آخرین خبرها

تزریق ژل عوارض دارد؟

تزریق ژل عوارض دارد؟

امروزه یکی از رایج ترین اقداماتی که اشخاص به آن می‌ پردازند را می‌توان تزریق ژل در نظر گرفت.

به نوعی می‌توان گفت اشخاص با استفاده از ژل به دنبال فرم دهی به نواحی مورد نظر خود هستند تا هر چه بیشتر زیبایی خود را تکمیل کنند؛ اما مسئله ای که در رابطه با این موضوع وجود دارد، این است که تزریق ژل گاهی وقت ها عوارضی را نیز به دنبال دارد.

از همین جهت پیشنهاد می‌شود قبل از پرداختن به چنین مسئله ای، حتما از عوارض تزریق ژل آگاه شوید و بعد تصمیم به انجام آن بگیرید.

بسیاری از عمل های زیبایی نظیر تزریق ژل، تزریق آنزیم، تزریق بوتاکس و … اصولا با عوارضی همراه است.

تزریق ژل در نواحی متعدد صورت و بدن یکی از اقدامات مربوط به زیبایی محسوب می شود. نظیر تمام عمل های زیبایی، تزریق ژل نیز ممکن است عوارضی را برای اشخاص به همراه داشته باشد.

البته ناگفته نماند موضوعاتی مانند تورم و کبودی در چند روز اول بعد از تزریق کاملا طبیعی است و جز عوارض محسوب نمی شود.

این عوارض اصولا در اشخاص مختلف به شیوه های متعددی بروز می‌کند.

در ادامه با ما در کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد همراه باشید تا با عوارض تزریق ژل و همچنین کلیه موارد آن بیشتر آشنا شوید.

مشاوره رایگان خدمات زیبایی 

کلینیک آراد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

تزریق ژل چیست؟

ژل‌ها شامل فرآورده‌های طبیعی یا مصنوعی هستند که برای رفع چین و چروک‌ها، بهبود انحنای سطحی (کانتور) یا حجم‌ دهی به پوست استفاده می‌شوند.

بسته به نوع ژل استفاده شده، نتیجه تزریق ژل می‌تواند از ۶ ماه تا ۲ سال ماندگار باشد. پر طرفدار ترین ژل‌ها از هیالورونیک اسید تهیه شده‌اند که یکی از اجزای ساختاری طبیعی پوست است.

تزریق ژل چگونه انجام می شود؟

چند سالی می­ شود که تزریق ژل برای جوانسازی پوست  و یا حجیم کردن ناحیه های مختلف صورت (لب، گونه، چانه و…) و بدن سر و صدای زیادی به پا کرده است.

ژل‌ها ترکیبی از مواد شیمیایی و زیستی هستند که با اخذ مجوز از سازمان جهانی غذا و دارو FDA، در سراسر جهان به منظورهای گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با تزریق اصولی و صحیح این فیلرهای پوستی در محل مناسب، می‌توان به سادگی حجم از دست رفته پوست صورت که باعث ایجاد چین و چروک شده است را بازگرداند.

تزریق ژل از جمله تکنیک های کم هزینه و بی‌خطر است و عوارض کمی نیز در بر دارد.

به همین علت هر ساله بیش از 1 میلیون خانم و آقا اقدام به استفاده از این روش درمانی جهت جوانسازی پوست خود می نمایند.

نحوه تزریق ژل به صورت زیر خواهد بود:

به صراحت می توانیم ذکر کنیم پس از تزریق بوتاکس ، فراگیرترین و محبوب ترین تکنیک جهت جوانسازی پوست، تزریق ژل است.

مرحله 1: ارزیابی و نقشه برداری صورت

در صورت انتخاب استفاده از ژل‌های تزریقی جهت بافت نرم، یک پزشک پرستار آموزش دیده، فرم صورت، رنگ پوست و ناحیه هایی از صورت شما را که بایستی تقویت شوند ارزیابی می‌کند.

نقاط فرورفته نظیر زیر چشم و یا نقاط کم حجم نظیر لب و فک می‌تواند به عنوان محل مناسب جهت تزریق ژل شناخته شود و از نقاط تحت درمان عکس گرفته شود.

مرحله 2: پاکسازی و بی‌حسی

خوب است بدانید که تزریق ژل تکنیکی بدون درد نیست. محل تزریق با یک پنبه آغشته شده به محلول ضد باکتری تمیز می‌شود.

بعد با استفاده از یک کمپرس یخ، پماد بی‌حس کننده یا تزریق ماده بی‌حسی موضعی اقدام به بی‌حس نمودن نقاط مورد نظر به منظور کاهش میزان درد در قسمت تزریق می‌نمایند.

مرحله 3: تزریق

تزریق هر نقطه اصولا فقط چند ثانیه طول می‌کشد و بعد پزشک متخصص اقدام به ماساژ و ارزیابی نتایج می‌کند تا در صورت لزوم، فیلر بیشتری تزریق شود.

بسته به تعداد قسمت های مورد درمان، کل فرایند احتمال دارد 15 دقیقه یا حداکثر یک ساعت طول بکشد.

مرحله 4: دیدن نتیجه و پاکسازی

زمانی که نتایج از نظر پزشک و زیباجو مورد رضایت واقع شد، علامت‌هایی که با مارک مشخص شده بودند پاک می‌شود.

شاید یک بسته یخ جهت کاهش تورم و کاهش ناراحتی به شما توصیه شود.

اگرچه ممکن است ناحیه های تحت درمان برای یک یا دو روز کمی حساس باشند، اما اصولا آنقدر دردناک نیستند که به مصرف داروهای مسکن احتیاج باشد.

ژل های تزریقی به بدن چند دسته هستند؟

ژل‌های تزریقی، موادی هستند که بعد از ورود به بدن، برای رفع چین و چروک‌ها، افزایش حجم و همچنین بازگرداندن طراوت از دست رفته به پوست، تاثیر گزار خواهند بود.

این فیلر‌ها به صورت شما ظاهری یک دست می‌بخشند و همچنین در تزریق ژل گونه، لب‌ها، سینه و باسن سبب افزایش قابل توجه حجم می‌شوند.

فیلر‌هایی بهبود دهنده کیفیت و بافت پوست را می‌توان در ۴ دسته متعدد قرار داد:

  • ژل‌های تزریقی از جنس کلاژن که به تحریک تولید کلاژن بیشتر در پوست منجر می‌شوند.
  • ژل‌های هیالورونیک اسید که ماده به کار رفته در ساخت آن‌ها به صورت طبیعی در بدن وجود دارد.
  • ژل‌های کلسیم هیدروکسی‌لاپاتیت که از ماده اساسی تشکیل دهنده استخوان‌ها تهیه می‌شوند.
  • ژل‌های پلی‌ال‌لاکتیک اسید که از مواد زیست سازگار و ترکیب‌های مصنوعی به وجود می‌آیند.

علل ایجاد عوارض بعد از تزریق ژل

ژل‌های مورد استفاده جهت استفاده در تزریق، انواع مختلفی دارند و کلیه آن‌ها از سازمان غذا و داروی آمریکا، تاییدیه لازم را گرفته اند؛

اما بعضی از آن‌ها از کیفیت و محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و بعضی دیگر به نسبت بی کیفیت به نظر می‌رسند. حال با در نظر گرفتن چنین مسئله ای، به بررسی عوارض تزریق ژل می‌پردازیم.

اگر شما تزریق ژل را به یک پزشک متخصص آگاه یا یک جراح پلاستیک ماهر که از آناتومی قسمت مورد نظر شما به خوبی آگاه است بسپارید، عوارض خاصی برای شما پیش نخواهد آمد و تنها چیزی که تجربه خواهید کرد، درد، قرمزی و کمی تورم است که این مسئله کاملا طبیعی و عادی است و عموم اشخاصی که این کار را انجام می‌دهند، با چنین چیزی روبرو می‌شوند.

همچنین بایستی متذکر شد که این موارد نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع می‌شوند. برای نمونه هرگونه کبودی ایجاد شده اطراف ناحیه تزریق، تورم و قرمزی حداکثر تا دو هفته به صورت کامل خوب می‌شوند.

یکی از مسائلی که می‌تواند پایه گذار عوارض تزریق ژل باشد، هزینه تزریق ژل است.

ممکن است برای شما سوال پیش آید که عوارض تزریق ژل چه ربطی به مسئله ای چون هزینه این کار دارد؟

در رابطه با پاسخ به این پرسش باید گفت که در بسیاری از مواقع، اشخاص برای کاهش هزینه‌های خود در خواست استفاده از ژل و موارد ارزان و غیرمجاز را می‌دهند؛ این کار را به دست اشخاص نا بلد و غیر حرفه ای که هیچ آموزشی ندیده اند، می‌سپارند.

برای مثال امروزه در آرایشگاه ها و سالن‌های زیبایی، اشخاص زیادی هستند که به این موضوع اقدام می‌کنند، در صورتی که تزریق ژل یک شیوه و اقدام از اقدامات پزشکی به حساب می‌آید و سپردن آن به دست اشخاصی به غیر از متخصصین و پزشکان فعال در آن زمینه، اشتباه بزرگی خواهد بود.

معایب و عوارض تزریق ژل به صورت

تا به اینجا عامل اصلی جهت عوارض تزریق ژل را خدمت شما عرض کردیم؛ اما عوارض تزریق ژل، موارد دیگر را نیز در بر دارد.

از همین جهت در ادامه عوارض احتمالی را خدمت شما ذکر خواهیم کرد تا از این مسئله آگاه شوید.

البته توجه داشته باشید که کلیه عوارض تزریق ژل احتمالی هستند و نمی‌توان گفت برای هر شخصی که به این شیوه می‌پردازد، پیش می‌آید.

گاهی اوقات جهت تزریق از ژل‌هایی استفاده می‌کنند که منبع غیرانسانی دارند.

برای نمونه می‌توان به ژلی اشاره داشت که از کلاژن گاو به دست می‌آید؛ از همین جهت پیشنهاد می‌شود جهت جلوگیری از ایجاد حساسیت پس از تزریق ژل، حتما کمی از آن بر روی بدن شخص تست شود.

پزشک با انجام چنین کاری مطمئن می‌شود که شخص حساسیت به کلاژن گاو دارد یا خیر!

اگر بعد از تست، جواب مطلوبی گرفته شد، پزشک می‌تواند از ژل جهت هر قسمتی که مد نظر دارد، استفاده کند.

  • عفونت

از عوارض تزریق ژل می‌توان به عفونت کردن نواحی اشاره کرد. در بیشتر مواقع پیش آمده است که شخص تزریق ژل را انجام داده و هیچ مشکلی در آن لحظه وجود نداشته است؛ اما بعد از گذشت مدت زمانی، ناحیه تزریق ژل با عفونت مواجه می‌شود که گاهی اوقات مقدار عفونت به حدی زیاد است که شخص به جراحی احتیاج پیدا می‌کند تا عفونت ایجاد شده تخلیه شود.

  • جوش بعد از تزریق

گاهی اوقات شما بعد از تزریق ژل، پیرامون ناحیه‌ای که تزریق ژل انجام شده، جوش‌های ریز و درشتی را مشاهده خواهید کرد.

شما می‌توانید در رابطه با این مسئله با پزشک خود صحبت کنید و با پیشنهاد او از محلول و کرم‌های مناسب برای برطرف کردن این مشکل استفاده کنید.

  • عدم تقارن

ناهماهنگی و عدم تقارن در نواحی، مورد دیگری به حساب می‌آید که می‌توان آن را از عوارض تزریق ژل در نظر گرفت. این مسئله در بسیاری از مواقع و در بسیاری از شرایط برای داوطلبان رخ می‌دهد و عامل آن را می‌توان بی دقتی پزشک مربوطه در هنگام تزریق در نظر گرفت.

  • خونریزی، تورم و کبودی

از رایج ترین عوارض تزریق ژل نیز می‌توان به مواردی نظیر خونریزی، کبودی و تورم اشاره کرد که این موارد خیلی عجیب، غریب و دور از انتظار نیستند و نباید نگرانی از بابت آن‌ها داشته باشید؛ چرا که بعد از گذشت مدت زمانی مانند یک تا دو هفته به صورت کامل برطرف می‌شوند.

  • جابجایی ژل در بدن

یکی از عوارض تزریق ژل که می‌تواند نسبت به دیگر عوارض، مشکلات بیشتری را پیش آورد، جابه‌جایی ژل از محلی به محل دیگر است.

این مسئله گاهی اوقات موجب می‌شود که بعضی از نواحی فلج شوند و مشکلات بسیار دیگری را نیز به دنبال داشته باشند.

البته بایستی متذکر شد که این مشکل نیز بعد از مدتی رفع می‌شود و جای نگرانی خاصی ندارد؛ اما به هر حال بهتر است در صورت روبرو شدن با چنین مشکلی، مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید تا فرآیند درمان و بهبودی هر چه زودتر شروع شود تا نتایج بهتری بگیرید.

  • تخریب بافت پوست

گاهی اوقات پوست اشخاصی که تزریق ژل انجام داده اند، تخریب می‌شود؛ همچنین علاوه بر بافت پوست، می‌توان به بافت‌های تزریق شده نیز اشاره داشت.

این مسئله می‌تواند علت های مختلفی داشته باشد که از جمله عوامل می‌توان به حساس بودن پوست یا بی کیفیت بودن ژل مورد استفاده جهت تزریق اشاره کرد.

  • التهابات پوستی

عارضه احتمالی دیگر که امکان دارد برای شخص پیش آید، ایجاد التهابات پوستی و بافت‌های تزریق شده است، که به صورت شما بر روی نواحی تزریق ژل صورت گرفته، التهابات بسیاری نظیر تاول‌های ریز و درشت را مشاهده خواهید کرد.

لازم به ذکر است که بی توجهی به این مسئله، موجب عفونت پس از تزریق ژل می‌شود و می‌تواند مشکلات متعددی را برای شخص به وجود آورد.

بنابراین بهتر است در صورت روبرو شدن با چنین مشکلی، سریعا شرایط را با پزشک خود در میان بگذارید تا در مدت زمان کوتاهی، مشکل رفع شود.

  • قرمزی پوست

قرمز شدن و قرمز ماندن پوست برای مدتی، از سایر عوارض تزریق ژل به حساب می‌آید. البته این عارضه نیز چندان عجیب و دور از انتظار نیست و برای بسیاری از اشخاص پیش می‌آید.

بهتر است در چنین مواقعی با پزشک خود صحبت کنید تا بررسی‌های مورد نیاز صورت گیرد. این مسئله موجب می‌شود از رخ دادن بسیاری از مشکلات پیشگیری شود.

  • حساسیت

حساسیت پس از تزریق ژل، عارضه دیگری به حساب می‌آید که امکان دارد برای شما بعد از تزریق ژل پیش آید.

حساسیت می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که رایج ترین آن حساسیت به ژل مورد استفاده در تزریق است. از همین جهت پیشنهاد می‌شود از پزشک خود بخواهید که ژل را در ابتدا برای شما تست کند و مطمئن شود که بدن شما نسبت به این ژل حساسیت ندارد و واکنش خاصی نشان نمی‌دهد.

این دست از عوارض، بیشتر برای اشخاصی پیش می‌آیند که قسمتی از صورت خود را ژل زده اند.

تزریق ژل تنها برای صورت نیست و امکان تزریق آن به بعضی از ناحیه‌های بدن نیز وجود دارد که می‌توان به سینه، باسن، واژن و غیره… اشاره کرد.

دقت داشته باشید که تزریق برای هر یک از قسمت ها، از معایب و فوایدی برخوردار است؛ البته مزیت اساسی این تزریق را می‌توان زیبایی در نظر گرفت.

تزریق ژل
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-تزریق ژل

✓عوارض تزریق ژل به سینه

یکی دیگر از نواحی هایی که جهت فرم دهی و حجیم سازی آن از ژل استفاده می‌شود، می‌توان به سینه اشاره کرد. به نوعی می‌توان گفت تزریق ژل به سینه یک گزینه مناسب برای خانم هایی به حساب می‌آید که سینه‌های کوچکی دارند و می‌خواهند که سینه‌های خوش فرم و برجسته‌ای داشته باشند. مسلما جهت چنین هدفی، می‌توان از پروتز سینه نیز استفاده کرد، اما بنا به دلایلی بعضی از بانوان چنین شیوه‌ای را نمی‌پسندند و ترجیح می‌دهند که از تزریق ژل جهت بزرگ کردن سینه‌های خود استفاده کنند.

نکته‌ای که بایستی در رابطه با تزریق ژل به سینه بدانید، این است که این روش ماندگاری بالایی ندارد و هزینه به نسبت بیشتری را برای شما به دنبال خواهد داشت؛ ولی از آنجایی که فرم دهی مناسب و پروسه آسانی دارد، مورد حمایت قرار گرفته است.

مزیت‌های تزریق ژل به سینه را می‌توان مواردی چون عدم ایجاد هرگونه زخم و اسکار، عدم احتیاج به بیهوشی، عدم احتیاج به بستری شدن و عدم احتیاج به مراقبت‌های ویژه در نظر گرفت.

در رابطه با عوارض تزریق ژل به سینه می‌توان مواردی چون احساس درد و سفتی سینه، کبودی و کوفتگی و ناراحتی در قفسه سینه را نام برد.

همچنین حساسیت پس از تزریق ژل یا عفونت پس از تزریق ژل نیز از سایر عوارضی محسوب می‌شوند که امکان دارد برای شخص پس از تزریق به وجود آید؛ البته نگران نباشید، چرا که این مشکل به ندرت و به احتمال بسیار کم ایجاد می شود، ولی از آنجایی که باید به صورت کامل از همه شرایط مطلع باشید، این موارد را نیز نام بردیم.

✓عوارض و مزایای تزریق ژل به واژن

تزریق ژل به واژن را می‌توان یکی از مناسب ترین و محبوب‌ترین شیوه‌ها جهت جوان‌ سازی واژن در نظر گرفت. این نوع از تزریق امروزه به دلیل رضایتی که از دیگر بانوان به دست آمده، محبوبیت بسیاری پیدا کرده است و شاهد آن هستیم که اشخاص بسیاری به آن بپردازند.

با تزریق ژل، واژن یک خانم جوان، خوش فرم و حجیم می‌شود که این مسئله می‌تواند بر لذت بیشتر جنسی و سلامتی شخص تاثیر داشته باشد.

این نوع از تزریق ژل نیز مزایا و معایبی دارد که آگاه شدن شما از آن‌ها موجب می‌شود که بهترین تصمیم را در برای انجام این تزریق بگیرید.

  • مزیت‌های تزریق ژل به واژن
  • این سبک از تزریق، راحت ترین شیوه برای جوان‌سازی محسوب می‌شود که عارضه جدی برای آن وجود ندارد.
  • فرد می‌تواند پس از تزریق ژل، روند عادی و روزانه خود را سپری کند.
  • نیازی به بستری شدن ندارد.
  • جراحی و برشی صورت نمی‌گیرد.
  • برطرف کردن افتادگی و چین‌وچروک‌های واژن،
  • حجیم شدن و موثر در بهبود فرورفتگی واژن،
  • موثر بر سفید و روشن شدن پوست واژن.

با توجه به مزیت‌هایی که جهت تزریق واژن گفته شد، شاهد آن هستیم که تعدادی از بانوان به انجام آن اقدام کنند؛

اما بدون شک می‌دانید که هر روش زیبایی از معایبی نیز برخوردار خواهد بود.

آشنایی شما با این دست از معایب، به شما کمک می‌کند تا درست ترین تصمیم را در راستای تزریق ژل به واژن بگیرید.

  • آشنایی با عوارض تزریق ژل به واژن

از جمله عوارض تزریق ژل به واژن، می‌توان عفونت‌های زنانگی را در نظر گرفت.

این عارضه از مجموعه مشکلاتی محسوب می‌شود که بایستی حتما برای برطرف سازی آن به پزشک متخصص خود مراجعه کنید تا با استفاده از داروهای تجویز شده هر چه سریعتر فرآیند درمان را پشت سر بگذارید.

علاوه بر عفونت، امکان ایجاد مشکلات دیگر، اعم از دردهای شدید، سفت شدن نواحی تزریق شده، التهاب، تورم، کبودی، ایجاد حساسیت و غیره… نیز وجود دارد.

پیشنهاد می‌شود در صورت روبرویی با چنین مشکلاتی، سریعا به پزشک خود مراجعه کنید و مشکل پیش آمده را با او در میان بگذارید.

عوارض تزریق ژل در کلینیک های نامعتبر

همانطور که پیش تر نیز عرض کردیم، در صورت انتخاب کلینیک نامعتبر احتمال دارد در کنار بعضی عوارض جانبی ناچیز که اصولا پس از تزریق به وجود می‌آیند خسارات جبران ناپذیری را به پوست خود وارد کنید.

در صورت انتخاب فیلر نامتناسب با هدف تزریق شما، تزریق حجم کم یا بیش از حد ژل، انتخاب ناحیه اشتباه جهت تزریق، استفاده از تکنیک‌های ضعیف جهت تزریق ممکن است بعضی مشکلات جانبی را برای مراجعه کننده فراهم آورد که از جمله آنها می‌توان به ایجاد عفونت، التهابات پوستی، ضربه به دیواره عروق و یا اعصاب، جابجایی ژل از محل تزریق و غیره… اشاره کرد.

آیا عوارض تزریق ژل قابل درمان است؟

پاسخ به این پرسش مثبت است.

در بیشتر مواقع بسیاری از عوارض جانبی تزریق ژل با گذشت زمان، به مرور و با رعایت دستورالعمل‌های پزشک متخصص رفع می‌شود.

ولی گاها بنا به علت هایی چون انتخاب برند اشتباه، بی دقتی پزشک، تزریق نادرست و بسیاری از عوامل دیگر، بعضی عوارض جانبی چون عفونت، عدم تقارن، گلوله گلوله شدن ژل زیر پوست، نکروز بافتی وغیره … ایجاد می‌شود و به همین علت مراجعه کننده درخواست تخلیه ژل و بهبود عوارض ناشی از آن را می‌نماید.

تخلیه ژل بسته به مقدار ژل تزریقی، نوع ژل، مدت زمانی که از تزریق ژل گذشته است متغیر است.

در شرایطی که بلافاصله بعد از تزریق، شخص درخواست تخلیه ژل نماید شاید به علت تورم قسمت تزریق پزشک به درستی مکان‌های مورد احتیاج جهت تخلیه ژل را تشخیص ندهد و سبب بروز عوارض جانبی شدیدتر گردد.

جهت از بین بردن اثر بعضی ژل‌ها نظیر هیالورونیک اسید نیز از آنزیم‌های حل کننده ژل نظیر هیالورونیداز استفاده می‌کنند.

در کل صلاح است از همان ابتدا کار تزریق ژل را به یک پزشک معتبر بسپارید تا از بروز عوارض جانبی نیز تا حدود زیادی کاسته و احتیاجی به تخلیه ژل نیز نداشته باشید.

نتایج تزریق ژل چه هنگامی قابل مشاهده است و چقدر ماندگاری دارد؟

نتایج تزریق ژل اصولا بلافاصله بعد از جلسه‌ی درمانی قابل مشاهده است.

طی ۲ الی ۴ هفته بعد، شرایط پوست به تدریج بهتر و بهتر می‌شود.

در صورت کلی ژل‌ها بین ۹ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارند. ماندگاری نتیجه به شرایط خود بیمار و همچنین محصول استفاده شده بستگی دارد.

بعضی از ژل‌ها بسیار کوتاه اثرند (مثل ژل‌های کلاژنی)، بعضی ماندگاری متوسطی دارند (مثل ژل‌های هیالورونیک اسید) و بعضی هم دائمی هستند (مثل ژل‌های مصنوعی).

آیا تزریق ژل برای شما مناسب است؟

گفتیم که تزریق ژل یکی از مناسب ترین راه‌های جوانسازی پوست است؛ اما بایستی در نظر داشته باشید که شاید یک روش دیگر برای شما تاثیرگذار تر باشد.

روش‌های بسیاری برای جوانسازی و زیباسازی پوست وجود دارد که همه مزایا و معایب خود را دارند.

روش‌های جراحی نظیر لیفت پوست، روش‌های غیر تهاجمی نظیر هایفوتراپی یا اندولیفت و روش‌های تزریقی مانند تزریق چربی و بوتاکس از جمله‌ی این موارد هستند.

کاندیدای نامناسب تزریق ژل

در وضعیتی که هرکدام از موارد زیر در مورد شما صدق می‌کند، کاندیدای مناسبی جهت تزریق ژل نیستید:

  • عفونت پوستی فعال در نزدیکی قسمت تزریق
  • حساسیت یا آلرژی به ژل‌های تزریقی یا لیدوکائین
  • بارداری یا شیردهی

همچنین به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • از تزریق ژل نباید به صورت همزمان با روش‌های جوانسازی لیزری (مثل اندولیفت یا هایفوتراپی) در یک ناحیه استفاده کرد.
  • کسانی که از بیماری‌های خود ایمنی رنج می‌برند بهتر است تزریق ژل انجام ندهند.
  • ورزشکاران حرفه‌ای بایستی در نظر داشته باشند که تزریق ژل شاید تست دوپینگ را مثبت کند.

کاربردهای استفاده از ژل تزریقی

بیشتر کسانی که دچار چین و چروک در صورت خود می‌شوند، استفاده از فیلرهای پوستی را جهت بر طرف کردن چین و چروک و پر کردن صورت خود انتخاب می‌کنند.

در حقیقت تزریق پرکننده‌های پوستی یک راه حل غیر تهاجمی برای مردان و زنانی است که می خواهند علائم پیری را به خصوص در صورت خود کاهش دهند.

اثر ژل‌ بر صورت بسیار زیاد و چشمگیر است و با قدرتی بالا چین و چروک‌ها را به درستی از بین می‌برد.

همانگونه که گفته شد تزریق ژل علاوه بر جوانسازی پوست، کاربردهای دیگری نیز دارد.

بیشتر کاربردهای استفاده از ژل های تزریقی توسط سازمان دارو و غذای ایالات متحده آمریکا (FDA) تایید شده‌اند؛ اما بعضی از آن‌ها نه.

در ادامه به معرفی کاربردهای مجاز تزریق ژل می‌پردازیم:

کاربرد تایید نشده استفاده از ژل های تزریقی توسط FDA

بایستی گفت عدم تایید سازمان دارویی آمریکا از یک روش درمانی، علت بر نامناسب بودن یا پر خطر بودن آن نیست، بلکه این سازمان بر اساس دستورالعمل‌های خاصی که تدوین نموده است، بعضی از روش‌های درمانی یا مراقبت از زیبایی را تایید نمی‌کند.

در صورت کلی قوانین FDA توسط بیشتر پزشکان دنیا تایید می‌شود و بنابراین صلاح است از این قوانین پیروی نماییم:

  • تزریق ژل به درون رباط، عضله، تاندون، و درون استخوان
  • بزرگ کردن باسن با تزریق ژل
  • تزریق به ران پا جهت حجم دهی
  • تزریق ژل جهت افزایش حجم سینه‌ها

کاربرد ژل های تزریقی مورد تایید FDA

  • جوانسازی دست‌ها: یکی از بهترین و جالب‌ترین کاربردهایی که می‌توانیم جهت تزریق ژل بیان نماییم جوانسازی پوست مناطقی مانند روی دست‌ها می‌باشد.
  • رفع چین و چروک‌ها: با تزریق ژل به راحتی می‌توان چین و چروک ایجاد شده بر روی پوست، خط خنده، خطوط اطراف لب و بینی، خط پیشانی و خط اخم را از بین برد.

    .تزریق ژل در خط اخم

  • حجم دهی با استفاده از ژل: یکی دیگر از کاربردهای تزریق ژل استفاده برای افزایش حجم لب، برجسته کردن گونه و چانه می‌باشد.
  • زیباسازی بینی: دیگر کاربرد پرطرفداری که تزریق ژل دارد، اصلاح فرم بینی بدون نیاز عمل جراحی می‌باشد.
  • حجم دادن به صورت: می دانیم که بیشترین علت ایجاد چین و چروک و پیری پوست، کم کردن حجم چربی است و اصولا این کاهش حجم در پیرامون گونه‌ها، پلک‌ها و لب‌ها ایجاد می‌شود. یکی از اثر گذار ترین و بهترین روش‌های بازگرداندن حجم به صورت، تزریق ژل است. علاوه بر آن می‌توان با این روش گودی و سیاهی دور چشم، افتادگی پوست صورت و گردن وغیره… را نیز رفع کرد.

مراقبت‌های قبل از تزریق ژل

پس از این که تصمیم به تزریق ژل گرفتید، بایستی با کلینیک تماس حاصل فرمایید و جهت مشاوره با پزشک متخصص وقت بگیرید.

در جلسه‌ی مشاوره، پزشک مراحل و مراقبت‌های پس از تزریق ژل را به صورت کامل توضیح می‌دهد. اگر پرسشی داشته باشید، می‌توانید در همان جلسه از پزشک بپرسید. معاینه‌ی دقیق و دریافت سوابق پزشکی از سایر مواردی هستند که در جلسه‌ی مشاوره انجام می‌شوند.

پیش از تزریق ژل بایستی موارد زیر را رعایت کنید که در کلینیک‌ هم به شما توضیح داده خواهد شد:

  • حداقل ۱۰ روز قبل از تزریق ژل از مصرف آسپیرین، داروهای ضد التهابی (نظیر ایبوپروفن، ژلوفن و ادویل)، روغن ماهی، ویتامین E و هرگونه ویتامین یا دارویی که سبب افزایش احتمال خونریزی در شما می‌شود، خودداری کنید.
  • حتماً داروهای مصرفی (درمانی، ویتامینی یا گیاهی) خود را با پزشک چک کنید تا خدایی نکرده عارضه‌ای برایتان پیش نیاید.
  • حداقل تا ۲۴ ساعت پیش از تزریق ژل نوشیدنی‌های الکلی مصرف نکنید. الکل سبب افزایش احتمال خونریزی و کبودی می‌شود.
  • تا ۲ هفته پیش از تزریق ژل درمان‌های دندانی (شامل جرم‌گیری) انجام ندهید.
  • تزرق ژل درد ندارد ولی جهت پیشگیری از هرگونه درد یا ناراحتی، می‌توانید ۱ ساعت پیش از مراجعه به کلینیک استامینوفن استفاده کنید.
  • در روز جلسه‌ی درمانی، با صورتی پاک به کلینیک مراجعه کنید. از استفاده، لوازم آرایشی و کرم‌های مرطوب کننده خودداری کنید.
  • پیش از تزریق ژل غذایی سبک بخورید.
  • بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از تزریق ژل امکان کبودی یا تورم وجود دارد. جوری برنامه ریزی کنید که فعالیت‌های ورزشی نداشته و در رویدادهای خاصی شرکت نکنید.
  • اگر سابقه‌ی تبخال زدن (ابتلا به ویروس هرپس سیمپلکس) دارید، حتماً در جلسه‌ی مشاوره به پزشک بگویید. احتمال دارد برای پیشگیری از تبخال احتیاج باشد که دارویی استفاده کنید. اصولا تزریق ژل سبب تبخال نمی‌شود، ولی همیشه پیشگیری بهتر از درمان است

مراقبت های بعد از تزریق ژل

تزریق ژل روشی ایمن، اثر گذار و بدون دردسر جهت جوانسازی پوست است.

این روش کم‌ تهاجمی و مقرون به صرفه، احتیاجی به بی‌هوشی عمومی نداشته و دوره‌ی نقاهت یا ریکاوری بسیار ساده ای دارد.

به عنوان مراجعه کننده تزریق ژل، بایستی از وقایع و مراقبت‌های پس از تزریق ژل اطلاع داشته باشید.

اگر تزریق ژل کرده‌اید یا قصد انجام آن را دارید، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  • در روز مراجعه به کلینیک از لباس‌های گشاد و راحت استفاده کنید.
  • تزریق ژل بایستی در محیط درمانی نظیر بیمارستان یا کلینیک و در اتاق‌های جراحی مناسب صورت بگیرد.
  • با صورتی کاملاً پاکیزه به کلینیک مراجعه کنید. از لوازم آرایشی و کرم مرطوب کننده استفاده نکنید و پیش از مراجعه به کلینیک صورت خود را بشویید.

✓ساعت اول بعد از تزریق ژل

بلافاصله پس از تزریق ژل احتمال دارد کمی قرمزی، کبودی، تورم، حساسیت به لمس یا خارش در پیرامون محل‌های تزریق احساس کنید.

از خاراندن، ماساژ دادن و دست زدن به مناطق تزریق پرهیز کنید.

این عوارض طبیعی هستند و اصولا طی چند ساعت یا حداکثر چند روز رفع می‌شوند. اگر علایم ذکر شده تا ۳ روز رفع نشدند، با کلینیک تماس بگیرید.

  • اصولا پس از تزریق ژل احساس درد نمی‌کنید یا درد بسیار خفیف است. جهت تسکین درد نباید از داروهایی نظیر آسپیرین یا داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی نظیر ایبوپروفن یا ژلوفن استفاده کنید. این داروها سبب خونریزی و کبودی می‌شوند. به جای آن‌ها می‌توانید از استامینوفن استفاده کنید.
  • جهت بر طرف کردن کبودی از کمپرس آب سرد استفاده کنید : اصولا تزریق ژل یک درمان کم عارضه است؛ اما همچون دیگر درمان های زیبایی در این درمان نیز بیمار بعضی عوارض را مشاهده خواهد کرد. کبودی یکی از این عوارض است.
  • کمپرس سرد به کم شدن کبودی کمک بسیاری می کند. علاوه بر این، اصولا کرم ها و پمادهای حاوی عصاره گیاه آرنیکا یا مکمل بروملائین نیز در کم کردن کبودی اثرگذار هستند. استفاده از عصاره آرنیکا جهت رفع کبودی در سراسر دنیا مرسوم است و بدون نسخه نیز در داروخانه ها به فروش می رسد.
  • پزشک با مشاهده شرایط بیمار، احتمال دارد داروها یا پمادهایی را جهت بهبود سریع تر عوارض تجویز کند. گاهی در بعضی کلینیک ها، همراه با پیشنهاد های ضروری، داروهای مورد نیاز نیز در اختیار بیمار قرار داده می شود. لازم است که بیمار در استفاده از این داروها دقت و توجه کافی داشته باشد.
تزریق ژل
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-تزریق ژل

✓توصیه های بعد از تزریق ژل

  • سعی کنید که ناحیه تزریق ژل تا حد امکان بی‌حرکت باشند. اگر در سطح پوست برآمدگی وجود داشت، می‌توانید آن نواحی را ماساژ دهید. بسته به نوع ژل استفاده شده برای شما، احتمال دارد احساس کنید که پوست شما کمی سفت شده است. اصولاً طی یکی دو هفته این احساس رفع شده و پوست مجدداً نرم می‌شود.
  • اصلاح و آرایش صورت پس از ۱ هفته مجاز است : بلافاصله پس از تزریق ژل به ناحیه های صورت، اشخاص مجاز به آرایش و اصلاح صورت نیستند. اصولاً بعد از گذشت ۱ هفته به اشخاص اجازه آرایش و اصلاح صورت داده می شود. البته پس از تزریق ژل به دیگر نواحی می‌توانید آرایش کنید یا از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.
  • با شوینده های ملایم ناحیه تزریق را بشویید : جهت جلوگیری از عفونت ضروری است که نواحی تزریق تمیز و خشک نگه داشته شود. جهت شستن نواحی تزریق باید از شوینده های ملایم مخصوص پوست استفاده کرد تا التهابات و تحریکات پوستی به حداقل برسند. بعضی از شوینده ها شاید موجب تحریک پوست و ایجاد التهاب شوند. در کلینیک بین المللی پوست و مو آراد، پس از تزریق ژل، شوینده های مناسب به مراجعه کنندگان معرفی می شود.
  • گرم و سرد شدن شدید ناحیه تزریق اثرات درمانی را کاهش می دهد : پیش از برطرف شدن عوارضی از نظیر قرمزی، تورم و کبودی، نباید ناحیه درمان گرم شود. پس باید از آفتاب گرفتن، رفتن به سونا، سولاریوم، جکوزی و حمام گرفتن خودداری شود. سرمای شدید نیز اثرات درمانی را کم می کند و عوارض را شدیدتر می کند. به همین دلیل فعالیت هایی از نظیر اسکی، برف بازی، پاتیناژ و شنا در آب سرد ممنوع است. کمی صبور باشید و بعد از رفع عوارض، به انجام این فعالیت ها بپردازید.
  • ورزش و فعالیت های فیزیکی سنگین را مدتی کنار بگذارید : اصولاً اشخاصی که اقدام به تزریق ژل می کنند، پس از اتمام درمان از کلینیک مرخص می شوند و از روز بعد، به فعالیت های روزمره خود می پردازند. با این همه انجام ورزش و فعالیت های فیزیکی سنگین به مدت ۲ هفته ممنوع است؛ زیرا انجام این فعالیت ها سبب افزایش شدت کبودی و تورم می شود. در صورتی که شما ورزشکار حرفه ای هستید، حتما در زمینه زمان شروع فعالیت های خود با پزشک مشورت کنید.

پیشنهاد پزشک در رابطه با انجام ماساژها جدی گرفته شود :

پس از تزریق ژل به ناحیه خاص نظیر تزریق ژل به باسن، لب یا سینه، جهت توزیع یکنواخت ژل در نواحی تزریق، پیشگیری از تجمع خون مردگی و گلوله گلوله شدن ژل، پزشک انجام ماساژهای خاصی را پیشنهاد می کند.

ضروری است که بیمار نسبت به انجام این ماساژها توجه داشته باشد و آن ها را بر اساس دستورالعمل پزشک انجام دهد.

خوابیدن روی صورت بعد از تزریق ژل به صورت ممنوع است :

در شرایطی که ژل به قسمت های مختلف صورت تزریق شده است، اشخاص باید دقت کنند که در چند روز اول بعد از تزریق ژل، از خوابیدن روی صورت خودداری کنند.

خوابیدن روی صورت صبر فشار به ناحیه تزریق و کاهش کیفیت درمان می شود. پیشنهاد می شود که اشخاص صاف و رو به بالا بخوابند.

پوشیدن لباس مناسب پس از تزریق ژل در نتایج درمان موثر است :

بسته به نواحی تزریق ژل، مدتی بعد از جلسه درمان، فرد باید مراقب پوشش خود باشد. برای مثال، در تزریق ژل به سینه، جهت اینکه ژل به خوبی در نواحی درمان مستقر شود، بیمار مدتی پس از تزریق، باید از گن های فشرده یا سوتین های ورزشی استفاده کند یا پس از تزریق ژل به باسن، از پوشیدن شلوارهای تنگ دوری شود.

پوشیدن شلوار و شلوارک های تنگ موجب تمرکز ژل در یک نقطه و به هم ریختن فرم باسن می شود.

۹۸ درصد از آسیب‌های پوستی (پیری، چین و چروک‌ها و لک‌های پوستی) به علت قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می‌شوند.

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب برای حفظ سلامت پوست و پیشگیری از پیری بسیار مهم است.

یادتان باشد که هر ۴ ساعت یکبار بایستی کرم خود را تمدید کنید. همچنین بهتر است از کرم‌های ضد آفتاب با SPF بالای ۳۰ استفاده کنید.

✓تغذیه مناسب بعد از تزریق ژل

پیش از برطرف شدن کامل بی حسی لب از خوردن و آشامیدن دوری کنید.

اثرات بی حسی پس از تزریق ژل به لب، برای مدتی (حدود ۴۵ دقیقه) باقی می ماند. با توجه به اینکه در این مدت لب بی حس است، صلاح است از خوردن و آشامیدن پرهیز شود؛ به علت اینکه در چنین شرایطی امکان گاز گرفتگی وجود دارد و گاز گرفتگی لب، تاثیرات نامطلوبی بر نتایج درمان دارد.

نوشیدن مقدار کافی آب الزامی است :

پس از تزریق ژل، وجود آب کافی در بدن جهت دستیابی به بهترین نتیجه ضروری است. ترکیب بیشتر ژل ها، امروزه از اسید هیالورونیک است.

هیالورونیک اسید یک ماده قندی است که در بسیاری از بافت های بدن از نظیر غضروف ها و پوست وجود دارد. این ماده بعد از جذب آب حجیم می شود و به حالت ژله ای در می آید.

کمبود آب در بدن بر عملکرد ژل ها و فیلرهای پوستی اثرگذار است.

پس از تزریق ژل به تغذیه دقت کافی داشته باشید :

اصولاً توصیه می شود که اشخاص بعد از تزریق ژل از رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا شامل جو دوسر، لوبیا و سیب زمینی استفاده کنند.

در تزریق ژل به لب، حدود ۱ هفته پس از تزریق ژل از خوردن غذاهای داغ و نوشیدن مایعات داغ دوری شود. نوشیدن غذاهای داغ ماندگاری اثرات ژل را کم می کند.

مصرف الکل و استعمال دخانیات موجب افزایش التهاب و تورم می شود :

معمولا به افراد پیشنهاد می شود که حداقل به مدت ۱ هفته پس از تزریق ژل از استعمال دخانیات و نوشیدنی های الکی خودداری کنند.

استفاده از این مواد احتمال تورم و التهاب را افزایش می دهد. علاوه بر این ضروری است که بیمار چند روز قبل از انجام درمان استفاده از الکل و دخانیات را متوقف کند.

مزیت تزریق ژل چیست؟

با بالا رفتن استقبال عمومی از تزریق فیلرها به مناطق مختلف صورت و بدن، مردم بیشتر به دنبال کسب آگاهی هایی در مورد مزایا و عوارض این روش زیبایی هستند که در ادامه به مهمترین مزایای آن اشاره می‌کنیم:

  • فیلرها یا ژل‌ها کاربرد بسیار وسیعی در جوانسازی و پر کردن صورت خانم‌ها و آقایان دارند.
  • برای تمامی اشخاص بالای 18 سال کاربرد دارد.
  • روشی غیر تهاجمی و غیر جراحی است.
  • تزریق ژل را می‌توان در مطب یک پزشک متخصص حاذق انجام داد و احتیاج به بیمارستان و اتاق عمل نیست.
  • این روش احتیاج به بیهوشی ندارد و تنها بی حسی موضعی و موقتی (حداکثر 2 ساعته) کفایت می‌کند.
  • زمان بهبودی جهت تزریق ژل سریع است و بسیاری از اشخاص می‌توانند بلافاصله به محل کار یا فعالیت‌های مرتب خود برگردند.
  • ژل‌ها ماندگاری تقریباً خوبی خواهند داشت (اما دائمی نیستند)

بعد از تزریق خطر بسیار کمی ناشی از عوارض جدی یا عفونت‌ها متوجه اشخاص خواهد بود.

  • فیلرهای تزریقی را می‌توان مجددا شارژ نمود. به این معنی که می‌توان حجم بیشتری را به ناحیه مورد نظر اضافه کرد تا هنگامی که به نتیجه دلخواه برسید.
  • انتخاب ژل‌ها جهت جوانسازی، حجم دهی و یا زاویه سازی نسبت به جراحی پلاستیک تهاجمی ارزان‌تر است؛ بنابراین صرفه اقتصادی نیز دارد.

چگونه ایمنی تزریق ژل را بالا ببریم؟

جهت سپری کردن تزریق ژل با کمترین عوارض جانبی و بیشترین ایمنی، راهکار‌های ساده و مهمی وجود دارد که عمل کردن به آن‌ها، برای شما بسیار اثرگذار خواهد بود:

تزریق ژل را تحت نظر یک پزشک متخصص، ماهر، باتجربه و معتبر انجام بدهید. در غیر این صورت، بایستی منتظر ایجاد عارضه‌های جانبی بسیار زیاد در ظاهر خود باشید.

مطمئن شوید که این فعالیت برای شما در یک کلینیک تزریق ژل معتبر با تجهیزات کافی و به روز صورت می‌گیرد. به هیچ‌ عنوان این تزریق را در منزل و یا آرایشگاه انجام ندهید. این کار خطرات زیادی برای شما به دنبال خواهد داشت.

پیش از انجام تزریق، اطمینان حاصل کنید که از یک فیلر باکیفیت برای شما استفاده خواهد شد.

مارک فیلر و جنس آن را بپرسید و تحقیق مورد نیاز را در این زمینه انجام بدهید. استفاده از یک ژل بی‌کیفیت، عوارض تزریق ژل را تقویت می‌کند و نتیجه مطلوب  این فرآیند را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به صورت آنلاین به سراغ خرید فیلر‌ها نروید و این کار را به متخصصان کلینیک تزریق ژل واگذار کنید.

آن‌ها،هم کیفیت فیلر را بهتر تشخیص می‌دهند و هم راه‌های بهتری جهت خرید ژل می‌شناسند. شما بایستی حتما از فیلر‌های معتبر و تایید شده برای انجام این فعالیت بهره ببرید.

پیش از انجام کار، همه ریسک‌ها و عوارض جانبی احتمالی را با صحبت پزشک شناسایی کنید تا در هیچ زمینه‌ای غافلگیر نشوید.

از پزشک بخواهید که پیش از تزریق فیلر، یک تست آلرژی با همان فیلر برای شما انجام بدهد تا مطمئن شوید که خبری از واکنش‌های آلرژیک در بدن شما نخواهد بود.

سوابق دارویی و درمانی مربوط به گذشته خود را به صورت کامل با پزشک در میان بگذارید.

گاهی احتمال دارد حتی چند ماه پس از مصرف یک دارو، نتیجه مصرف آن هنوز در بدن شما باشند. این مسئله می‌تواند پیچیدگی‌هایی برای تزریق ژل به وجود بیاورد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم ؟

همان گونه که متوجه شدیم تزریق ژل دارای بعضی عوارض جانبی است که در اکثر مواقع با بعضی داروهای تجویزی پزشک و یا حتی بدون انجام هیچ کار خاصی با گذشت زمان برطرف می‌شوند ولی اگر چنانچه متوجه علائم عفونت شدید (تب، چرک یا پوست بسیار داغ و ملتهب) شدید که همچنان پس از گذشت چند روز و حتی با رعایت دستورالعمل‌های پزشک بهبود نیافتند باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

اگر بعد از تزریق ژل دچار بعضی مشکلات بینایی یا تنفسی شدید یا درد قابل توجهی داشتید که تسکین نمی‌یابد یا علائم دیگری را تجربه کردید که موجب ناراحتی یا نگرانی شما شد، فوراً به دنبال مراقبت‌های پزشکی و مراجعه به پزشک خود باشید.

هزینه تزریق ژل، شامل بیمه می شود؟

در قوانین وزارت بهداشت و درمان، هزینه خدمات پوستی و عمل‌های زیبایی شامل بیمه نمی‌شوند.

تزریق ژل یک متد زیبایی محسوب می‌شود و جهت هزینه تزریق ژل نیز بیمه تعلق نمی گیرد. بنابراین اشخاص متقاضی برای تزریق فیلر باید از هزینه شخصی خود جهت پرداخت هزینه فیلر صورت استفاده کنند.

داروهایی که متخصصان زیبایی برای مراقبت‌های پس از تزریق ژل تجویز می‌کنند، مجاز و مورد تائید وزارت بهداشت هستند و برای تهیه این داروها به سادگی می‌توان از خدمات بیمه‌گر درمانی خود استفاده نمود.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از هزینه تزریق ژل می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو آراد به صورت کاملا رایگان از طریق شماره های درج شده در انتهای مطلب تماس حاصل فرمایید

سوالات متداول زیبا جویان کلینیک آراد

در این مطلب قصد داریم پرسش و پاسخ تزریق ژل را با هم بررسی نماییم. بسیاری از افرادی که قصد دارند از ژل جهت افزایش حجم و جوانسازی استفاده نمایند سوالاتی در زمینه تزریق ژل دارند که ما همه آن ها را با عنوان پرسش و پاسخ تزریق ژل در قسمت زیر بررسی خواهیم کرد.

۱-آیا مشاوره با پزشک قبل از تزریق ژل ضروری است؟

بله لازم است زیرا پزشک خصوصیات صورت شما را مورد بررسی قرار می دهد و تقارن آن را مورد بررسی قرار می دهد و به شما پیشنهاد می کند که چه میزان و در چه نقاطی به تزریق ژل نیاز دارید.

پزشک هم چنین شما را از عوارض و مراقبت های قبل و بعد از تزریق آگاه خواهد کرد.

۲-ماندگاری تزریق ژل چقدر است؟

ژل ها ماندگاری متفاوتی دارند و با توجه به انواع آن ها بین شش ماه تا دو سال ماندگاری دارد.

مثلا ژل های بر پایه هیالورونیک اسید حدود شش ماه ماندگاری دارند.

این ماندگاری می تواند در افراد متفاوت مدت زمان های متفاوتی طول بکشد.

۳-آیا تزریق ژل عوارض جانبی عمده ای دارد؟

تزریق ژل به لب بسیار ایمن است و تنها عارضه های این روش کبودی و تورم است که پاسخ طبیعی بدن است و بعد از چند روز به طور طبیعی برطرف می شود.

عفونت و واکنش های آلرژیک بسیار نادر هستند که معمولا در اثر مراجعه به مراکز غیر قانونی و غیر بهداشتی به وجود می آید.

۴-دوران استراحت پس از تزریق ژل چه مدت است؟

تزریق ژل یک عمل سر پایی است و به استراحت بالینی نیاز ندارد.

معمولا افراد پس از تزریق می توانند عملکرد روزانه خود را ادامه دهند.

اما ممکن است کمی تورم و کبودی وجود داشته باشد که پس از دو روز رفع می شود.

۵-چه زمانی می توان نتیجه تزریق را مشاهده نمود؟

نتیجه تزریق بلافاصله پس از تزریق ژل قابل مشاهده است ولی در ابتدا ممکن است کمی تورم در محل تزریق ژل وجود داشته باشد که پس از یک روز برطرف می شود و نتیجه نهایی قابل مشاهده خواهد بود.

۶-مزایای تزریق ژل و پر کننده های مجاز کدامند؟

سهولت کاربرد

بدون نیاز به بی هوشی و تنها با بی حسی موضعی

بدون نیاز به جراحی

سرپایی بودن این تزریق

انواع مختلف ژل با توجه به نیاز و هزینه های مورد نظر

نتایج سریع و آنی

۷-آیا ممکن است ژل گلوله گلوله شود؟

خیر ژل های استاندارد و مورد تائید FDA همچین عوارض جانبی را ندارند و این ژل ها غیرقانونی و بعضا تقلبی هستند. این ژل ها ممکن است به عنوان ژل های چینی با قیمت ارزان به فروش برسند و استفاده از ان ها به هیچ وجه توصیه نمی شود.

۸-چه ژل هایی استاندارد هستند؟

از برند های معتبر ژل که در ایران نمایندگی دارند می توان به برند های زیر اشاره نمود:

ژل ژوویدرم ساخت لابراتور آلرگان امریکا

ژل آلیاکسین ساخت لابراتور IBSA کشور ایتالیا

ژل Staylage ساخت کشور فرانسه

ژل Teosyal ساخت کشور سوئیس

۹-آیا ممکن است ژل به صورتم نیاید؟ چه باید کرد؟

در ابتدا لازم است انتظارات خود را با پزشک در میان بگذارید و به مشورت های پزشک گوش کنید. به خاطر داشته باشید انتظارات واقعی داشته باشید.

اگر از تزریق ژل راضی نبودید باید در نظر داشته باشید ژل هایی مثل هیالورونیک اسید طی چند ماه جذب می شوند و یا حتی می توان با تزریق هیالاز آن ها را تجزیه نمود.

۱۰-مراقبت های بعد از تزریق ژل چیست؟

از سیگار کشیدن و مصرف دخانیات به مدت یک تا دو هفته دوری کنید.

شستن ملایم صورت بلامانع است.

از خارش و ماساژ ناحیه تزریق شده برای حداقل چهار ساعت بپرهیزید زیرا ژل در آن زمان فرم می گیرد.

برای تسکین درد و بهبود کبودی از پک حاوی یخ، آرنیکا و قرص حاوی بروملین استفاده نمایید.

برای دو روز بعد از تزریق روی قسمتی که ژل تزریق شده فشار وارد نکنید.

۱۱-مراقبت های قبل از تزریق ژل کدامند؟

از مصرف داروهای ضد انعقاد مانند آسپرین، ویتامین E و C از دو هفته قبل خودداری نمایید.

۱۲-چه افرادی از تزریق ژل نمی توانند استفاده نمایند؟

افراد دارای عفونت در منطقه تزریق

افراد مستعد به تشکیل گوشت اضافه و اسکار

زنان باردار یا شیرده

افراد دارای آکنه یا تاول در ان منطقه هستند.

بیماری های خود ایمنی و ضعف سیستم ایمنی مثل دیابت

افراد مبتلا به آلرژی به موارد موجود در ژل یا ماده بی حس کننده

افراد با سابقه سکته قلبی، خون لخته شده و ترومبوز ورید های عمقی

افراد با سابقه سکته مغزی

افراد مبتلا به سرطان

افرادی که قبلا ژل های دائمی تزریق کرده اند.

۱۳-آیا ژل را می توان با تزریق بوتاکس استفاده نمود؟

بله تزریق ژل همراه بوتاکس در چروک های عمیق بسیار موثر خواهد بود و ماندگاری بیشتری نیز خواهد داشت.

۱۴- از تزریق ژل برای چه مناطقی می توان استفاده نمود؟

از تزریق ژل می توان در نواحی مختلف صورت مثل لب، گونه، چانه، اطراف چشم، چروک های پیشانی و برای بالا بردن ابرو استفاده نمود.

نتیجه گیری

فیلر های پوستی همچون ژل جهت حجم دادن به ناحیه خاصی از بدن تزریق می شود. تزریق ژل یک روش کاملا بی عارضه می باشد اما همانند دیگر تکنیک های زیبایی دارای عوارض جانبی همچون تورم و قرمزی وجود دارد که این عارضه ها موقتی بوده و ظرف مدت زمان بسیار کوتاه رفع می شود.

اصولا عوارض تزریق ژل در شرایطی که برای شما پیش می آید که پزشک شما حاذق و توانا در تزریق ژل نباشد. در غیر این صورت عوارض تزریق ژل برای شما پیش نمی آید و هیچ گونه خطر و عوارضی شما را تهدید نخواهد کرد. بنابراین، باید در انتخاب پزشک خود دقت داشته باشید.

همچنین غیر از اینکه تخصص پزشک جهت تزریق ژل بسیار مهم است، نوع ژل هم اهمیت بالایی دارد. شما باید دقت داشته باشید که ژل هایی خوب هستند که در ابتدا بدن به آنها واکنش نشان ندهد. این ژل ها استاندارد هستند و هیچ گونه خطری ندارند.

ژل هایی که استاندارد هستند در بدن شما هیچ واکنشی نشان نمی دهند و با گذشت زمان در زیر پوست شما، دقیقا همان محلی که ژل را تزریق کرده اید، شکل منسجمی به خود می گیرند.

بعضی از ژل ها نیز در ابتدای تزریق، هیچ گونه واکنشی نشان نمی دهند و بعد از چند ماه عوارضی نشان می دهد.

به عنوان نمونه بعضی از آنها بعد از چند ماه حالت گلوله گلوله در زیر پوست پیدا می کنند. به همین دلیل شما باید در ابتدا از پزشک خود و نوع ژلی که برای شما تزریق می کند مطلع شوید.

بهترین گزینه جهت تزریق چربی به نقاط مختلف بدن کلینیک بین المللی و تخصصی پوست و مو آراد واقع در اصفهان است شما می توانید بدون هیچ گونه ناراحتی و استرس از به وجود آمدن عوارض بعد از تزریق به این کلینیک مراجعه کنید و به نتیجه دلخواه و مطلوب خود برسید.

مشاوره رایگان خدمات زیبایی 

کلینیک آراد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

Clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicarad.ir/cutb

تلگرام

https://t.me/cliniczibaeiiarad

گپ

https://gap.im

سروش

https://splus.ir/cliniczibaiiarad

ایتا

https://eitaa.com/cliniczibaiiarad

روبیکا

https://rubika.ir/clinicara

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/TiD1C4qR

لینک آپارات:https://aparat.com/v/cAfVQ

درباره‌ی خانم دکتر طاهریون

همچنین ببینید

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای چشم گربه ای

تزریق بوتاکس برای چشم گربه ای همیشه کسانی که به دنبال چشمانی کشیده و جذاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *