرناک و مرگبار باشد. بهتر است در انتخاب کلینیک و پزشک متخصص نهایت دقت و توجه کامل را داشته باشید.

  1. برای داشتن بهترین نتیجه چه نکاتی را باید قبل از انجام لیپوماتیک رعایت کرد؟

هرگونه حساسیت دارویی، بیماری زمینه‌ای و مشکلات داخلی را به پزشک اطلاع دهید. حتماً قبل از عمل، آزمایش‌ های لازم را انجام دهید. از مصرف آسپرین دو روز قبل از عمل پرهیز کنید.

  1. نحوه استفاده از گن مخصوص لیپوماتیک برای بعد از عمل چگونه است؟

پوشیدن گن به ‌صورت منظم بعد از عمل لازم و ضروری است. دست کم باید سه ‌ماه پس از عمل گن بپوشید.

نتیجه گیری

لیپوماتیک می تواند اعتماد به نفس از دسته رفته شما را بازگرداند و از این طریق زندگی بسیاری از اشخاص را تغییر می دهد.  دانستن آنچه در طول دوره بهبودی باید انتظار داشته باشید می‌تواند به شما کمک کند تصمیمی آگاهانه‌ تر برای انجام لیپوماتیک بگیرید و از اندامی زیبا تر و با کانتورینگ بیشتر لذت ببرید البته سعی نمایید در وهله ی اول جراحی را انتخاب نمایید که در این زمینه اطلاعات و تجربه کافی را داشته باشد و بتواند عوارض این جراحی به حداقل برساند.

شما می توانید با مراجعه به مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این مجموعه مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و بسته به شرایط بهترین روش برای لیپوماتیک خود را انتخاب کنید و از آن بهره مند شوید انواع خدمات زیبایی پوست و مو در این کلینیک زیر نظر پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که میتوانید از این خدمات بهره مند شده و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید بدون آنکه عوارض جانبی برای شما به وجود آید و سلامتی شما به خطر بیفتد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی تخصصی آراد با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

تلگرام

https://t.me/cliniczibaeiiarad

گپ

https://gap.im/join/OTM4NzkxMjUwNDIzMDU5MDgxMjM4NTI1NDExODY1MjI1NTI5OTM3MDQ1MDIwODY0MzMyNjA3NTMzNjEzMTIyOTU3NTUzMjYyNjA1NTH

سروش

https://splus.ir/cliniczibaiiarad

ایتا

https://eitaa.com/cliniczibaiiarad

روبیکا

https://rubika.ir/clinicarad

آپارات:

https://aparat.com/v/whIdT

نماشا:

https://www.namasha.com/v/KXji8p7w

درباره‌ی فیروزه حدادی

همچنین ببینید

عمل زیبایی کل صورت و تاثیر ان بر روی چهره

عمل زیبایی کل صورت

عمل زیبایی کل صورت  زیبایی و افزایش توجه به آن در صورت و جوانی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *