آخرین خبرها

نحوه و علت ایجاد پف چشم

نحوه و علت ایجاد پف چشم

مشاهده پف چشم در بالا و پایین پلک ها می تواند به دلایل زیادی باشد که مهم ترین عامل آن افزایش سن می باشد.  البته عوامل مختلف دیگری مانند ابتلا به بیماری ها،  استرس،  کم خوابی و … باعث ایجاد این مشکل خواهد شد و  تاثیرات نا خوشایند ی بر زیبایی چشم ها و اعتماد به نفس هر فرد خواهد داشت.

در طی مطلب پیش رو ما قصد داریم در مورد علت های مختلف ایجاد پف و تورم چشم ها گفت و گو کنیم و شما را با انواع روش های درمانی این عارضه آشنا کنیم.  پس پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب در وب سایت کلینیک زیبایی آراد اصفهان با ما همراه باشید.

پف چشم چیست ؟

پف  یا تورم چشم به علت  جمع شدن مایعات اضافه در بافت همبند اطراف چشم معمولاً در زیر پلک ها ایجاد می شود.  پوست این ناحیه به علت ویژگی های منحصر به فرد خود دارای لایه محافظتی نازک سرشار از عروق خونی فراوان می باشد که  باعث ایجاد پف و عارضه های دیگر در این ناحیه خواهد شد.

اگر چه پف پف پلک ها می تواند یکی از دلایل بیماری های جدی باشد اما غالباً این موضوع به دلیل افزایش سن،  استرس،  کم خوابی،  کم آبی بدن و …. ایجاد می شود که خوشبختانه می توان این گونه پف کردگی را در چشم ها به راحتی و با روش‌ های مختلفی درمان کرد . پف و تورم چشم ها در انواع مختلفی شناخته می شود که ممکن است پلک بالا یا پایین را تحت تاثیر قرار دهد.  از این رو انواع پف پلک ها به شرح زیر می باشد

  • پف پلک بالایی

 این عارضه معمولاً به دلیل کم شدن حالت کشسانی و انعطافی پوست و بافت های اضافه در پلک بالا حاصل می شود.

  • پف پلک پایینی

 این نوع عارضه نیز با از بین رفتن حجم صورت،  برآمدگی های غیر طبیعی چربی ها در زیر پلک پایین و افتادگی استخوان گونه ایجاد می شود.

درمان پف چشم در کلینیک

پس از انتخاب کلینیک معتبر و پزشکی ماهر شما در جلسه مشاوره حضور پیدا خواهید کرد و پزشک ابتدا علت بروز و تورم چشم ها را تعیین می کند در صورت وجود بیماری‌ های زمینه‌ ای مانند تیروئید،  بیماری های کلیوی یا بیماری هایی که طی مطلب معرفی شد راه کار درمانی برای کنترل بیماری تعیین می شود.

در این بخش از مطلب می خواهیم چند مورد است راه کار های درمانی برای از بین بردن پف و تورم چشم را به شما معرفی کنیم.

  • استفاده از کرم دور چشم

کرم های دور چشم در جهت پیشگیری از ایجاد پف مورد استفاده قرار می گیرد . همان نتایجی که از این تکنیک درمانی حاصل می‌ شود بسیار ضعیف است.

اما شما می توانید با استفاده مداوم از کرم های کافئین دار و با انقباض عروق میزان پف پلک را کاهش دهید.  همچنین ترکیبات این کرم ها مانند کوجیک اسید و  ویتامین K  تا حدودی سبب شفافیت پوست اطراف چشم خواهد شد.

  • مزوتراپی

راه حل درمانی دیگر در کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد فرایند  زیبایی و درمانی مزوتراپی می باشد که در این روش چربی های اضافه و جمع شده در زیر پلک ها و تیرگی خفیف از بین می رود‌ .  تعداد جلسات مورد نیاز برای دستیابی به نتایج درمان با مزوتراپی بر اساس تعداد جلسات متفاوت خواهد بود و حداقل ۳ تا ۴ جلسه دو هفته یکبار پیشنهاد می‌ شود .

در این روش از کوکتل های موثر استفاده می‌ کنند تا با بهبود گردش خون رسانی افزایش می یابد سپس  سلول های چربی کوچک شده و همچنین باعث کاهش رنگدانه های پوستی خواهد شد . ترکیبات محلول مزوتراپی متفاوت است که حاوی اسید های آمینه،  آنتی اکسیدان ها،  هورمون های رشد ویتامین ها و پروتئین ها خواهد بود.

محلول مزوتراپی در لایه مزودرم پوست به آرامی تزریق می شود و روشی کاملاً غیر جراحی می باشد.  مزوتراپی علاوه بر درمان پف بالا و پایین چشم ها تاثیر بی نظیری در جوان سازی پوست و تیرگی ها خواهد داشت.  نتایج حاصل از این فرایند به مرور زمان قابل مشاهده می باشد.  محلول تزریق شده در این روش باعث تغذیه و تقویت سلول های پوستی خواهد شد در نتیجه پوستی زیبا و یکدست نیز  به شما هدیه خواهد داد.

درباره‌ی ashkan300

همچنین ببینید

عکس خانمی که عمل زیبایی چشم انجام داده است برای زیبایی فرم و حالت چشم هایش

معیار های زیبایی چشم

معیار های زیبایی چشم معیارهای زیبایی چشم بسته به فرهنگ، زمان، و سلیقه‌های مختلفی متفاوت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *