آخرین خبرها

تزریق چربی چند ساعت طول می‌کشد؟

تزریق چربی چندساعت طول می‌کشد؟

تزریق چربی یکی از خدماتی است که در کلینیک های معتبر زیبایی ارائه و روز به روز بر طرفداران آن اضافه می شود. در این مقاله می‌خواهیم نگاهی به این مسئله داشته باشیم و ببینیم چه افرادی کاندیدای مناسبی برای تزریق چربی می‌باشند.

یکی از تاثیرگذار‌‌ ترین عوامل در زیبایی، داشتن یک پوست خوب میباشد. همه ما آگاهیم که با گذشت زمان میزان کلاژن‌ سازی و چربی زیر پوست کم خواهد شد و همین کاهش حجم، باعث پیری پوست می‌شود.

خوشبختانه روش‌ های نوین زیبایی برای به تعویق انداختن پیری و بازیابی جوانی از دست رفته پوست به وجود آمده است و روز به‌ روز این روش‌ ها به روز رسانی می‌شوند.

تزریق چربی، تزریق فیلر و هایفوتراپی از روش‌ های پر طرفداری می‌باشد که برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود.

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی یکی از شیوه های جوانسازی پوست است که در آن از چربی برای حجم دادن پوست یا رفع چین و چروک‌ ها استفاده می‌کنند.

در اصل فیلر ها یا حجم‌ دهنده‌‌ های پوستی انواع مختلفی دارند. در ایران از میان انواع فیلر ها، ژل بیشتر قابل توجه افراد فرار گرفته است؛ نوع دیگری از فیلر، چربی میباشد.

در تزریق چربی از چربی‌ های خود فرد استفاده می‌شود؛ به‌ طوری که چربی از ناحیه‌ هایی که چربی زائد دارند، مانند شکم و ران، برداشته می شود و به موضع مورد نظر تزریق می‌شود.

مشاوره رایگان خدمات زیبایی 

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی یکی از شیوه های جوانسازی پوست است که در آن از چربی برای حجم دادن پوست یا رفع چین و چروک‌ ها استفاده می‌کنند.

در اصل فیلر ها یا حجم‌ دهنده‌‌ های پوستی انواع مختلفی دارند. در ایران از میان انواع فیلر ها، ژل بیشتر قابل توجه افراد فرار گرفته است؛ نوع دیگری از فیلر، چربی میباشد.

در تزریق چربی از چربی‌ های خوn فرد استفاده می‌شود؛ به‌ طوری که چربی از ناحیه‌ هایی که چربی زائد دارند، مانند شکم و ران، برداشته می شود و به موضع مورد نظر تزریق می‌شود.

به علت اینکه بافت‌ های بدن با چربی تزریق شده، واکنش بدی نشان نمی‌دهند، ماندگاری و تاثیرات این روش زیاد بوده و عوارض آن بسیار محدود است.

به‌ ویژه زمانی که اصول درمانی و مراقبت‌ های قبل و بعد از عمل رعایت شود، بسیاری اشخاص برای کم شدن چین و چروک، رفع فرو رفتگی‌ های صورت مثل فرو رفتگی گونه‌ ها یا برای حجم دادن به بخش هایی از بدن مثل لب‌ ها، سینه و باسن از روش تزریق چربی استفاده می‌کنند.

شما عزیزان می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک معتبر مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و بسته به شرایط خود بهترین روش برای تزریق چربی را انتخاب نمایید و از آن بهره مند شوید.

انواع خدمات زیبایی پوست و مو در این کلینیک زیر نظر پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که میتوانید از این خدمات بهره مند شده و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید بدون آنکه عوارض جانبی برای شما به وجود آید و سلامتی شما به خطر بیفتد.

مراحل تزریق چربی:

تزریق چربی در سه مرحله انجام می‌شود که در ادامه به طور خلاصه هر سه مرحله را شرح می‌دهیم.

☆مرحله اول برداشت چربی یا هاروست:

پزشک، بخشی از بدن را که قرار است چربی از آن برداشته شود، مشخص می‌کند و به آن قسمت داروی بی‌حسی تزریق می‌کند.

سپس با ایجاد یک برش کوچک در آن بخش یک لوله که سرنگی به آن وصل است را وارد آن قسمت می‌کند و چربی رقیق شده با داروی بی‌حسی را از آن قسمت استخراج می‌کند.

☆مرحله دوم جداسازی و خالص کردن چربی به دست آمده:

چربی به دست آمده در دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌گیرد تا سرم، خون و سایر محتویات از چربی جدا شده و خالص شود.

سپس چربی خالص را در سرنگ های مخصوص کوچکی که برای تزریق استفاده می‌شود قرار می‌دهند.

☆مرحله سوم تزریق چربی به قسمت مورد نظر:

قسمتی که هدف تزریق چربی می‌باشد آماده می‌شود.

جراح توسط سرنگ کوچکی که آماده‌ کرده‌ است و حاوی چربی می‌باشد را وارد ناحیه مورد نظر می‌کند و تزریق را با دقت کامل انجام می‌دهد.

این کار را تا جایی انجام می‌دهد که به شکل و حجم مد نظر دست یابد.

بعضی از جراحان پس از تزریق ناحیه را مقداری ماساژ دورانی می‌دهند تا چربی به طور یکنواخت در همه‌ جا پخش شود. اما بعضی از جراحان تنها به دقت کافی در زمان تزریق بسنده می‌کنند.

البته روش دیگری نیز برای جوانسازی به کار گرفته می‌شود و تقریبا شبیه تزریق چربی است. این روش تزریق ژل و فیلر است که همانند این عمل، شرایط خاص خود را دارد.

_نکته: این عمل جراحی بسته به میزان تزریق به دو حالت بی‌حسی موضعی و بی‌حسی عمومی انجام می‌شود.

اگر قسمت تزریق کوچک باشد از روش بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.

مورد دیگری که باید خاطر نشان کرد این است که بسته به ویژگی های شخصی هر کس احتمال دارد چربی تزریق شده بعد از مدتی از طریق بدن جذب شود.

به همین دلیل گاهی به تشخیص پزشک 1.5 برابر بیشتر از حجم مد نظر چربی تزریق می‌شود. گاهی هم پزشکان در صورت جذب شدن چربی در جلسات متعدد تزریق چربی را انجام می دهند.

همه چیز بستگی به تشخیص پزشک متخصص دارد.

تزریق چربی چند ساعت طول می‌کشد؟

عمل تزریق چربی طولانی‌ تر از تزریق‌ های دیگر مانند تزریق ژل میباشد؛ زیرا در این عمل، مواد تزریق از قبل مهیا نیست و باید ابتدا استخراج چربی از بدن خود فرد و سپس خالص‌ سازی آن انجام شود، اما در تزریق‌ هایی که مواد تزریق از قبل مهیا است، زمان تزریق کوتاه‌ تر است.

اما به طور کلی، مدت زمانی که تزریق زمان میبرد، به عوامل زیر بستگی دارد:

☆موضع تزریق

طول مدت تزریق به وسعت محل مورد نظر بستگی دارد، به‌ طوری که تزریق برای محلی که وسعت کم دارد، کوتاه‌ تر و برای محلی که وسعت بیشتری دارد، طولانی‌ تر است.

برای مثال برای تزریق چربی به صورت، حدوداً یک ساعت زمان لازم است، اما تزریق چربی به باسن یا سینه ممکن است چهار یا پنج ساعت به طول بینجامد.

☆حجم تزریق

هرچه حجم تزریق بیشتر باشد، زمان بیشتری برای استخراج، خالص‌ سازی و تزریق لازم است.

در کل باید گفت، به طور میانگین عمل تزریق چربی ممکن است بین یک تا سه ساعت طول بکشد.

مزایای تزریق چربی:

در تزریق چربی، از چربی‌ های بدن خود شخص متقاضی استفاده می‌شود و مزایای تزریق چربی ریشه در همین موضوع دارد.

این تزریق چربی نسبت به تزریق ژل، مزایایی به شرح زیر دارد:

☆کاهش واکنش آلرژیک:

استفاده از چربی بدن شخص، احتمال واکنش‌‌ های آلرژیک را به ماده‌ خارجی کم می‌کند. زیرا سیستم ایمنی بدن شخص به تزریق چربی واکنش منفی نشان نمی‌دهد.

☆طبیعی و ماندگار:

نتایج به دست آمده تزریق آن دائمی و طبیعی و ماندگار خواهد بود. تزریق چربی نسبت به شیوه های دیگر ماندگاری بیشتری دارد.

متخصصان ماندگاری این تزریق را بین هفت تا ده سال تخمین می‌زنند. همین مورد سبب می‌شود که هزینه‌ ای که برای تزریق کردن چربی می‌کنید، توجیه اقتصاد نیز داشته باشد.

☆مؤثر در جوانسازی:

برای جوانسازی پوست صورت و کاهش چین و چروک‌ های بدن، مؤثر و کم‌ خطر است.

☆خارج شدن چربی اضافی از بدن و رسیدن به تناسب اندام:

در این روش پزشک متخصص چربی‌ های زائد را از برخی نقاط بدن که چاقی موضعی دارد، استخراج می‌کند و آن را به قسمت مورد نظر تزریق می‌کند.

این کار سبب می‌شود که چاقی‌ های موضعی شما برطرف شده و به تناسب اندام برسید.

☆پر کردن فرو رفتگی‌ ها:

با این تزریق بخش هایی از بدن که در اثر کهولت سن، لاغر و استخوانی شده‌ اند، پر و حجیم می‌شوند. همچنین با تزریق چربی می‌توان بین بخش های نا متقارن بدن، مانند صورت یا بافت سینه، تقارن ایجاد کرد.

☆رفع جای زخم و سوختگی:

این تزریق چربی جای زخم و سوختگی را از بین می‌برد و اسکار ها را پر می‌کند.

☆مناسب برای سنین مختلف:

می‌توان برای اشخاص سی تا هفتاد و پنج سال چربی تزریق کرد. بنابراین هم جوان‌ ها، هم میانسال ها و هم اشخاص بالای شصت سال می‌توانند از این روش بهره ببرند.

☆کم‌ خطر بودن:

این تزریق نیاز به بیهوشی عمومی ندارد. همچنین یک روش بسته است، یعنی نیاز به برش دادن بافت بدن و آسیب رساندن به اعصاب، رگ‌ ها و دیگر اندام داخلی و خارجی بدن نیست.

همین موارد، خطرات این تزریق را کم می‌کند و آن را روشی ایمن و کم خطر و مطمئن می‌کند.

شما زیبا جویان عزیز هم می توانید از مزایای بیشمار تزریق چربی در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر دکتر متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید.

همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره مند شوید.

عوارض تزریق چربی:

تزریق چربی عوارض جانبی بسیار محدودی دارد و عوارضی طبیعی چون ورم و کبودی نیز نهایتاً تا دو روز بعد از تزریق برطرف می‌شود. در اصل بروز عوارض جانبی به وضعیت ویژه‌ ی هر شخص بستگی دارد.

گاهی رعایت نکردن مراقبت‌ های قبل از عمل موجب بروز عوارض بعد از تزریق می‌شود. برای مثال اگر از مصرف الکل و کشیدن استعمال دخانیات و سیگار پرهیز نکنید، عوارض و خطرات بعد  از تزریق بیشتر و روند بهبودی کند تر می‌شود.

به‌ طور کلی، عوارضی که ممکن است در تزریق چربی به وجود آید، به این شرح است:

☆کبودی و تورم:

کبودی و تورم بعد از تزریق چربی تا حدی طبیعی و قابل پیش‌ بینی میباشد، اما اگر از حد معمولی بیشتر شود، غیر عادی و خطرناک خواهد بود.

☆حساسیت به داروی بی‌حسی موضعی و بروز واکنش آلرژیک به آن؛

☆حساسیت به چربی تزریق شده و واکنش آلرژیک به آن

عفونت؛

☆خونریزی یا هماتوم (هماتوم: خونریزی در محیط بسته)؛

☆سروما ( انباشته شدن مایعات در زیر سطح پوست)؛

☆به‌ وجود آمدن مشکل در حس لامسه یا همان بی‌حسی موضعی؛

☆پیدایش اسکار یا زخم؛

☆آسیب دیدن ساختار های عمیق پوست به دلیل کم تجربگی پزشک؛

☆بروز نتایج نا مطلوب؛

☆از بین رفتن حجم چربی در محل تزریق طی چند ماه اول؛

لازم به ذکر است که احتمال وقوع عوارض فوق بسیار محدود است. بروز این عوارض بستگی به وضعیت فرد و مهارت و تجربه‌ پزشک متخصص دارد.

اگر پزشک مورد نظر مهارت کافی را نداشته باشد، ممکن است حجم چربی تزریقی بیشتر یا کمتر از اندازه‌ استاندارد باشد و این موضوع سبب بروز مشکل شود.

بهتر است شخص متقاضی تزریق چربی، طی جلسات مشاوره، خطرات و عوارض جانبی تزریق چربی را از پزشک خود بپرسد و برای جلوگیری از عوارض احتمالی نکات لازم را رعایت کند.

اکنون شما می توانید با خیالی آسوده تزریق چربی را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک انجام دهید و از هرگونه عوارض جانبی ناخواسته در امان باشید انواع خدمات زیبایی پوست و مو در این کلینیک زیر نظر پزشک متخصص و باتجربه صورت می گیرد.

مراقبت های قبل از تزریق چربی:

☆تا شش هفته پیش از عمل تزریق از کشیدن استعمال دخانیات و قلیان جدا خودداری کنید تا پوست شما آمده عمل شود.

☆توصیه می‌شود برنامه‌ های خود را برای مدتی کنسل کنید تا بعد از انجام عمل جراحی مجبور به ترک خانه نشوید. یکی از شروط لازم جهت بهبودی سریع و موثر بودن عمل جراحی، استراحت کافی میباشد.

☆فرقی نمی‌کند که مراحل عمل به چه گونه‌ ای خواهد بود، بهتر است از چند هفته قبل مصرف آب و مایعات خود را بالا برده و با این کار به پوست خود آبرسانی کنید. آبرسانی به پوست و تامین آب مورد نیاز بدن پیش از جراحی بسیار اهمیت دارد.

مراقبت های بعد از تزریق چربی:

به علت زنده بودن بافت های تزریق شده در روش تزریق چربی و لزوم پیوند حداکثری ، اقدامات پس از انجام این روش جوانسازی پوست از اهمیت بسزایی برخوردار هستند ؛ در ادامه شما عزیزان را از باید و نباید های تزریق چربی آگاه نموده و به برخی از آن ها اشاره کرده ایم.

☆از ژل یخ به مدت بیست و چهار الی چهل و هشت ساعت پس از انجام این روش در محل مورد نظر به خصوص نواحی لب ها و زیر چشم استفاده کنید. دقت داشته باشید که این کار را باید هر یک ساعت یکبار به مدت پانزده دقیقه انجام داد.

استفاده از ژل یخ با خنک کردن موضع، موجب کم شدن سوخت و ساز سلولی شده و به این ترتیب باعث بهتر شدن روند پیوند و گرافت بافت های چربی شده و تا حدی از بروز کبودی و تورم جلوگیری می کند.

☆بهتر است که در سه روز ابتدایی اول بعد از تزريق چربي ، زیر سر خود ۲ بالش قرار دهید با این کار ورم موجود تشدید نخواهد شد.

☆همچنین پیرامون خود بالش گذاشته، این کار سبب می شود که بر روی صورتتان غلت نزنید.

☆بهتر است که به مدت دو روز از دوش گرفتن پرهیز کنید و بعد از آن نیز به نحوی استحمام کنید که کمترین فشار ممکن به ناحیه تزریق شده وارد شود، اجتناب از ماساژ دادن موضع در حین حمام کردن ضروری است.

☆وجود اندکی درد در قسمت های تحت تزریق خصوصا به هنگام لمس این مواضع طبیعی بوده و بعد از ۱ هفته تا ده روز برطرف خواهد شد. با استراحت نمودن و استفاده از مسکن هایی که پزشک شما را مجاز به مصرف آن ها کرده است می توانید موجب تسکین درد خود شوید.

چربی از کجا گرفته می‌شود؟

معمولاً بخشی که چربی از آن گرفته می‌شود بر اساس جایی که قرار است تزریق شود، مشخص می‌گردد.

اکثر افراد متوجه می‌شوند که این ناحیه شکم، پهلو و ران میباشد، اما هر شخص منحصر به فرد است و این موضوع در طول مشاوره مورد بحث قرار می‌گیرد.

مقدار نواحی تحت درمان با لیپوساکشن از شخص به شخص دیگر متفاوت است و معمولاً به میزان چربی مورد نیاز در ناحیه جدید بستگی دارد.

کاربرد های مختلف تزریق چربی:

تزریق چربی به پوست علاوه بر جوانسازی، کاربرد های دیگری نیز دارد که برخی از مهمترین آنها شامل موارد زیر است.

☆تزریق چربی به صورت:

از این روش در صورت به منظور کم شدن چین‌ و چروک‌ های پوستی، رفع خط‌ اخم و خط‌ خنده، برجسته‌ سازی گونه و لب‌ ها، از بین بردن گودی زیر چشم، فرم‌ دهی و زاویه سازی فک و چانه استفاده می‌شود.

☆تزریق چربی به دست ها:

یکی از قسمت‌ هایی که علائم میانسالی در آن ظاهر می‌شود دست‌ ها می‌باشد که با تحلیل رفتن چربی دست، استخوان‌ ها و رگ‌ های دست قابل مشاهده می‎‌شود.

با این روش می توان ظاهر دست‌ ها را بهبود بخشید. همچنین از بین بردن جای اسکار زخم ها با این روش امکان پذیر می‌باشد.

☆تزریق چربی به سینه ها :

برای افزایش حجم سینه ها و یا متقارن سازی و فرم‌ دهی به پستان ها، بانوان می‌توانند از این روش استفاده کنند.

یا افرادی که در اثر جراحی هایی مثل لامپکتومی (لامپکتومی یک روش جراحی برای برداشتن بافت سرطانی از ناحیه سینه می‌باشد) دچار نقص ساختاری در سینه شده‌‍ اند می‌توانند با این روش مشکل خود را برطرف کنند.

☆تزریق چربی به باسن:

برای بالا بردن حجم و فرم دهی به باسن یکی از روش هایی که انجام می شود تزریق چربی می‌باشد.

برای این ناحیه به میزان زیادی چربی نیاز می‌باشد برای همین از ناحیه شکم و پهلو که دارای چربی اضافه هستند چربی استخراج می‌شود.

انواع بیهوشی مورد استفاده در انتقال چربی چیست؟

تزریق چربی با طیف گسترده‌ ای از دارو های بیهوشی انجام می‌شود. انتخاب بیهوشی معمولاً به حجم چربی که از ناحیه اهدا کننده از طریق لیپوساکشن خارج می‌شود بستگی دارد.

خارج شدن حجم کمی از چربی را می‌توان به آسانی با استفاده از یک بی‌حس‌ کننده موضعی تحمل کرد. با این حال، حجم‌ های بزرگ‌ تر (بیشتر از 500 سی‌ سی) تقریباً همیشه نیاز دارد که بیمار با بیهوشی IV یا بیهوشی عمومی آرام‌ شود.

در صورتی که بیهوشی موضعی می‌تواند توسط جراح انجام شود، بیهوشی IV یا بیهوشی عمومی باید توسط یک CRNA (متخصص بیهوشی رسمی ثبت شده پرستار) یا بهتر از آن، یک متخصص بیهوشی دارای بورد تخصصی انجام شود.

ماندگاری تزریق چربی:

زیر بخش‌ های قبل به موضوع ماندگاری تزریق چربی اشاره کردیم؛ با این حال، در این بخش به‌ طور جداگانه به این بحث خواهیم پرداخت، چراکه ممکن است میزان ماندگاری تزریق چربی برای افراد مورد سؤال باشد.

همان‌ طور که اشاره شد، ماندگاری تزریق چربی بسیار بالا است و دوام زیاد این روش یکی از مزایای اصلی و مهم آن است؛ اما به‌ طور دقیق‌ تر باید گفت، همان‌ طور که چربی‌ های بدن از بین می‌روند، چربی تزریق شده نیز ممکن است از بین برود، در اصل میزان ماندگاری به عوامل متعددی بستگی دارد، همچون:

☆میزان فعالیت بدنی

ورزش‌ های سنگین بعد از تزریق چربی سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و موجب جذب سریع‌ تر چربی‌ های تزریق شده می‌شود.

☆سوخت‌ و ساز یا متابولیسم بدن

سوخت و ساز بدن با فعالیت‌ های بسیار سنگین رابطه‌‌ی مستقیم دارد.

هر چه فعالیت سنگین‌ تر باشد، سوخت و ساز چربی افزایش می‌یابد و در نتیجه چربی‌ های تزریق شده، کم‌ تر ماندگار خواهند بود.

☆میزان آبی که در طول روز می‌نوشید

تشنگی،گرسنگی کاذب ایجاد می‌کند. بنابراین زمانی که تشنه باشید، چربی‌ ها سریع‌ تر تجزیه می‌شوند. پس روزانه به مقدار کافی آب بنوشید.

آب کافی علاوه بر آن‌ که به ماندگاری چربی تزریق شده کمک می‌کند، پوست را هیدراته نگه می‌دارد و از چروک شدن پوست جلوگیری می‌کند.

☆دست کاری محل تزریق تا چند روز اول

این موضوع نیز در ماندگاری چربی تزریق شده، تأثیر خواهد داشت. بنابراین برای ماندگاری بیشتر، در روز های ابتدایی اول بعد از تزریق نباید محل تزریق شده را دست کاری کرد.

☆به‌ کار بردن چربی تصفیه شده

بعد از آن که پزشک متخصص چربی‌ ها را از بدن خارج کرد، باید آن‌ ها را خالص سازی کند. اگر خالص‌ سازی چربی‌ ها به‌ درستی انجام نشود، نتیجه‌ دلخواه از تزریق حاصل نمی‌شود و ماندگاری آن کمتر خواهد بود.

☆روش تزریق

روش‌ های مختلفی برای تزریق چربی وجود دارد. یکی از این روش‌ ها نانوفت نام دارد که در آن از محتوای درون سلول‌ های چربی برای تزریق استفاده می‌شود. اثر بخشی و ماندگاری این روش بیشتر از روش‌ های دیگر است.

در مجموع باید گفت، ماندگاری تزریق چربی در مقایسه با ژل و فیلر های دیگر، بیشتر است و تزریق چربی چند سال دوام دارد.

همچنین مراقبت‌ های بعد از تزریق در میزان ماندگاری چربی تزریق شده، مؤثر است؛ اما باید در نظر داشت که ممکن است چربی تزریق شده، در برخی نواحی به صورت دائم و در برخی نواحی به صورت موقت باقی بماند و با گذشت زمان از بین برود.

چرا چربی پوست از بین می رود؟

با افزایش سن پوست دچار تغییراتی می شود که یکی از آن ها ایجاد تغییراتی در پوست است.

جاذبه زمین باعث نزول و افتادگی بافت های نرم صورت می شود و در نتیجه آن  چین و چروک ها و خطوط  ظریف تا عمیق در پوست ظاهر می شود؛ چین های اطراف  بینی، دور چشم، خطوط ماریوت و سایر چین و چروک ها از جمله چروک هایی هستند که معمولاً با افزایش سن به وجود می آیند.

علاوه بر این، افزایش سن باعث نازک شدن پوست، آتروفی عضلانی، کاهش حجم چربی و کاهش حجم استخوانی می شود. در حالی که تغییرات مربوط به جاذبه و همچنین افتادگی پوست و عضلات به طور معمول با روش های “لیفتینگ”، چه به صورت تهاجمی (جراحی) چه  به نحو غیر تهاجمی مانند استفاده از  لیزر ها، قابل درمان است، اما برای جبران حجم از دست رفته بافت مورد نظر در پوست از روش هایی مانند استفاده از فیلر ها و در برخی مواقع پروتز ها و تزریق چربی اتولوگ می توان استفاده کرد.

با افزایش سن، لایه چربی زیر پوست به تدریج کاهش می یابد و باعث شل شدن و افتادگی پوست و ایجاد چروک ها و کاهش استحکام بافت پوست می شود. به همین دلیل کانتور صورت، یعنی برجستگی های طبیعی  و  مدل صورت  تغییر می کند.

تزریق چربی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه-تزریق چربی

کاندیدای مناسب تزریق چربی:

همانند دیگر عمل‌ های زیبایی مثل تزریق فیلر، هایفوتراپی و یا میکرونیدلینگ، تزریق چربی نیز کاندیدای خاص خود را دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

☆کسانی که بافت اهدا کننده آن ها دارای چربی اضافه باشد مثل نواحی شکم، پهلو، ران ها؛

☆کسانی که به تزریق ژل حساسیت دارند.

☆کسانی که در دستیابی به اهداف زیبایی خود واقع‌ بین هستند.

لازم به ذکر است افرادی که تحت شیمی درمانی هستند یا داروی ایزوترتینوئین (آکوتان) مصرف می‌کنند یا مشکلات قلبی دارند یا مشکلات همچون ضعف در ایمنی بدن دارند، کاندیدای مناسبی برای این عمل جراحی نیستند.

آیا تزریق چربی درد دارد؟

در حالت کلی، تزریق چربی به نقاط مختلف بدن، در قیاس با سایر روش‌ های درمانی، روشی دردناک نیست.

البته قبل از این کار، بی‌حسی موضعی به بدن فرد وارد می‌شود؛ اما به طور کلی میزان دردناک بودن یا نبودن تزریق چربی، به میزان تحمل فرد نیز بستگی دارد.

همچنین لازم به ذکر است که پس از تزریق چربی، در صورت وجود احساس درد، با تشخیص پزشک، می‌توانید از مسکن و آرام بخش‌ ها استفاده کنید تا بتوانید در مقابل این درد های خفیف، غلبه کنید.

بنابراین تزریق چربی دردناک نبوده و تنها گاهی ممکن است تا چند روز پس از عمل، تورم و کبودی پیدا کنید. به طور کلی، میزان تجربه پزشک متخصص، آستانه تحمل فرد، اندازه سورن و نوع پرکننده یا حجم دهنده مورد استفاده در طول عمل، از جمله عواملی است که بر میزان درد وابسته است.

اثرات و نتایج تزریق چربی:

بعد از تزریق، شما ممکن است دچار تورم و کبودی ناگهانی در ناحیه ی درمان شوید از همین رو مراقبت های بعد از تزریق چربی از اهمیت بالایی برخوردار است.

معمولا کبودی و تورم ناشی از درمان در عرض چند روز از بین می­روند. اگر دردی نیز به علت درمان حس کنید معمولا با مسکن قابل کنترل است.

پزشک متخصص زیبایی دستورالعمل هایی را به شما خواهد گفت که با رعایت آنها نتایج مطلوب را کسب خواهید کرد. با توصیه های گفته شده توسط پزشک عوارض جانبی درمان نیز کاهش می یابد. بسیاری از افراد پس از درمان در عرض چند ساعت و یا چند روز پس از درمان به فعالیت­ های روزمره­ ی خود باز می­گردند.

نتایج درمان بلافاصله پس از از بین رفتن تورم و کبودی قابل مشاهده است.

شما میتوانید جهت تزریق چربی در صورت به کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی سعیدیه مراجعه کنید و تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به درمان مناسب بپردازید و نتایج فوق العاده از این روش درمانی را برای خود حاصل کنید.

 

دوره نقاهت تزریق چربی:

مدت زمان دوره نقاهت پس از تزریق چربی سریع است. اکثر بیماران میتوانند در همان روز تزریق، فعالیت های عادی خود را ادامه دهند.

تعداد جلسات تزریق چربی:

تعداد جلسات درمان به میزان تغییرات خواسته شده از طرف مراجعه کننده وابسته است. معمولا به بیش از یک جلسه تزریق برای درمان کامل نیاز است.

تعداد جلسات بیشتر منجر به حداقل رسیدن آسیب به بافت های اهدا کننده ی چربی می شود.

پزشک شما حتما با توجه به خواسته ها و شرایط شما تعداد جلسات مناسب شما را پیشنهاد میکند. با انتخاب کلینیک پوست و مو معتبر از نتایج تزریق چربی خود اطمینان حاصل کنید.

هزینه تزریق چربی:

هزینه‎‌ تزریق چربی به عوامل متعددی به شرح زیر بستگی دارد:

☆روش برداشتن چربی

برداشتن چربی مهمترین بخش در این عمل است. برداشتن چربی روش‌ های مختلفی دارد که شامل: لیپوساکشن و لیپوماتیک است.

هر یک از این روش‌ ها هزینه‌ متفاوتی دارند.

روش لیپوساکشن هزینه‌ پایین‌ تری دارد. این روش یکی از روش‌ های قدیمی است و ممکن است عوارضی به این صورت داشته باشد: خونریزی، کبودی، ورم، اسکار.

روش لیپوماتیک روش دیگری است که هزینه‌ بیشتری دارد. در این روش پزشک متخصص از دستگاهی به نام لیپوماتیک استفاده می‌کند و با استفاده از ارتعاشات این دستگاه، چربی‌ های مقاوم بدن را جدا می‌کند.

این دستگاه حس‌ گر های مخصوص دارد و به سایر بافت‌ های بدن آسیب نمی‌رساند. دقت این روش بسیار بالاست و همین امر سبب می‌شود که هزینه‌ آن بالاتر باشد.

☆حجم چربی تزریق شده

هر چه حجم تزریق چربی بیشتر باشد، هزینه تزریق چربی نیز بیشتر می‌شود. از طرف دیگر، میزان تزریق چربی به چین و چروک‌ ها بستگی دارد.

بنابراین هرچه چین و چروک‌ ها بیشتر باشد، هزینه‌ تزریق بیشتر خواهد بود.

☆روش تزریق چربی

تزریق چربی به دو روش میکروفت و نانوفت بستگی دارد. هریک از این روش‌ ها هزینه‌ای متفاوت از دیگری دارد.

در روش میکروفت چربی را به ذرات میکرومتری تبدیل می‌کنند؛ در حالی ‌که در روش نانوفت چربی ساکشن شده را تصفیه و آن را تا ابعاد نانومتری ریز می‌کنند.

ماندگاری روش نانوفت بیشتر و نتایج آن بهتر است و به مراتب، تزریق چربی به روش نانوفت بیشتر از روش میکروفت هزینه دارد.

☆موضع تزریق چربی

موضعی که چربی به آن تزریق می‌شود، در تعیین هزینه‌ چربی نقش زیادی دارد. برای مثال هزینه‌ فرم‌ دهی به گونه بالا است؛ چرا که حجم چربی لازم برای تزریق به گونه زیاد است، درحالی که به خط خنده کمتر چربی تزریق می‌شود. متعاقباً تزریق به گونه زمان زیادی می‌برد.

☆دستمزد پزشک و هزینه کلینیک

معمولاً هزینه‌ کلینیک و دستمزد پزشک بسته به خدماتی که کلینیک موردنظر ارائه می‌کند و میزان تخصص، تجربه و مهارت پزشک متفاوت است.

برخی پزشکان تا 6 ماه پس از جراحی، بیماران خود را به صورت رایگان ویزیت می‌کنند و برخی دیگر، هزینه دریافت می‌کنند.

☆عمل‌ های ترمیمی

از آنجا که چربی‌ های تزریق شده، جذب بدن می‌شوند و حجم خود را از دست می‌دهند، نیاز به تزریق‌ های مجدد وجود دارد.

گاهی نیز مراقبت‌ های پس از عمل به‌ درستی انجام نمی‌شود و چربی‌ ها حرکت کرده یا از بین می‌روند. در این مواقع نیز نیاز است که پزشک عمل ترمیمی انجام دهد و مجدداً چربی تزریق کند.

تزریق‌ های مجدد و عمل ترمیمی خود هزینه‌ های اضافی دارد.

جهت اطلاع پیدا کردن از هزینه های مربوط به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه با مشاوران و کارشناسان حرفه ی کلینیک تماس بگیرید با آنها گفت‌وگو داشته باشید از هزینه انجام هر کدام از روش های علمی بینی و تخفیفات ویژه این مرکز زیبایی اطلاعات کامل به دست آورید و با خیالی آسوده به انجام درمان مناسب بپردازید.

سوالات متداول تزریق چربی:

1_آیا تزریق چربی یک روش سودمند است؟

بافت چربی بسیار شکننده است و به راحتی از بین می رود.

روش های مختلفی برای قرار دادن این چربی ها وجود دارد که نتایج خوبی دارند.

2_آیا امکان جا به جا شدن سلول های چربی وجود دارد؟

سلول های چربی از بدن خود فرد گرفته می شود و بدن این چربی ها را به عنوان بافت زنده می پذیرد. بعد از تزریق چربی سلول های چربی خون به بافت های مجاور متصل می شوند و فرآیند خون رسانی را به این سلول ها انجام می دهند. این امر باعث می شود که سلول های چربی ثابت شوند و جا به جا نشوند.

3_خطرات تزریق چربی چیست؟

عوارض و خطرات بافت چربی نادر است.

اما عوارضی چون خونریزی، عفونت، ایجاد بافت اسکار و وجود یک سری ناهنجاری ها ممکن است در اثر تزریق بیش از حد چربی را مشاهده کنید.

4_هزینه تزریق چربی چقدر است؟

هزینه تزریق چربی به عوامل مختلفی از جمله آناتومی بدن بیمار و موضع دهنده چربی بستگی دارد.

5_در صورت افزایش یا کاهش وزن پس از تزریق  چربی چه اتفاقی می افتد؟

سلول های چربی همچنان در منطقه ای که منتقل و تزریق شده اند به حیات خود ادامه می دهند و مانند سایر بافت های چربی موجود در بدن رفتار می کنند.

این بدان معنی است که اگر مقدار قابل توجهی تغییر در  وزن  بدن ایجاد شود (چه وزن اضافه و یا کم شود)، این سلول ها می توانند افزایش یا کاهش  پیدا کرده  و بر نتایج کلی این روش تأثیر بگذارند.

به همین دلیل به بیماران توصیه می شود که قبل از انجام این متد درمانی، از نظر وزنی ثابت  باشند و این وزن را بعد از عمل حفظ کنند، تا بتوانند نتایج حاصله را مدت زمان طولانی تری حفظ نمایند.

در سال های اخیر سلول درمانی در جوانسازی پوست از جایگاه ویژه ای برخوردار شده است. سلول های بنیادی جدا شده از بخش های مختلف بدن همواره مورد توجه پژوهشگران بوده است.

سلول های بنیادی مشتق از بافت چربی( ADSC ) که نوعی سلول بنیادی مزانشیمی است که در مقایسه با مغز استخوان به وفور در بافت چربی انسان یافت میشود.

این سلول ها  با ترشح فاکتور های رشد سبب اثر بخشی در روند  تکثیر فیبروبلاست و کراتینوسیت می شوند  و در برخی تحقیقات نشان داده شده که (ADSC)  میتواند به سلول های اپی تلیال تمایز یافته و که می تواند سبب  بهبود در آسیب های پوستی و  روند پیری پوست شود.

6_چگونه تزریق چربی صورت در جای خود باقی می ماند و جابجا نمی شود؟

معمولاً بیماران از دکتر تزریق چربی خود درخواست می کنند که چربی از شکم، پهلو ها و ران ها برداشته شود، اما هر منطقه  که بافت چربی مناسب داشته باشد می تواند به عنوان سایت اهدا کننده باشد.

پس از شستشو و پردازش چربی حاصل از آسپیراسیون و تهیه ی چربی با ساختاری مناسب به نواحی مورد نظر که نیاز به افزایش حجم و تقویت بافتی دارند در ناحیه ای متفاوت از ناحیه ی برداشت تزریق می شود.

پزشک متخصص می داند که در کدام ناحیه و عمق پوست، چربی حاصله را تزریق نماید که پس از انتقال چربی، سلول های چربی به طور دائم در موقعیت جدید خود باقی بمانند.

7_در صورت پشیمانی از تزریق چربی چکار کنیم؟

بسیاری از افراد قبل از انجام این کار دوست دارند بدانند که آیا راه بازگشتی برای تزریق وجود دارد؟

برخی افراد نیز ممکن است به دلایل مختلفی مانند راضی نبودن از ظاهر، گلوله شدن چربی زیر پوست یا حتی گذر زمان از این کار پشیمان شوند.

امکان تخلیه چربی وجود دارد اما فرآیند پیچیده تری نسبت به تزریق آن دارد.

این کار باید توسط پزشک متخصص انجام شود، چون اگر درست انجام نشود ممکن است عفونت کرده یا ظاهر بدی پیدا کند. تخلیه چربی به کمک تزریق داروهای خاص یا لیپوساکشن انجام می‌شود.

8_آیا ممکن است بدن چربی تزریقی را پس بزند؟

با توجه به این‌ که چربی از بدن خود فرد گرفته می‌شود و به عامل خارجی نیاز نیست، اگر مراقبت‌ های بعد از عمل را به درستی انجام دهید، بدن چربی را پس نخواهد زد. البته سیگار کشیدن باعث می‌شود سلول‌ های کمتری زنده بمانند.

بهترین دکتر تزریق چربی:

نتایج تزریق چربی کاملا وابسته به تکنیک انجام آن و مهارت و تجربه پزشک متخصص پوست دارد. اگر پزشک در این امر تجربه کافی نداشته باشد، نتایج ماندگاری نخواهید داشت و بعد از یکی دو بار، اثر تزریق چربی کاملا از بین خواهد رفت.

انتخاب متخصص پوست و زیبایی در شهر های بزرگ شاید کار دشواری باشد زیرا تعداد زیادی از پزشکان در این حوزه فعالیت دارند.

اما با در نظر گرفتن ویژگی های زیر می توانید بهترین متخصص پوست را انتخاب کنید تا حجم چربی های از دست رفته را جبران کنید:

☆تخصص و مهارت پزشک در پزشکی زیبایی را مد نظر قرار دهید؛

☆بهترین کلینیک پوست کلینیکی است که محیطی آرام و تمیز داشته باشد؛

☆پزشک باید تجربه و نمونه کار های موفق بسیاری در زمینه تزریق های زیبایی داشته باشد؛

☆متخصص پوست خوب با در نظر گرفتن علم زیبایی شناسی، زیبایی طبیعی را برای فرد ایجاد می کند؛

☆بهترین متخصص پوست تهران برای معاینه مراجعه کننده زمان می گذارد و کار تزریق چربی و یا فیلر را با دقت انجام می دهد.

☆در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه شما می توانید به منظور مشاوره با متخصصان ما، ویزیت تزریق چربی داشته باشید تا پرسش های شما در این زمینه پاسخ داده شود.

تزریق چربی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه-تزریق چربی

نتیجه گیری:

آنچه در این مقاله بیان شد نکات کلی و مهمی بود که در زمان تزریق چربی باید به آن ها دقت داشت. داشتن اطلاعات کافی از تزریق چربی اولین قدم از انجام این عمل زیبایی می باشد.

در صورتی که با توجه به مطالب بیان شده تصمیم به انجام این عمل زیبایی گرفته‌اید، مرحله بعدی انجام مشاوره با متخصصان و پزشکان این حوزه میباشد. شما می توانید با پزشکان و متخصصان کلینیک زیبایی سعیدیه وقت مشاوره دریافت کنید.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی سعیدیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و بسته به شرایط بهترین روش برای تزریق چربی را انتخاب کنید و از آن بهره مند شوید.

انواع خدمات زیبایی پوست و مو در این کلینیک زیر نظر پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که میتوانید از این خدمات بهره مند شده و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید بدون آنکه عوارض جانبی برای شما به وجود آید و سلامتی شما به خطر بیفتد.

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان
کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی سعیدیه همدان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

08191011176

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 15 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicsaeedieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی سعیدیه همدان توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicsaeedieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://rubika.ir/clinic_elahieh

 

درباره‌ی خانم دکتر طاهریون

همچنین ببینید

عوارض تزریق ژل

تزریق ژل عوارض دارد؟

تزریق ژل عوارض دارد؟ امروزه یکی از رایج ترین اقداماتی که اشخاص به آن می‌ پردازند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *