آخرین خبرها

نقاط تزریق بوتاکس زیر بغل

نقاط تزریق بوتاکس زیر بغل

زمانی که حرف از تزریق بوتاکس به میان می‌آید اغلب افراد به فکر روش‌های جوانسازی برای برطرف کردن چین و چروک در صورت می‌افتند اما تزریق بوتاکس می تواند کاربردهای درمانی دیگری را نیز با خود به دنبال داشته باشد برای مثال تزریق بوتاکس برای درمان دردهای میگرنی و کاهش تعرق دست و پا و زیر بغل نیز می‌تواند کاربردهای دیگر تزریق بوتاکس باشد، بوتاکس در واقع نوعی سم به نام بوتولونیوم می باشد اما تزریق آن به شکل بوتاکس خطری را برای بدن ایجاد نخواهد کرد.

در این مقاله ما می خواهیم در خصوص نقاط تزریق بوتاکس زیر بغل و کاهش تعرق در زیر بغل صحبت کنیم، آیا واقعاً تزریق بوتاکس زیر بغل می تواند سبب کاهش تعریق شود؟ آیا تزریق بوتاکس برای کاهش تعرق در بدن خطرناک است یا خیر؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به تمام سوالات شما پاسخ دهیم.

الهیه
کلینیک بین المللی پوست،مو وزیبایی الهیه

هایپرهیدروزیس چیست؟

یکی از مکانیزم مایع طبیعی در بدن برای دفاع از خود مکانیزم تعرق می‌باشد گرمی هوا، ورزش، استرس و اضطراب می تواند سبب فعال شدن این مکانیزم شود اما وقتی تعرق بدن بیش از حد عادی و لزوم بالا برود می‌تواند هایپرهیدروزیس نامیده شود بر اساس گفته محققان ۵ درصد یا به عبارتی ۳۶۵ میلیون نفر از کل جمعیت دنیا با این مشکل روبرو هستند.

 هایپرهیدروزیس یا تعرق غیر عادی در بدن سبب خیس شدن لباس ها می شود که می تواند برای افراد اضطراب و حالت خجالت را به دنبال داشته باشد اما امروزه نشانه های آن به سادگی قابل شناسایی و درمان می باشد، اغلب افراد زمانی که در یک محیط گرم قرار می‌گیرند یا ورزش انجام می دهند به طور طبیعی و به میزان عادی عرق می کنند اما اگر زمان راه رفتن یا زمانی که اضطراب دارید دست و پا یا زیر بغل شما به طور غیرعادی تعرق می‌کند از نشانه‌های هایپرهیدروزیس می‌باشد.

درمان‌های هایپرهیدروزیس

هایپرهیدروزیس درمان‌های مختلف دارویی، غیر دارویی و خوراکی دارند حتی در مواردی پزشک از جراحی برای مسدود کردن اعصاب و غدد کمک می‌گیرد اما یکی از راه حل های موثر و کم خطر تزریق بوتاکس می باشد که به طور موقت می تواند غدد را مسدود کند و تعرق غیر طبیعی بدن را کاهش دهد.

بوتاکس زیر بغل چه کارایی دارد؟

به طور طبیعی زمانی که دمای بدن افزایش پیدا می‌کند سیستم عصبی بدن به غدد فرمان تعرق می دهد و در حقیقت بدن با این کار خودش راارام خواهد کرد اما در افرادی که دچار هایپرهیدروزیس هستند این فرآیند با تعرق بیشتر می تواند همراه شود اما تزریق بوتاکس اعصاب و غددی که وظیفه تعرق در بدن را بر عهده دارند می‌تواند مسدود کند، البته ممکن است احساس کنید که پوستتان یخ زده یا بی حس شده است اما بعد از مدتی و با تزریق میزان مناسب از بوتاکس این حالت می‌تواند از بین برود همچنین بعد از گذشت چند روز تاثیرات مثبت آن را مشاهده خواهید کرد.

آیا واقعاً تزریق بوتاکس تعرق زیر بغل را کاهش می‌دهد؟

برای اینکه ببینیم آیا واقعاً تزریق بوتاکس می تواند به کاهش تعرق در زیر بغل کمک کند راه مناسبی وجود دارد که نگاهی به نتیجه تحقیقات و یافته پزشکان می اندازیم:

بنا به گفته های healthline.com تزریق بوتاکس برای زیر بغل برای کاهش تعرق بدن در ۸۰ تا ۹۰ درصد مواقع نتایج کاملاً مطلوب و مثبتی را بر جا گذاشته است همچنین تحقیقات نشان داده که تزریق بوتاکس به پیشانی علاوه بر این که می‌تواند از پیری پوست جلوگیری کند تعرق در پیشانی را نیز کاهش می‌دهد و در ۷۵ درصد مواقع تا پنج ماه می‌تواند ماندگاری داشته باشد.

بوتاکس چگونه تعرق زیر بغل را کاهش می‌دهد؟

برای اینکه بدانیم بوتاکس چگونه می‌تواند تعرق در زیر بغل را کاهش دهد ابتدا باید بدانید که تاثیر بوتاکس در بدن چگونه می باشد؛ همانطور که بیان کردیم بوتاکس از نوعی سم به نام بوتولونیوم ساخته شده است، تزریق بوتاکس که همان بوتولونیوم می باشد سبب فلج شدن و بی حس کردن ماهیچه ها و اعصاب خواهد شد برای مثال در جوانسازی پوست صورت تزریق بوتاکس به خطوط میان ابرو می تواند از حرکت این عضلات جلوگیری کند و در نتیجه چین و چروک ها دیر تر نمایان خواهند شد. تزریق بوتاکس برای کاهش تعرق هم همینطور عمل خواهد کرد برای مثال تزریق بوتاکس زیر بغل یا کف دست غدد پیش فعال را مسدود یا فلج خواهد کرد زمانی که عصب نتواند فرمان نعرق را برساند بدن دیگر تعرق نخواهد داشت.

مراحل تزریق بوتاکس زیر بغل چگونه است؟

تزریق بوتاکس زیر بغل زمان زیادی از شما نخواهد گرفت و طی یک جلسه مراجعه به پزشک می توانید آن را به راحتی انجام دهید، ابتدا پزشک مناطقی که لازم است تزریق در آن انجام شود را مشخص خواهد کرد همچنین ممکن است پزشک برای جلوگیری از هر گونه درد از یخ و بی حس کننده های موضعی استفاده کند سپس مواد بوتاکس از طریق سوزن‌های ریز به درون پوست تزریق خواهد شد بسته به وسعت ناحیه تحت درمان ممکن است به چند بار تزریق بوتاکس نیاز داشته باشید.

عوارض تزریق بوتاکس زیر بغل چیست؟

تزریق بوتاکس اگر توسط یک پزشک با تجربه و حرفه ای و با مواد درجه یک انجام شود در ابتدا ممکن است عوارض جانبی کمی را با خود به دنبال داشته باشد که با انجام مراقبت‌های لازم بهبود پیدا می‌کند اما تزریق غیر اصولی عوارض خطرناکی را می تواند با خود به دنبال داشته باشد از جمله:

. عفونت

 عفونت از عوارض شایع تزریق غیربهداشتی و غیر اصولی تزریق بوتاکس می باشد که در نتیجه ضدعفونی نشدن وسایل و مواد بی کیفیت می تواند ایجاد شود.

. تورم و کبودی

تورم کبودی از مواردی است که تعداد کمی از افراد بعد از تزریق بوتاکس با آن روبرو می شوند دلیل آن هم این است که هنگام تزریق بوتاکس تعدادی از مویرگ ها ممکن است که پاره شوند اما با گذر زمان و ترمیم شدن مویرگ ها این کبودی و تورم ایجاد شده نیز بهبود پیدا می‌کند.

. واکنش های آلرژیک

به طور کلی تزریق بوتاکس روش خطرناکی نخواهد بود اما در این میان ممکن است افراد بسیار کمی نسبت به بوتاکس حساسیت داشته باشند به همین دلیل قبل از تزریق بوتاکس بهتر است که از پزشک بخواهید تا تست حساسیت برای شما انجام دهد.

. سردرد و تهوع

سردرد و تهوع بعد از انجام بوتاکس از عوارض شایع بوتاکس پیشانی و شقیقه می باشد و در تزریق بوتاکس زیر بغل به ندرت این مشکل ایجاد می شود.

. قرمزی و خارش

از آنجایی که بوتاکس زیر بغل حساس می‌باشد قرمزی و خارش می‌تواند از عوارض شایع بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل باشد اما با رعایت نکات مراقبتی بعد از انجام درمان بهبودی حاصل می شود.

. آنافیلاکسی

آنافیلاکسی یک واکنش شدید نسبت به چیزی که حساسیت دارید در این میان بدن شما مواد شیمیایی جدیدی تولید خواهد کرد که سبب ایجاد افت فشار خون و مسدود شدن راه های تنفسی در شما خواهد شد.

شما می‌توانید تزریق بوتاکس زیر بغل و یا دیگر قسمت‌های بدن را برای برطرف کردن تعریق و جوانسازی با خیالی آسوده در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی الهیه زیر نظر متخصصین با تجربه و حرفه ای کلینیک انجام دهید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز زیر نظر متخصصین با تجربه و حرفه ای صورت می گیرد که می توانید از این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

بوتاکس زیر بغل
کلینیک بین المللی پوست،مو وزیبایی الهیه – بوتاکس زیر بغل

هزینه تزریق بوتاکس زیر بغل چقدر است؟

هزینه تزریق بوتاکس با توجه نوسانات هزینه مصرفی ممکن است که تغییر داشته باشد اما هزینه دستمزد پزشکان در کلینیک های مختلف به طور کامل مناسب با تعرفه تعریف شده از وزارت بهداشت می باشد در نتیجه تغییر هزینه فقط برای تغییر قیمت مواد بوتاکس می باشد در ادامه به عوامل مختلف تغییر هزینه در تزریق بوتاکس اشاره خواهیم کرد:

. برند بوتاکس

امروزه برای تهیه بوتاکس از برندهای گوناگونی استفاده می شود اما میزان کیفیت و استاندارد بودن هر کدام نیز با هم متفاوت است هزینه های متفاوتی را دارد.

. میزان بوتاکس مصرفی

اینکه چقدر بوتاکس باید استفاده شود بسته به نیاز شما و همچنین صلاحدید پزشک شما متغیر خواهد بود و همین امر می‌تواند در بالا و پایین بودن هزینه تاثیر گذار باشد.

. وسعت ناحیه تزریق

اگر وسعت بیشتری را بخواهید تزریق بوتاکس انجام دهید به بوتاکس بیشتر نیاز دارید و هزینه دستمزد پزشک نیز بیشتر خواهد شد در نتیجه هزینه تمام شده بیشتر می‌شود.

. میزان دستمزد

همانطور که بیان کردیم هیچ گرانی و ارزانی بدون دلیل نخواهد بود تزریق بوتاکس نیز می تواند از کارهایی باشد که مهارت و تخصص پزشک در آن تاثیر بسیار زیادی دارد در نتیجه بهتر است توسط یک متخصص با تجربه صورت گیرد، فریب افرادی که با دستمزد کمتر تزریق بوتاکس را انجام می دهند نخورید همچنین باید بدانید که تزریق بوتاکس گران قیمت هم لزوما به معنای کیفیت بالا نیست.

ماندگاری بوتاکس زیر بغل چقدر است؟

ماندگاری تزریق بوتاکس زیر بغل با توجه به عوامل گوناگونی می تواند متفاوت باشد اما در ادامه به عوامل موثری که می‌تواند در ماندگاری بوتاکس تاثیر داشته باشد اشاره خواهیم کرد:

. متابولیسم بدن

بوتاکس به مرور زمان و با سوخت و ساز بدن جذب خواهد شد و در نتیجه افرادی که بدنشان متابولیسم بیشتری دارد مانند ورزشکاران تزریق بوتاکس در آنها زودتر از بین می‌رود.

. تکرار تزریق بوتاکس

 بوتاکس اگر در مدت مشخص تزریق شود اثرات آن می‌تواند ماندگاری بالاتری داشته باشد با تکرار تزریق ماهیچه‌ها بیشتر فلج می‌شوند و تعرق نیز کمتر خواهد شد.

. مدت ماندگاری بوتاکس

ماندگاری بوتاکس بستگی به کیفیت آن می‌تواند متفاوت باشد اما به طور کلی بوتاکس می تواند بین ۴ تا ۱۲ ماه با خود ماندگاری داشته باشد و در مواردی می تواند تا ۱۶ ماه ماندگار باشد.

نکات قبل از تزریق بوتاکس زیر بغل

افراد باید در روز قبل از تزریق بوتاکس مو های ناحیه زیر بغل خود را تیغ بزنند بهتر است در صورت مصرف هرگونه داروی خاص به خصوص داروهایی که باعث رقیق شدن خون می‌شود با پزشک خود صحبت داشته باشید چرا که بعد از تزریق این داروها می‌تواند سبب ایجاد تورم و کبودی شوند از دستکاری ناحیه درمان خودداری کنید همچنین قبل از تزریق بوتاکس باید از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی نیز پرهیز کنید.

بررسی مراقبت های مهم بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل

برای اینکه از تزریق بوتاکس زیر بغل نتایج خوبی را به دست آورید و ماندگاری آن را نیز افزایش دهید بهتر است به مجموعه ای از مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس در زیر بغل توجه داشته باشید:

. شست و شو و استحمام: بعد از تزریق بوتاکس بهتر است که تا یک هفته حمام نکنید مخصوصا حامام با آب داغ.

. میزان فعالیت: فعالیت های سنگین ورزشی، گردش و فشارخون را می‌تواند افزایش دهد و بهتر است تا یک هفته از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.

مصرف داروها: قبل از تزریق بوتاکس نباید از داروهایی مانند ایبوپروفن یا آسپرین استفاده کنید این داروها می‌تواند احتمال خونریزی و کبودی را افزایش دهد اما مصرف داروهای مکمل هیچگونه ایرادی ندارد.

دست زدن به ناحیه تحت تزریق: بعد از تزریق بوتاکس نباید ناحیه ای که تزریق انجام شده را دستکاری کنید چرا که بوتاکس جابجا می‌شود.

استفاده از مواد بهداشتی: استفاده کردن از شوینده های مناسب یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی است که بعد از تزریق بوتاکس باید به آن توجه داشته باشید از شوینده های مناسب و ملایم با پوست خود استفاده کنید.

چرا برای تزریق بوتاکس زیر بغل به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی الهیه مراجعه کنیم؟

تزریق بوتاکس می تواند برای کاهش تعریق زیر بغل زمانی نتایج مثبتی را رقم بزند که توسط یک پزشک متخصص و در یک کلینیک معتبر انجام شود، کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی الهیه یکی از بهترین مراکز ارائه دهنده خدمات زیبایی پوست و مو می‌باشد، کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی الهیه تمام مجوزهای لازم برای انجام خدمات و با کادر مجرب و پزشکان با تجربه می تواند شما را در این امر یاری کند همچنین شما می توانید از مشاوران و کارشناسان به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته در این کلینیک بهره مند شوید.

مزایای تزریق بوتاکس زیر بغل

بوتاکس زیر بغل دارای مزایای بی شماری می باشد و نسبت به دیگر روش های درمانی می تواند مزایای زیر را با خود رقم بزند:

. نسبت به انجام جراحی کم تهاجمی تر است

. در زمان تزریق درد بسیار کمی حاصل می شود

. روش ایمنی است

. درمان موثر می باشد و طبق مطالعات بعد از دو هفته تولید تعرق به میزان ۹۰ درصد کاهش پیدا می‌کند

. طول دوره درمان زمانبر نخواهد بود تزریق بوتاکس زیر بغل طی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه انجام می‌شود.

تزریق بوتاکس زیر بغل برای چه افرادی مناسب است؟

افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند که تزریق بوتاکس انجام دهند به طور کلی تزریق بوتاکس و تعرق نوع شدید هایپرهیدروزیس زیر بغل که توسط داروهای ضد تعرق موضعی قابل درمان نیست مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان آخرین روش درمانی توصیه خواهد شد. به طور کلی قبل از این که پزشک به شما درمان بوتاکس را پیشنهاد دهد باید سابقه پزشکی و سلامت شما مورد بررسی قرار گیرد علاوه بر این افرادی که دارای شرایط پزشکی خاص هستند یا داروهای خاصی را مصرف می‌کنند نباید که برای کاهش تعرق زیر بغل از بوتاکس استفاده کنند.

بوتاکس زیر بغل
کلینیک بین المللی پوست،مو وزیبایی الهیه – بوتاکس زیر بغل

سوالات متداول

. چند جلسه تزریق بوتاکس زیر بغل نیاز است؟

به منظور تکمیل درمان تعرق در زیر بغل فقط یک جلسه درمان می تواند کافی باشد اما ممکن است پزشک از شما بخواهد که بعد از گذشت یک تا دو هفته بعد برای بررسی نتایج مجدد به کلینیک مراجعه کنید.

. اثرات بوتاکس چه زمانی ظاهر خواهد شد؟

شما می توانید بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید و همچنین طی دو تا چهار روز زمان خواهد برد تا شما بتوانید نتایج تزریق را به خوبی مشاهده کنید و بعد از گذشت دو هفته نتایج کلی نمایان خواهد شد.

. آیا تزریق بوتاکس زیر بغل مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده قرار گرفته است؟

بله بوتاکس برای درمان تعریق بیش از اندازه مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده قرار گرفته است.

. چه مدت یکبار باید این تزریق تکرار شود؟

ممکن است لازم باشد که شما هر شش ماه یک بار این روش درمانی را انجام دهید تا از نتایج آن بهره مند شوید.

. آیا بوتاکس زیر بغل بوی تعرق را متوقف می‌کند؟

تزریق بوتاکس در زیر بغل می تواند سبب کاهش تعرق شود و یا آن را متوقف کند از آنجایی که بوتاکس می تواند فعالیت غدد عرق را از بین ببرد می تواند بوی بد ناشی از عرق کردن را نیز در زمان فعالیت کاهش دهد.

. آیا تزریق بوتاکس زیر بغل ضرر دارد؟

تزریق بوتاکس توسط سوزن های بسیار کوچک انجام می‌گیرد و سبب کاهش هرگونه عارضه ناشی از تعرق بیش از اندازه خواهد شد.

نتیجه گیری

هیپرهیدروزیس که تعرق بیش از اندازه گفته می‌شود بعضی از افراد حتی در هنگامی که هوا گرم نیست نیز دچار تعریق بیش از حد می‌شوند، مصرف داروهای ضد تعرق می تواند برای کاهش این عارضه کافی نباشد افرادی که دچار عارضه تعرق بیش از اندازه هستند ممکن است که حتی در هوای سرد و یا در زمان ایجاد استرس نیز دچار تعرق زیاد شوند این عارضه به خصوص در هنگامی که فرد نسبت به آن حساس شده و همچنین در موارد شدیدتر می‌تواند روی کیفیت زندگی او تاثیر بگذارد.

 تزریق بوتاکس زیر بغل به عنوان درمان موثر برای این مشکل شناخته شده است بوتاکس زیر بغل از تولید بیش از اندازه عرق توسط غدد جلوگیری خواهد کرد و در نتیجه مشکل تعریق بیش از اندازه با کمک این روش غیرتهاجمی درمان خواهد شد و تا ماه ها نیز می‌تواند اثرات آن باقی بماند، اگر شما نیز با مشکل تعرق در زیر بغل رو به رو هستید و می خواهید از مزایای بیشمار تزریق بوتاکس بهره مند شوید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی الهیه تحت نظر متخصصین با تجربه و حرفه ای کلینیک مورد این درمان قرار گیرید و از نتایج آن بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز تحت نظر متخصصین با تجربه و حرفه ای صورت می گیرد که می‌توانید از این خدمات نیز بهره مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

الهیه
کلینیک بین المللی پوست،مو وزیبایی الهیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی الهیه با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

نماشا

https://www.namasha.com/v/E9ijOW1I

درباره‌ی فیروزه حدادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *